Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η απομάκρυνση από το δάπεδο της Εθνικής Πινακοθήκης των έργων του Χριστόφορου Κατσαδιώτη, τα οποία βανδάλισε ο βουλευτής της «Νίκης» Νίκος Παπαδόπουλος, επειδή τα θεώρησε «βλάσφημα».
Αρχικά, τόσο η Εθνική Πινακοθήκη όσο και ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης, είχαν αποφασίσει τα βανδαλισμένα έργα τέχνης να παραμείνουν στο δάπεδο ως εικαστική παρέμβαση, «για να θυμίζουν τον τόπο του εγκλήματος και ότι έγινε ένα έγκλημα προς τη δημοκρατία» όπως είχε πει ο εικαστικός στην «Εφημερίδα των Συντακτών», τελικά αποφασίστηκε η απομάκρυνσή τους.
Ωστόσο, όπως αναφέρεται στη χθεσινή ανακοίνωση, «με γνώμονα την ασφάλεια της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου, των έργων τέχνης, των εργαζομένων και των επισκεπτών, καθώς και την αποκατάσταση της εύρυθμης θεσμικής λειτουργίας, τα έργα τέχνης του Χριστόφορου Κατσαδιώτη τα οποία παρουσιάζονταν στην έκθεση “Η Σαγήνη του Αλλόκοτου” απομακρύνθηκαν από το δάπεδο με τη σύμφωνη γνώμη του καλλιτέχνη».
Διαβάστε επίσης: Δημήτρης Χριστόπουλος / Σε τι χώρα ζούμε
ΣΥΡΙΖΑ για Εθνική Πινακοθήκη: Πλήγμα για την ίδια την Δημοκρατία η απομάκρυνση των έργων
«Η απομάκρυνση από την Εθνική Πινακοθήκη των έργων που βανδάλισε βουλευτής της Νίκης, με την επίκληση λόγων ασφάλειας, συνιστά πλήγμα και για την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης και για την ίδια τη Δημοκρατία» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία.
Ενώ συμπληρώνει: «Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη, που προτάσσει μια κίβδηλη μεταρρυθμιστική ταυτότητα, στην πραγματικότητα επιδίδεται σε άλματα σκοταδισμού, φροντίζοντας, επειδή της ζητήθηκε, να αποσύρονται έργα από την Εθνική Πινακοθήκη. Μετά από ένα τέτοιο περιστατικό διεθνούς διασυρμού, είδαμε μέχρι και καταγγελία της Πινακοθήκης ότι τα έργα που βανδαλίστηκαν δεν ήταν αυτά που εμφανίστηκαν στα ΜΜΕ, αλλά διαφορετικά του συγκεκριμένου καλλιτέχνη. Το επιτελικό κράτος της κυβέρνησης της ΝΔ παίρνει για άλλη μια φορά θέση στη λάθος πλευρά. Την πλευρά του σκοταδισμού, της λογοκρισίας, του περιορισμού των δικαιωμάτων. Το αφήγημα της Ελλάδας 2.0 γίνεται θρύψαλα κάθε φορά που δοκιμάζεται. Η ανάγκη για πολιτική αλλαγή με προοδευτικό οξυγόνο είναι μονόδρομος».
Χαρίτσης: Η απόσυρση των έργων σημαίνει ότι η φασιστική τρομοκρατία πέρασε
«Η απόφαση της Εθνικής Πινακοθήκης να αποσύρει τα έργα που βανδάλισε ο ακροδεξιός βουλευτής της «Νίκης», Παπαδόπουλος, αποτελεί ντροπιαστική πράξη για την Ελληνική Δημοκρατία» αναφέρει σχετικά ο βουλευτής και επικεφαλής της Νέας Αριστεράς, Αλέξης Χαρίτσης.
Ενώ προσθέτει: «Δεν πρέπει να υπάρχει αμφιβολία ότι η απόφαση λήφθηκε μετά από τις πιέσεις της κυβέρνησης και της εκκλησίας. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας. Η απόσυρση σημαίνει ότι η φασιστική τρομοκρατία πέρασε. Η λογοκρισία στην τέχνη επιβλήθηκε.
Το ζήτημα όμως δεν έχει τελειώσει. Η Αριστερά δεν πρόκειται να συμβιβαστεί με τη μισαλλοδοξία, τον θρησκευτικό φονταμενταλισμό και τον φασισμό».
Υπενθυμίζεται πως χθες, η Νέα Αριστερά είχε σημειώσει τα εξής σχετικά με την απόφαση:
Αποτροπιασμό και απογοήτευση προκαλεί η απόφαση της Εθνικής Πινακοθήκης σε συνεργασία με την κυβέρνηση να απομακρύνουν τα βανδαλισμένα έργα τέχνης από τον εκθεσιακό χώρο της.
Ένας τραμπούκος ακροδεξιός βουλευτής κατάφερε τελικά να επιβληθεί.
Το πρόσχημα της ασφάλειας μόνο ως αστειότητα μπορεί να εκληφθεί. Δεκάδες εκθέσεις, παραστάσεις, βιβλία γίνονται στόχοι φασιστικών επιθέσεων σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο. Στην Ελλάδα, όμως, η πολιτεία δεν μπορεί να εγγυηθεί και να προστατεύσει την ελευθερία της έκφρασης, Η κυβέρνηση είναι ανίκανη να προστατεύσει τις δημιουργίες καλλιτεχνών.
Προστασία της ελευθερίας στην τέχνη δεν σημαίνει η απόσυρση των έργων τέχνης, αλλά η απομόνωση των ακραίων στοιχείων από τη δημόσια σφαίρα.
Ας ελπίσουμε ότι ο «Μεσαίωνας Μητσοτάκη» και όσοι περιλαμβάνονται σε αυτόν θα τελειώσει πολύ γρήγορα, για το καλό της δημοκρατίας, της δικαιοσύνης και της ελευθερίας.