«Δεν υπάρχει κεντρική εντολή για το μπάζωμα» ανέφερε με κατηγορηματικό τρόπο ο Χρήστος Παπαδημητρίου πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA και επαναλαμβάνοντας όσα είπε το πρωί στη συνέντευξη τύπου για την παρουσίαση του πορίσματος του Οργανισμού για τη διερεύνηση της τραγωδίας των Τεμπών, πριν ακριβώς από δύο χρόνια.
Ο κ. Παπαδημητρίου, είπε πως «όσοι πήγαν εκεί, βλέπεις ένα άγχος και μια αγωνία να αποκατασταθεί ο χώρος. Σε ένα δυστύχημα, να ξέρουμε ότι δεν είναι σαν το ”Ήλιος”. Ίσως είχαν στο μυαλό τους ότι πρέπει να αποκατασταθεί η κυκλοφορία. Υπήρχε τρόπος να γίνουν όλα, αρμόδιοι δεν υπήρχαν που να ξέρουν πώς να το διαχειριστούν. Το αντιμετώπισαν σαν τροχαίο δυστύχημα».
Σε ερώτηση για το αν υπήρξε πολιτική παρέμβαση, ο κ. Παπαδημητρίου ξεκαθάρισε πως «δεν βρήκα καμία ένδειξη πολιτικής παρέμβασης. Δεν είχα ούτε εγώ ο ίδιος το δήλωσα σήμερα. Ασχέτως το τι θα έκανα αν είχα και το πώς χειρίζεται την αξιοπρέπειά του, κανείς δεν πήρε τηλέφωνο να μου πει “κάνε αυτό ή εκείνο”. Και να θυμίσω κάτι: αν θέλαμε να κρύψουμε κάτι, δεν θα είχαμε φέρει τους πιο ειδικούς ανθρώπους στην Ευρώπη για να διερευνήσουν το δυστύχημα».
Στην ίδια τηλεοπτική συνέντευξη ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ τόνισε πως το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν η κακή διαχείριση της κατάστασης που έγινε από όλες τις αρμόδιες αρχές.
Ακόμη, στάθηκε στην απειρία του σταθμάρχη, τονίζοντας ότι κακώς με ένα μήνα υπηρεσίας, βρέθηκε μόνος του σε νυχτερινή βάρδια σε τόσο δύσκολο πόστο, ενώ στάθηκε και στο λάθος που εκτιμά η επιτροπή πως έκανε ο μηχανοδηγός του εμπορικού τρένου.
Συγκεκριμένα εξήγησε ότι ο σταθμάρχης με λιγότερο από έναν μήνα υπηρεσίας, ήταν μόνος του βράδυ σε ένα δύσκολο πόστο, ενώ είχε δεχτεί και 90 κλήσεις σε 60 λεπτά, λειτουργώντας ως τηλεφωνικό κέντρο, που κάνει δύσκολη για τον οποιονδήποτε την υπηρεσία.
Όσο για τον μηχανοδηγό είπε πως «θα έπρεπε να επαναλάβει την εντολή (στη κλήση). Δεν το έκανε. Δεν είναι ο μόνος βέβαια. Έφτασε στο κλειδί που έγινε το λάθος. Έπρεπε να σταματήσει το τρένο και να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη για να ενημερωθεί για το ποια γραμμή μπαίνει».
Και συνέχισε λέγοντας πως «η διαχείριση μετά το δυστύχημα έγινε εντελώς λανθασμένα. Από εκεί και πέρα η επιτροπή διαπίστωσε πως χάθηκαν πολύτιμα στοιχεία, δεν μπόρεσε να βρει κάποιον περίφημο κεντρικό σχεδιαστή που διέταξε μπάζωμα ή να κρυφτούν στοιχεία. Η άποψή μου ήταν ότι υπήρχε μία παντελής άγνοια. Δεν υπήρχε σχέδιο έκτακτης ανάγκης που να το γνωρίζουν και να το εφαρμόσουν, δεν υπήρχαν πρωτόκολλα για τέτοιες συγκρούσεις. Υπήρχε παντελής έλλειψη γνώσης και σχεδίου για να αντιμετωπιστεί κάτι τόσο τραγικό».
Ερωτηθείς για την έκρηξη ο κ. Παπαδημητρίου δήλωσε πως «εννοείται ότι μεταφέρονται και καύσιμα, αλλά υπάρχει νομοθεσία. Εμείς ψάξαμε με τα διαθέσιμα στοιχεία που είχαμε. Δεν είμαι ειδικός για να πω όλη την επιστημονική προσέγγιση. Προσπαθήσαμε να δώσουμε το πιθανότερο σενάριο που είναι η ύπαρξη εύφλεκτου υλικού περίπου 2,5 τόνων. Εχουμε βεβαίωση από το ΑΠΘ, όπου λέει ότι δεν μπορεί να γίνει έκρηξη από έλαια. Υπάρχουν θεωρίες για το πού μπορεί να ήταν αυτό το υλικό, αλλά δεν μπορώ να γνωρίζω. Μπορεί να είναι ξυλόλιο. Η έρευνά μας δεν σταματά εδώ. Συνεχίζεται.»
Τέλος για την σύμβαση 717 είπε: «Θα δημιουργούσε πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας. Αν την είχες ολοκληρωμένη μπορεί να υποθέσει κάποιος ότι δεν θα είχε συμβεί αυτό. Χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι δυστυχήματα δεν συμβαίνουν… Δεν μπορούμε να πούμε ότι αν η 717 θα είχε γίνει ή όχι το δυστύχημα, αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα το είχαμε αποφύγει. Και κάτι τελευταίο. Θα ταξιδεύατε με αεροπλάνο αν ξέρατε ότι ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας που θα διαχειριστεί τη πτήση είναι μόνος του και με λιγότερο από ένα μήνα προϋπηρεσία;»