«Μικρή ανάκαμψη τις τελευταίες ημέρες της εορταστικής περιόδου, που δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες μας», αναφέρει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Β. Κασαπίδης
Της Κικής Ηπειρώτου
Δεν ήρθε με το νέο έτος η πολυπόθητη ανάκαμψη που περίμενε η αγορά της Αλεξανδρούπολης, με εξαίρεση τις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων που έκαναν «χρυσές δουλειές». Παρά το γεγονός ότι η πόλη γέμισε από τουρίστες και η αγορά από κόσμο, τελικώς, λίγοι έβαλαν το χέρι στην τσέπη, στηρίζοντας μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ιδιαίτερα τις πρώτες ημέρες, πριν τα Χριστούγεννα η κίνηση ήταν περιορισμένη, όπως λέει στη ΓΝΩΜΗ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης Βασίλης Κασαπίδης. Το διάστημα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς υπήρξε μία μεγαλύτερη κατανάλωση, που πρόσφερε κάποια χαμόγελα στους επαγγελματίες, των οποίων, όμως, οι προσδοκίες ήταν σαφώς υψηλότερες, σύμφωνα με τον κ. Κασαπίδη.
Ο προβληματισμός είναι μεγάλος για το γεγονός ότι από την έκρηξη του τουριστικού ρεύματος, κυρίως από την Τουρκία και τη Βουλγαρία, η τοπική αγορά, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων, δεν έχει αποκομίσει κάποιο σημαντικό όφελος, ούτε έχει λάβει ένα αξιοσημείωτο μερίδιο.
Οι καταναλωτικές συνήθειες των ξένων τουριστών περιορίζονται σε είδη σούπερ μάρκετ, ζαχαροπλαστεία και εστίαση, ενώ για τα όποια ψώνια τους, προτιμούν τα υποκαταστήματα των μεγάλων πολυεθνικών, είτε για ένδυση – υπόδηση, είτε για ηλεκτρονικά είδη και δώρα.
Ο κ. Κασαπίδης έκανε λόγο για ένα μεγάλο στοίχημα, το οποίο θα πρέπει να κερδίσει ο εμπορικός κόσμος και γι’ αυτό τα τελευταία χρόνια τα περισσότερα καταστήματα προχωρούν σε προσφορές σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, προκειμένου να ανταγωνιστούν, όσο αυτό είναι εφικτό, τις μεγάλες αλυσίδες, και το καταναλωτικό ρεύμα να διοχετευτεί σε ένα μεγαλύτερο εύρος της αγοράς.
Ωστόσο, είναι γεγονός ότι σε σχέση με πριν περίπου 2 χρόνια, όταν κυρίως οι επισκέπτες από την Τουρκία περιορίζονταν σε αγορές από σούπερ μάρκετ και σε κατανάλωση στην εστίαση, έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν στην αγορά και να κάνουν κάποια ψώνια από τα τοπικά καταστήματα. Είναι όμως γεγονός ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης στον τομέα αυτό, στον οποίο έχει εστιάσει ο Εμπορικός Σύλλογος.