Πως μπορεί μία απλά εξυπηρέτηση σε έναν φίλο μας να μας κάνει να χάσουμε το δίπλωμα οδήγησης για μέρες και να πληρώσουμε και πρόστιμο…

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε πως έχει βελτιωθεί σε σημαντικό βαθμό η χρήση προστατευτικού κράνους. Οι χρήστες μοτοσικλετών έχουν αρχίσει να καταλαβαίνουν τον τεράστιο κίνδυνο που διατρέχουν σε περίπτωση πτώσης και σε συνδυασμό με το… φόβο της τροχαίας πράττουν το αυτονόητο. Είναι κάτι που το βλέπουμε πλέον τόσο σε αναβάτες μικρών όσο και μεγάλων μοτοσικλετών.

Δεν παύει βέβαια να υπάρχει και ένα ποσοστό αναβατών που αρνείται να φορέσει κράνος γιατί το ενοχλεί ή γιατί απλά δεν θέλει. Μία βόλτα σε ένα νοσοκομείο είναι σίγουρο πως θα αλλάξει σημαντικά την όποια απόφαση.

Την ώρα που βλέπουμε ότι η κατάσταση βελτιώνεται με τους οδηγούς, δεν παρατηρούμε το ίδιο να συμβαίνει και με τους συνεπιβάτες. Στην περίπτωση αυτή η συντριπτική πλειοψηφία δεν χρησιμοποιεί προστατευτικό κράνος γιατί δεν έχει καθώς η απόσταση που θα καλύψουν με την μοτοσικλέτα είναι μικρή.

Σε αυτή την περίπτωση υπάρχει παράβαση. Αυτό που πολλοί δεν γνωρίζουν είναι πως το χρηματικό πρόστιμο αλλά και οι επιπτώσεις δεν επιβαρύνουν τον συνοδηγό αλλά τον ίδιο τον οδηγό. Πολύ απλά λοιπόν, όταν δεν φορά κράνος ο συνεπιβάτης, σε πιθανό έλεγχο της τροχαίας, ο οδηγός επιβαρύνεται με 40 ευρώ χρηματικό πρόστιμο αλλά και αφαίρεση όλων των χαρτιών (δίπλωμα, άδεια κλπ.) για 20 ημέρες.

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα σκεφτείτε να «πετάξετε» σε μια δουλειά έστω και για λίγα μέτρα κάποιον φίλο ή φίλη σας και δεν έχετε δεύτερο κράνος απλά σκεφτείτε το…