Ποιο είναι το πιο ξεχωριστό Miata που παρουσιάστηκε ποτέ; Και γιατί δεν το είδαμε στους δρόμους;

Το MX-5 Miata της Mazda, ένα αγαπημένο σπορ αυτοκίνητο από το ντεμπούτο του το 1989, έχει αποκτήσει σε όλο τον κόσμο φανατικούς φίλους, χάρη στην προσιτή τιμή του, την ελαφριά κατασκευή του και τον παιχνιδιάρικο οδηγικό του χαρακτήρα.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει βελτιώσει σταθερά αυτό το roadster για να προσφέρει οδηγικές συγκινήσεις σε προσιτή τιμή.

Ωστόσο, η Mazda παρουσίασε κάποτε ένα πραγματικά ριζοσπαστικό concept, το MX-5 Superlight του 2009, το οποίο οδήγησε τη φιλοσοφία του Miata για το χαμηλό βάρος σε νέα ακραία επίπεδα.

Το MX-5 Superlight concept, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2009 για τον εορτασμό της 20ής επετείου του μοντέλου, ήταν το πείραμα της Mazda για την απόλυτη αποδοτικότητα και τη μείωση του βάρους.

Το Superlight ήταν σημαντικά απογυμνωμένο. Η Mazda εξαφάνισε το παρμπρίζ, την οροφή, τα πλευρικά παράθυρα, ακόμη και τις στάνταρ εξωτερικές χειρολαβές των θυρών για να εξοικονομήσει κάθε δυνατό γραμμάριο.

Στο εσωτερικό, το αυτοκίνητο ήταν εξίσου μινιμαλιστικό, διαθέτοντας καθίσματα από ανθρακονήματα, ένα λιτό τιμόνι αλουμινίου και χωρίς κλιματισμό ή ραδιόφωνο.

Το αποτέλεσμα ήταν η μείωση του βάρους κατά πάνω από 300 κιλά σε σύγκριση με το στάνταρ μοντέλο, με αποτέλεσμα το συνολικό βάρος του Superlight να φτάσει μόλις τα 995 κιλά.

Κάτω από το καπό, το Superlight διατήρησε τον τετρακύλινδρο κινητήρα 1,8 λίτρων του βασικού MX-5, ο οποίος αποδίδει 128 ίππους.

Η Mazda πρόσθεσε προσαρμοσμένες τροποποιήσεις, όπως μια εισαγωγή αέρα από αλουμίνιο και μια εξάτμιση Mazdaspeed, για να ενισχύσει την απόδοσή του και να του δώσει έναν πιο επιθετικό ήχο.

Η ανάρτηση αναβαθμίστηκε σε ένα σύστημα Bilstein coilover, το οποίο χαμήλωσε το αυτοκίνητο κατά περίπου 3 εκατοστά και ενίσχυσε το πλαίσιο για καλύτερο χειρισμό.

Τα βελτιωμένα φρένα με τετραπίστονες δαγκάνες ολοκλήρωσαν το πακέτο, καθιστώντας αυτό το πρωτότυπο αυτοκίνητο πραγματικά έτοιμο για πίστα, αν και μη πρακτικό για τακτική χρήση σε δημόσιους δρόμους.

Ενώ το Superlight concept δεν έφτασε ποτέ στην παραγωγή, η Mazda έχει προσφέρει άλλες βελτιωμένες εκδόσεις του MX-5, όπως το Mazdaspeed MX-5 στις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Αυτή η υπερτροφοδοτούμενη παραλλαγή απέδιδε 180 ίππους, επιταχύνοντας στα 100 km/h σε μόλις 6,7 δευτερόλεπτα.

Η Mazda συνεχίζει να βελτιώνει το MX-5 και οι φήμες υποδηλώνουν μια νέα παραλλαγή Mazdaspeed στον ορίζοντα, υποσχόμενη ένα συναρπαστικό μέλλον για το εμβληματικό roadster.