Το BYD Seal U DMI-i αποτελεί την πρώτη Plug-in υβριδική πρόταση της γκάμας και φαίνεται αρκετά… διαβασμένο για να πρωταγωνιστήσει στο D segment, όπου ανήκει.
Το νέο μέλος της κινεζικής μάρκας στέκεται επάξια δίπλα στα αμιγώς ηλεκτρικά αδέρφια του, Atto 3, Seal, Seal U και Dolphin, έχοντας αξιοποιήσει την ηλεκτρική τεχνογνωσία που του προσφέρουν. Έτσι, μαζί με την προηγμένη τεχνολογία και τον πλούσιο εξοπλισμό σε συνδυασμό με τη δελεαστική τιμή έχει όλα τα προσόντα για να βρίσκεται στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας των Plug-in Hybrid, η οποία είναι περισσότερο δημοφιλής στους στόλους των εταιρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Έτσι, η τιμή εκκίνησης των 38.900 ευρώ της βασικής έκδοσης αποτελεί πλέον πιο προσιτή επιλογή και για όσους ιδιώτες θέλουν να επωφεληθούν από τα διπλά οφέλη της χρήσης θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σχεδιαστικά το Seal U DM–i ξεχωρίζει για την κομψή, διακριτική σιλουέτα του, την πολυτελή αύρα του και τις γραμμές που έρχονται σε αρμονία με την υπόλοιπη οικογένεια των Seal. Επιβλητικό και παράλληλα με… ευγενική φυσιογνωμία στο εμπρός μέρος, οι προβολείς σε σχήμα U τονίζουν το καπό, ενώ οι διπλοί λαμπτήρες ενισχύουν την εμφάνισή του. Οι ισορροπημένες αναλογίες συνεχίζονται στο πλάι με τη δυναμική άνω γραμμή να εκτείνεται από τους προβολείς μέχρι τα πίσω φώτα. Οι 19άρες αλουμινένιες ζάντες με γυαλισμένες μαύρες ακτίνες και αντίστοιχα γυαλιστερό φινίρισμα ομορφαίνουν το προφίλ του BYD Seal U DM–i. Η σχεδίαση του πίσω μέρους ενισχύει την αίσθηση πλάτους και συμπληρώνει την κυρτή αισθητική προσέγγιση του εμπρός μέρους. Η σχεδίαση του διαφανούς πίσω φωτιστικού LED αντλεί έμπνευση από τις σταγόνες νερού, παραπέμποντας στη σχεδιαστική ταυτότητα «Ocean Aesthetics» της εταιρείας.
Αν και οι αρμονικές γραμμές κρύβουν τον όγκο του, ωστόσο πρόκειται για ένα μεγάλο SUV με μήκος που φτάνει τα 4.775mm, πλάτος τα 1.890mm και το ύψος τα 1.670mm. Το μεταξόνιό του αγγίζει τα 2.765mm και σε συνδυασμό με την επίπεδη σχεδίαση του δαπέδου, υπάρχει αρκετά μεγάλος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών. Πιο συγκεκριμένα, το Seal U DM–i μπορεί να μεταφέρει άνετα τέσσερις ενήλικες και με σχετικό περιορισμό, πέντε.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η ευρυχωρία στο εσωτερικό είναι βασικό στοιχείο του νέου SUV. Η μοντέρνα σχεδίαση, η πολυτελής ατμόσφαιρα και το hi-tech στοιχείο συμπληρώνουν την εικόνα μίας φιλόξενης ολόφρεσκιας καμπίνας. Η υψηλή ποιότητα υλικών, η πολύ καλή συναρμογή και φινίρισμα επιβεβαιώνουν τον premium χαρακτήρα, όπως και οι απαλές στην υφή επιφάνειες σε τμήματα του ταμπλό, των πάνελ, των θυρών και της κεντρικής κονσόλας με επένδυση από vegan δέρμα.
Ο κρυστάλλινος επιλογέας τονίζει ακόμα περισσότερο το κομψό εσωτερικό, το οποίο είναι ταυτόχρονα και βολικό με πρακτικές θήκες για μικρά και μεγαλύτερα αντικείμενα, όπως αυτή στο υποβραχιόνιο. Επιπλέον, δύο ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα, τέσσερις θύρες USB και δυνατότητα ταυτόχρονης ασύρματης φόρτισης δύο smartphone ενισχύουν τη λειτουργικότητα. Ο χώρος αποσκευών είναι 425lt, ένα μεσαίο νούμερο για την κατηγορία, ενώ μπορεί να αυξηθεί στα 1.440lt, εφόσον το πίσω κάθισμα μπορεί να αναδιπλωθεί σε αναλογία 60/40.
Τα καθίσματα, επίσης, με vegan δέρμα είναι άνετα και αναπαυτικά με θέρμανση ή αερισμό, ενώ η ηλεκτρική ρύθμιση πολλαπλών κατευθύνσεων διευκολύνει για να βρεις την ιδανική θέση αμέσως. Οι δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες έχουν τον πρώτο λόγο στην καμπίνα, υποστηρίζοντας την εστιασμένη στην υψηλή τεχνολογία φιλοσοφία της BYD. Το Intelligent Cockpit System της BYD λειτουργεί μέσω της χαρακτηριστικής περιστρεφόμενης οθόνης των 15,6 ιντσών, σήμα-κατατεθέν στα μοντέλα της BYD, στην οποία υπάρχει η επιλογή για οριζόντιο ή κατακόρυφο προσανατολισμό. Η ευκρίνεια είναι πολύ καλή, ωστόσο, χρειάζεται χρόνος εξοικείωσης για την περιήγηση στο μενού. Στον LCD πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών προβάλλονται, επίσης, με ευκρίνεια οι απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό.
Το Seal U DM-i SUV προσφέρει συνδεσιμότητα μέσω Android Auto ή Apple CarPlay, ενημέρωση και ψυχαγωγία, ακόμα και από απόσταση μέσω της εφαρμογής BYD για smartphone. Επίσης, το Intelligent Cockpit System παρέχει σύνδεση 4G, ενσωματωμένο Spotify και πλοήγηση HERE και φωνητική εντολή «Hi BYD». Τέλος, με το smartphone σας, μπορείτε ξεκλειδώσετε και να εκκινήσετε το αυτοκίνητο με τη λειτουργία κλειδιού μέσω της τεχνολογίας NFC.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε περιοχές εκτός ηλεκτρικού δικτύου, η μπαταρία του BYD Seal U DM-i υποστηρίζει φόρτιση V2L (Vehicle-to-Load), επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να χρησιμοποιηθεί ως φορητό τροφοδοτικό ρεύματος για τη λειτουργία ηλεκτρικών συσκευών. Μπορεί αυτή η παροχή να ακούγεται περιττή, ωστόσο, όταν έρθει η στιγμή που θα… βγάλει το φίδι από την τρύπα, το ξανασκεφτόμαστε!
Παράλληλα, η πανοραμική ηλεκτρική, συρόμενη, ηλιοροφή φωτίζει την καμπίνα, ενώ το φίλτρο σωματιδίων PM2.5 καμπίνας, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος καθαρισμού του αέρα στην έκδοση Design της δοκιμής μας συμπληρώνουν την τέλεια ατμόσφαιρα.
Το απόγειο της τεχνολογίας, όμως βρίσκεται στο PHEV σύστημα του Seal U DM-i. Κάτι πρωτοποριακό για τα ευρωπαϊκά δεδομένα είναι η προηγμένη τεχνολογία Super DM (Dual Mode), η οποία δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική ισχύ, γεγονός που καθιστά το κινεζικό οικογενειακό SUV πιο φιλικό προς το περιβάλλον, επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Η κορυφαία τετρακίνητη AWD έκδοση Design, την οποία είχαμε στη διάθεσή μας, προσφέρει δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 204PS (150 kW) και 300Nm ροπής για τον εμπρός και 164PS (120kW) με 250Nm ροπής για τον πίσω κινητήρα, καθώς και μια «Blade Battery» χωρητικότητας 18,3kWh (κατασκευασμένη από την BYD), η οποία υποστηρίζεται από τον τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.5lt, εξελιγμένο από την ίδια την BYD. Ο κινητήρας αποδίδει 131PS και συνεργάζεται με τους δύο ηλεκτροκινητήρες. Η συνολική μέγιστη ισχύς είναι 324PS και η μέγιστη ροπή 550Nm. Έτσι, παρά το βαρύ αμάξωμα των 2,1 τόνων, το Seal U DM-i από στάση αγγίζει τα 100km/h σε μόλις 5,9sec, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180km/h.
Tο BYD Seal U DM-i διαθέτει δύο προφίλ οδήγησης. Το «EV only mode», κατά το οποίο υπάρχει η δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης για περίπου 70km, σύμφωνα με την εταιρεία, το οποίο και πλησιάσαμε. Το mode αυτό ενδείκνυται για καθημερινές μετακινήσεις και οδήγηση στην πόλη, ενώ στο πρόγραμμα «HEV», το PHEV όχημα χρησιμοποιεί κυρίως την ισχύ που παρέχει η μπαταρία, αλλά όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν ο 1.500άρης βενζινοκινητήρας κάνει την εμφάνισή του και δίνει πρόσθετη ισχύ στους τροχούς, όπως για παράδειγμα κατά την επιτάχυνση, υποστηρίζοντας με αυτό τον τρόπο την μπαταρία.
Στην πράξη, το Seal U DM-i εναλλάσσεται ομαλά μεταξύ των δύο διαφορετικών λειτουργιών, δίνοντας την αίσθηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ακόμα μία σπουδαία καινοτομία και ιδιαίτερα χρήσιμη είναι όταν το υβριδικό σύστημα σταματάει την καθαρά ηλεκτρική λειτουργία στο 25% (επιλέγεις σε ποιο ποσοστό θα σταματήσει) και δεν αφήνει το επίπεδο της μπαταρίας να αδειάσει. Με αυτό τον τρόπο, είναι πάντα διαθέσιμη ενέργεια για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, ακόμα και όταν το μεγαλύτερο μέρος της έχει εξαντληθεί. Έτσι, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για την αυτονομία, αφού ο κινητήρας φορτίζει την μπαταρία μεταξύ 25% και 70% (το εύρος ρυθμίζεται). Η μπαταρία, επίσης, φορτίζεται και με ανάκτηση ενέργειας κατά τη διαδικασία του φρεναρίσματος.
Όσον αφορά τη φόρτιση, το BYD Seal U DM-i προσφέρει τριφασική ΑC στα 11 kW, με το χρόνο φόρτισης στις περίπου 2 ώρες από 15-100%, ενώ σε ταχυφορτιστή DC στα 18 kW χρειάζονται 35 λεπτά για το 30-80%.
Στο δρόμο, το BYD Seal U DM-i είναι αυτό που φαίνεται και υπόσχεται! Ένα πολυτελές, άνετο με υψηλό επίπεδο ποιότητας κύλισης οικογενειακό SUV. Αν κάποιος στο μυαλό του έχει τα κινεζικά οχήματα προ δεκαπενταετίας, μπαίνοντας και οδηγώντας το Seal U DM-i δε θα το ξεχώριζε από αντίστοιχο ευρωπαϊκό. Στα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του, διαπιστώνουμε το εξαιρετικό επίπεδο άνεσης, την ηχομόνωση και τις αβίαστα καλές επιδόσεις. Η γρήγορη έκδοση των 324PS της δοκιμής μας σε έκανε να θέλεις να επιταχύνεις συνεχώς, ξεχνώντας την κατανάλωση.
Μέσα στην πόλη, έχεις την εντύπωση ότι οδηγείς ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV και όχι Plug-in υβριδικό, χάρη στην τεχνολογία BYD Super DM, η οποία δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική ισχύ, όπως προαναφέραμε. Έτσι, απολαμβάνεις και τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης, αφού το κινεζικό D-SUV είναι αθόρυβο με άριστα επίπεδα NVH (Noise, Vibration, Harness) και φυσικά αποδοτικό. Η μόνη «παραφωνία» έρχεται από τον 1.500άρη θερμικό κινητήρα, ο οποίος όταν πιεστεί, ακούγεται αρκετά. Η ανάρτηση είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένη στην άνεση. Η μαλακή ρύθμιση και με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω χαρίζει «βελούδινα» περάσματα, αφού απορροφάει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, περνώντας με ευκολία από εγκάρσιες ανωμαλίες και λακκούβες. Στην κίνηση και τα ατελείωτα… χριστουγεννιάτικα μποτιλιαρίσματα βγήκαμε αλώβητοι και ακούραστοι, ενώ μπορείς να στρίβεις στο… χιλιοστό στα στενά ή να κάνεις οποιονδήποτε ελιγμό άφοβα, αφού όταν ενεργοποιείς το φλας αυτόματα εμφανίζεται στην κεντρική οθόνη το αυτοκίνητο σε animated μορφή και βλέπεις ακριβώς τι κάνεις.
Στον αυτοκινητόδρομο, ξεδιπλώνει όλο το ταξιδιάρικο ταλέντο του, μετατρέποντας μια απλή εκδρομή σε lux εμπειρία. Με εξαιρετική ηχομόνωση και την ποιότητα κύλισης σε πρωταγωνιστικό ρόλο, τα χιλιόμετρα εξαφανίζονται με μεγάλη άνεση. Όπως, είπαμε αυτό που θα φτάσει μόνο στα αυτιά μας είναι ο θόρυβος από το θερμικό κινητήρα σε υψηλές στροφές, π.χ. σε μία προσπέραση. Το πάτημα είναι σταθερό και προσδίδει σιγουριά και ασφάλεια. Πώς να μην, άλλωστε, αφού το BYD Seal U DM-i είναι εξοπλισμένο με μια εκτεταμένη σειρά προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) που χρησιμοποιούν πέντε ραντάρ και μια κεντρική κάμερα.
Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές και πάλι οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν με τον καλύτερο τρόπο τη διαδρομή. Σε σβέλτο ρυθμό, όμως, οι κλίσεις του αμαξώματος κάνουν την εμφάνισή τους, χωρίς ωστόσο να φοβίζουν. Άλλωστε, το BYD Seal U DM–i δεν ήρθε για να υποσχεθεί σπορ χαρακτήρα, αλλά να εγγυηθεί για ξεκούραστες, άνετες και ποιοτικές μετακινήσεις. Παρόλ’ αυτά, το επίπεδο πρόσφυσης είναι υψηλό, η συμπεριφορά του ουδέτερη και μπορείς να προβλέψεις τι θα κάνει, χωρίς να σου επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις. Το πεντάλ του φρένου, δεν προβληματίζει και το σύστημα πέδησης είναι ακούραστο και αποτελεσματικό. Το τιμόνι έχει ελαφριά αίσθηση και όχι την ακρίβεια ενός σπορ SUV, χωρίς όμως να ενοχλεί.
Η πολύ καλή κατανάλωση του Seal U DM-i ολοκληρώνει την ήδη θετική εικόνα του οικογενειακού SUV και σε αυτό βοηθάει η εξαιρετική απόδοση του PHEV συστήματος. Η μέση κατανάλωση σε μεικτό κύκλο κυμάνθηκε από 2,1lt/100km (1,2lt/100km κατά WLTP) με προσεκτική οδήγηση και στο Eco μέχρι 3,2lt/100km σε νορμάλ συνθήκες. Στο Sport και με πιο επιθετική οδήγηση είδαμε στο trip computer 5,4lt/100km. Σε δύσκολες συνθήκες μποτιλιαρίσματος και με το επίπεδο της μπαταρίας στο 25% η κατανάλωση έφτασε στο 5,7lt/100km και αυτό χάρη στο σύστημα που δεν αφήνει να αδειάσει εντελώς από ενέργεια. Γι’ αυτό σε ένα Plug-in υβριδικό αυτοκίνητο είναι πολύ σημαντικό να έχετε φορτισμένη την μπαταρία, ώστε να μην αυξάνεται η κατανάλωση χωρίς λόγο.
Το BYD Seal U DM-i είναι ένα όμορφο και εντυπωσιακό σχεδιαστικά, πολυτελές, άνετο, τεχνολογικά προηγμένο D-SUV με προσανατολισμό στην άνεση και την αποδοτικότητα. Συνδυάζει όλα τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης, ενώ παρέχει και την «ασφάλεια» του βενζινοκινητήρα, ενώ σύμφωνα με την εταιρεία μπορεί να καλύψει μέχρι 870km .
Η τετρακίνητη έκδοση Design με τα 324PS της δοκιμής μας, η οποία ανήκει στην κορυφή της γκάμας ξεκινάει από 46.500 ευρώ. Προσφέρεται με πλήρη εγγύηση κατασκευαστή διάρκειας 6 ετών ή 150.000km, εγγύηση 8 ετών ή 200.000km για τουλάχιστον το 70% της αρχικής χωρητικότητας της μπαταρίας, καθώς και εγγύηση 8 ετών ή 150.000km για τον ηλεκτροκινητήρα.