Η Nio θα λανσάρει το 2025 στις αγορές της Γηραιάς Ηπείρου την μάρκα Onvo. Πόσο θα κοστίζει το πρώτο της μοντέλο;
Τον Σεπτέμβριο, η Nio ξεκίνησε τη διάθεση του Onvo L60 στην κινεζική αγορά, δίνοντας παράλληλα την υπόσχεση ότι με το νέο έτος θα το δούμε στην Ευρώπη.
Όλα δείχνουν ότι θα τηρηθεί, με το coupe SUV των 4,81 μέτρων με μεταξόνιο 2.950 χιλιοστών να έρχεται να ανταγωνιστεί το Tesla Model Y, έχοντας χαμηλότερη τιμή.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής προϊόντων και εμπορικής στρατηγικής της εταιρείας, Eric Yu, πρώτο του λανσάρισμα θα γίνει στη βρετανική αγορά, καθώς εκεί δεν ισχύουν οι δασμοί εισαγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφού η χώρα είναι εκτός Ε.Ε.
Εντός Ε.Ε., η Nio χρεώνεται 31% έξτρα κόστος σε δασμούς, τιμή που αποτελεί γενναία έως και προσβλητική αύξηση από το 10% που ίσχυε μέχρι πέρυσι.
Το Onvo L60 ξεκίνησε να διατίθεται στην Κίνα με τιμή εκκίνησης τις 27.000 ευρώ, βάσει της παρούσας ισοτιμίας. Αλλά στην ανατολική χώρα δεν υπάρχουν φόροι επί των πωλήσεων, ούτε μεταφορικά και λοιπές διαδικασίες, συνεπώς η τιμή του στην Ευρώπη αναμένεται να διαμορφωθεί στις περίπου 40.000 ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζουμε την κρατική επιδότηση.
Για να το δούμε συγκριτικά, στην Ελλάδα, το Tesla Model Y ξεκινάει από 44.990 ευρώ και η τιμή αυτή αφορά στην πισωκίνητη έκδοση με αυτονομία 455 χλμ. (WLTP).
Ο Yu δεν έγινε συγκεκριμένος αναφορικά με το πότε το Onvo L60 θα λανσαριστεί στις αγορές της υπόλοιπης Ευρώπης. Ωστόσο, ενημέρωσε ότι η Nio θα ξεκινήσει να το εξάγει όταν η παραγωγή φτάσει τις 30.000 μονάδες μηνιαίως.
Κάτι που υπολογίζεται να συμβεί τον Μάρτιο του 2025, άρα έχουμε μία εικόνα. Επί της παρούσης, η κινεζική εταιρεία παράγει 10.000 Onvo L60 τον μήνα.
Ως προς το coupe SUV καθ’ αυτό, τα χαρακτηριστικά του -όπως ήδη έχουμε γράψει- είναι εντυπωσιακά. Πετυχαίνει κορυφαίο για την κατηγορία συντελεστή οπισθέλκουσας 0,22 (Cd), γεγονός που το βοηθάει να καταναλώνει μόλις 12,1 kWh ανά 100 χλμ. Ωστόσο, αυτό αφορά στον φιλικό προς τα ηλεκτρικά κύκλο μετρήσεων CLTC.
Η εισαγωγική του έκδοση θα εφοδιάζεται με μπαταρία 60 KWh εξασφαλίζοντας 555 χλμ. αυτονομίας (ξανά βάσει κύκλου CLTC), ενώ η long-range θα προσφέρεται με μπαταρία χωρητικότητας 85 kWh και αυτονομία 730 χλμ.
Το ασύλληπτο με την… ενοικιαζόμενη μπαταρία ημι-στερεάς κατάστασης της WeLion με χωρητικότητα 150 kWh και αυτονομία 1.000 χλμ. πολύ δύσκολα θα το δούμε στην Ευρώπη. Αλλά το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του Onvo L60 που θα έρθει στη Γηραιά Ήπειρο θα είναι η αρχιτεκτονική φόρτισης 900V, κάτι που η καινοτόμα πλατφόρμα του υποστηρίζει.
Να υπενθυμίσουμε, πως η Nio ξεχωρίζει στην αγορά ηλεκτρικών, διότι οι μπαταρίες των μοντέλων της μπορούν να αντικατασταθούν. Αλλά αυτή η δυνατότητα υπάρχει σε ελάχιστους σταθμούς της Ευρώπης, κυρίως βόρεια, επομένως προς το παρόν δε μας αφορά. Πάντως, η Onvo αναφέρει ότι στο L60 αντικαθιστάς τη μπαταρία σε μόνο 2 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα.
Το εσωτερικό του θα είναι προηγμένο τεχνολογικά, με όλες τις οθόνες να διατίθενται στον στάνταρ εξοπλισμό. Η κεντρική έχει διαγώνιο 17,2 ίντσες, ο οδηγός έχει μπροστά του ένα πλούσιο και ευκρινές head-up display, ενώ οι πίσω απολαμβάνουν δύο οθόνες 8,0 ιντσών.
Το Onvo L60 αναμένεται στην Ευρώπη κάποια στιγμή μετά τον Μάρτιο του 2025. Ευελπιστούμε εντός του έτους και στην Ελλάδα.