Τα μοντέλα της κατηγορίας supermini ή αλλιώς κατηγορίας Β είναι μία πολύ καλή επιλογή για οικονομικές και πρακτικές μετακινήσεις. Χωρίς να σας ζητούν πολλά, φροντίζουν για την ευκολία και την… τσέπη σας, με άλλα λόγια για την ψυχική σας ηρεμία.

Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα του B-Segment, λοιπόν, αποτελούν μία ρεαλιστική λύση για να καλύψετε με τον πιο συμφέροντα τρόπο τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις, ενώ είναι ικανά να ανταποκριθούν και σε μικρές εξορμήσεις εκτός πόλης. Έτσι, με χαμηλή κατανάλωση και χαμηλό κόστος συντήρησης, δε θα είναι ακόμη ένας «πονοκέφαλος» στη ζωή σας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εύρεση ενός καλού μεταχειρισμένου δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά διαθέσιμα αυτοκίνητα του B-Segment στην αγορά των μεταχειρισμένων και αυτό σας προσφέρει πολλές αξιόλογες ευκαιρίες, οι οποίες μπορεί να ταιριάζουν στις ανάγκες σας, τις προτιμήσεις και εννοείται στο διαθέσιμο budget σας. Επιλέξαμε, λοιπόν, για εσάς, ακόμη τέσσερις δημοφιλείς προτάσεις της κατηγορίας Β.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να διευκολύνουμε την αναζήτησή σας, θέσαμε ως ανώτατο όριο τα 10.000 ευρώ, ώστε να εστιάσετε και σε πιο σύγχρονα μοντέλα. Παρόλα αυτά, ενδιαφέρουσες επιλογές υπάρχουν και με σημαντικά χαμηλότερο κόστος, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να αποκτήσετε ένα καλό αυτοκίνητο χωρίς να υπερβείτε τον προϋπολογισμό σας. 

Το Ford Fiesta είναι από τα πιο δημοφιλή και fun-to-drive της κατηγορίας supermini και best seller της Ford, ενώ παραμένει ψηλά στις προτιμήσεις των ενδιαφερόμενων στην αγορά των μεταχειρισμένων. Αποτελεί, λοιπόν, έναν από τους πιο εμβληματικούς εκπροσώπους της κατηγορίας των μικρών αυτοκινήτων, με εκατομμύρια πωλήσεις στο ενεργητικό του σε παγκόσμιο επίπεδο από το 1976, όταν και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά μέχρι και το 2023, με το τελευταίο Fiesta να εξέρχεται στις 7 Ιουλίου από τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της Κολωνίας. Με συνολικά οκτώ γενιές και ένα facelift το 2013, πολλές εκδόσεις και κινητήρες, το Fiesta έχει καθιερωθεί ως μία από τις καλύτερες επιλογές για αστική μετακίνηση. Ωστόσο, αυτό καθιστά δύσκολη την απόφαση για το ποιο μεταχειρισμένο να επιλέξετε, ποιας γενιάς, έκδοσης, κ.λπ. Το budget που έχετε στη διάθεσή σας παίζει σημαντικό ρόλο για το πού θα εστιάσετε την αναζήτησή σας και στην τελική σας επιλογή. Η πρότασή μας είναι να δώσετε βάση στην έκτη γενιά (2008-2017) ως μία συμφέρουσα λύση που συνδυάζει πιο σύγχρονες τεχνολογίες σε λογικό εύρος τιμών και είναι μία από τις πιο αγαπημένες γενιές σε παγκόσμιο επίπεδο. Αξιόπιστο με έξυπνη σχεδίαση για τη μεγαλύτερη δυνατή πρακτικότητα, ευέλικτο λόγω διαστάσεων, ποιοτικό εσωτερικό και με τη δυνατότητα να συνδυάζει την οικονομία με τις επιδόσεις, η προτελευταία γενιά του Fiesta, παραμένει δημοφιλής επιλογή στην ελληνική αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Μάλιστα, έχει ιδιαίτερη πέραση στο νεανικό κοινό, χάρη στο fun-to-drive χαρακτήρα του, αλλά και με design που δε δείχνει ότι ακολούθησαν ακόμη δύο γενιές. Θα βρείτε αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης διαφόρων ιπποδυνάμεων και πετρελαίου. Ωστόσο, τη μεγαλύτερη απήχηση γνώρισε ο Ecoboost τρικύλινδρος 1.000άρης βενζινοκινητήρας απόδοσης 100, 125 και 140PS, ο οποίος λανσαρίστηκε το 2013, καθώς και ο πετρελαιοκινητήρας 1.5lt Duratorq TDCi των 75 και 95PS, τον οποίο γνωρίσαμε, επίσης, το 2013. Προτείνουμε να προτιμήσετε το χειροκίνητο κιβώτιο των 5 σχέσεων, διότι το αυτόματο 6άρι PowerShift είχε εμφανίσει προβλήματα, σύμφωνα με αναφορές. Η προσφορά είναι μεγάλη, επομένως και οι επιλογές άφθονες, ενώ οι τιμές ποικίλλουν ανάλογα με το έτος κατασκευής, πριν ή μετά το facelift του 2013, κατά το οποίο τοποθετήθηκαν και μια σειρά ηλεκτρονικά βοηθήματα ασφαλείας νέας γενιάς, τον κινητήρα, τον εξοπλισμό, την κατάσταση του οχήματος και τα χιλιόμετρα. Ένας μέσος όρος τιμής είναι τα 9.000 ευρώ. Ωστόσο, οι τιμές στα πρώτα μοντέλα της έκτης γενιάς ξεκινούν από περίπου 3.500 μέχρι 6.000 ευρώ, ενώ εκείνα του 2013 μέχρι το 2017 κοστίζουν από 6.000 ευρώ, ενώ υπάρχουν και δεκάδες καλές επιλογές στα 10.000 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Skoda Fabia είναι μία value for money επιλογή ως καινούριο, αλλά και ως μεταχειρισμένο μοντέλο. Από τα πιο αγαπητά μοντέλα του B-Segment, με μια ιστορία που ξεκινά από το 1999 και με πολλές αλλαγές μέχρι σήμερα που διανύει την τέταρτη γενιά του. Με βασικά χαρακτηριστικά την πρακτικότητα, την αξιοπιστία και την οικονομία, έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη εκατομμυρίων οδηγών παγκοσμίως. Η τρίτη γενιά της Skoda Fabia (2014-2021) είναι μία ενδιαφέρουσα πρόταση, αφού το τσέχικο supermini, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα MQB του Group VAG εμφανίστηκε αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, έχοντας ισορροπία ανάμεσα σε οικονομία, επιδόσεις και ποιότητα κατασκευής. Οι επιλογές κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου καλύπτουν κάθε ανάγκη, ενώ η Fabia της προηγούμενης γενιάς είναι από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας, αλλά και ευχάριστο οδηγικά. Όλα τα παραπάνω και σε συνδυασμό με τη διαθεσιμότητα ανταλλακτικών και την οικονομική συντήρηση, αποτελεί μια ολοκληρωμένη επιλογή για την αστική και όχι μόνο καθημερινότητα. Προτείνουμε τον 1.000άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα απόδοσης 75PS, ο οποίος έχει αποδειχθεί αξιόπιστος στην πάροδο των ετών και με οικονομική κατανάλωση, με το μέσο όρο τιμής να κυμαίνεται στα 10.000 ευρώ. Τα πρώτα μοντέλα της τρίτης γενιάς ξεκινούν από περίπου τα 7.000 ευρώ με την τιμή να ανεβαίνει στα πιο πρόσφατα μοντέλα της εν λόγω γενιάς.

Το Renault Clio είναι από τους πρωταγωνιστές της supermini κατηγορίας με καλή ποιότητα κατασκευής, κομψή σχεδίαση, αξιοπιστία και καλή οδική συμπεριφορά. Αυτά τα χαρακτηριστικά μαζί με το οικονομικό κόστος συντήρησης και σέρβις το καθιστούν ως μία επιλογή μεταχειρισμένου που αξίζει να δείτε. Από την πρώτη γενιά που λανσαρίστηκε το 1990 μέχρι σήμερα στην πέμπτη γενιά του, η πορεία του στις ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, ήταν εντυπωσιακή. Στη διάρκεια των ετών, το Clio εξελίχθηκε, ενσωματώνοντας τεχνολογικές καινοτομίες, παραμένοντας όμως πιστό στη φιλοσοφία του για πρακτικότητα, ποιότητα και ευχάριστη οδήγηση. Ενδιαφέρον έχει να στρέψετε την προσοχή σας στην τέταρτη γενιά του Renault Clio (2012-2019), η οποία αποτελεί ορόσημο για την εξέλιξη του μοντέλου. Συνδυάζει τη μοντέρνα αισθητική, τις μεγαλύτερες διαστάσεις, το πιο ευρύχωρο εσωτερικό, τη συνολική ποιότητα και την τεχνολογία με μία μεγάλη γκάμα αποδοτικών και αξιόπιστων κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. Το 2016 πραγματοποιήθηκε ένα facelift με αισθητικές κυρίως παρεμβάσεις. Όσοι ενδιαφέρεστε για diesel κινητήρα, θα βρείτε έναν 1.500άρη σε τρεις εκδοχές απόδοσης 75, 90 και 110PS. Αξιόπιστος με εξαιρετική οικονομία καυσίμου και ζωηρές επιδόσεις είναι ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης 0,9 TCe 90PS, ο οποίος έχει υψηλή ζήτηση. Με μέσο όρο τιμής τα 10.000 ευρώ, οι τιμές ξεκινούν από περίπου 5.500 ευρώ στις πρώτες χρονιές της γενιάς.

Το Volkswagen Polo έχει συνδέσει το όνομά του με την κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων και αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα supermini. Η πορεία του Volkswagen Polo ξεκινά το 1975 και σήμερα βρίσκεται στην έκτη γενιά του, με εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως. Τα κύρια χαρακτηριστικά που το ανέδειξαν ως ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα πόλης είναι η ποιότητα κατασκευής, η ευελιξία και η πρακτικότητα. Είναι ευκολοδήγητο στην πόλη, αξιόπιστο και με πολλές επιλογές σε κινητήρες και εκδόσεις. Η δημοτικότητα του Polo, όμως, ισχύει και στην αγορά των μεταχειρισμένων, διότι έχουν αποδειχθεί και ανθεκτικά στο χρόνο. Μπορείτε να εστιάσετε την έρευνά σας στην πέμπτη γενιά (2009-2017), η οποία εκσυγχρονίστηκε σε όλους τους τομείς και ανέβασε τον πήχη στην κατηγορία Β, θυμίζοντας περισσότερο ένα «μικρό Golf». Τα πεντάθυρα λόγω πρακτικότητας έχουν μεγαλύτερη ζήτηση από τα τρίθυρα, τα οποία ωστόσο δείχνουν πιο κομψά. Το facelift του 2015 ανανέωσε την εμφάνισή του Polo της προηγούμενης γενιάς, το οποίο διατηρείται σχετικά φρέσκο ακόμα και σήμερα. Με πλούσια γκάμα αποδοτικών κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, κάποιοι αποδείχθηκαν περισσότερο αξιόπιστοι. Ξεχωρίζουμε τον ατμοσφαιρικό 1.400άρη βενζινοκινητήρα των 85PS, γιατί δεν έχει προβληματίσει ποτέ, είναι οικονομικός και ταιριάζει στις μετακινήσεις μέσα και έξω από την πόλη. Ο μέσος όρος τιμής είναι τα 10.000 ευρώ, ωστόσο, οι τιμές ξεκινούν περίπου στα 5.500 ευρώ στις πρώτες χρονιές της συγκεκριμένης γενιάς και ανεβαίνουν αναλόγως τον κινητήρα, την έκδοση, τη χρονολογία και την κατάσταση του οχήματος.

Θυμίζουμε ότι η τιμή ενός μεταχειρισμένου εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως το έτος κατασκευής, την έκδοση, τον εξοπλισμό, τον κινητήρα, τα χιλιόμετρα, τη συνολική κατάσταση του αυτοκινήτου, τη δημοτικότητα του συγκεκριμένου μοντέλου, κ.ά. Χρειάζεται προσοχή, γιατί οι υψηλές τιμές δε σημαίνουν και αντίστοιχη ποιότητα. Γι΄αυτό το λόγο, συνιστούμε προσεκτική έρευνα αγοράς, έλεγχο από ειδικούς και test drive του αυτοκινήτου για να διαπιστώσετε και οι ίδιοι την κατάστασή του.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε το παρελθόν του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και αυτό αποδεικνύεται από τα ΚΤΕΟ και το βιβλίο σέρβις.

Να ζητάτε πάντα και να ελέγχετε το βιβλίο σέρβις.

Βεβαιωθείτε ότι το αυτοκίνητο έχει συντηρηθεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Ελέγξτε το βιβλίο συντήρησης και δώστε προσοχή σε τακτικές αλλαγές λαδιών, φίλτρων και άλλων αναλώσιμων.

Κατόπιν συνεννόησης με τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, θα μπορούσατε να επισκεφτείτε μαζί ένα εξουσιοδοτημένο επισκευαστή της εκάστοτε εταιρείας και με το serial number του αυτοκινήτου να δείτε τα πάντα γι’ αυτό, συμπεριλαμβανομένων και των ανακλήσεων.

Πάντα να πραγματοποιείτε έλεγχο με εξειδικευμένο έμπιστο προσωπικό πριν από την αγορά.

Προτείνουμε να οδηγήσετε το αυτοκίνητο που ενδιαφέρεστε πριν προβείτε στην αγορά.