Η μειωμένη ζήτηση ηλεκτρικών υποχρεώνει την γερμανική εταιρεία να αλλάξει τα πλάνα της.

Η Porsche ανακοίνωσε περαιτέρω περικοπές στην παραγωγή της ηλεκτρικής ναυαρχίδας της, της Taycan, καθώς η παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα συνεχίζει να μειώνεται.

Παρά το γεγονός ότι είναι ένα από τα μοντέλα της Porsche με τις καλύτερες πωλήσεις από το ντεμπούτο του 2019, το Taycan έχει δει μια επιβράδυνση στις παραγγελίες, ακόμη και μετά την πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου και τις μεγαλύτερες μπαταρίες.

Η Taycan παράγεται πλέον σε μία μόνο βάρδια στο εργοστάσιο Zuffenhausen, σε σχέση με το προηγούμενο σύστημα δύο βαρδιών.

Αυτό το μειωμένο πρόγραμμα παραγωγής, που εισήχθη μετά τη θερινή διακοπή του εργοστασίου, θα επεκταθεί μέχρι το 2025, με πιθανές προσαρμογές ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς.

Είναι ενδιαφέρον ότι η κατάργηση της επιδότησης ηλεκτρικών της Γερμανίας στο τέλος του 2023 φαίνεται να έχει μικρή επίδραση στις πωλήσεις του Taycan.

Με τιμή εκκίνησης 101.500 ευρώ στη Γερμανία, το πολυτελές EV επηρεάζεται λιγότερο από τα κυβερνητικά κίνητρα σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής αγοράς.

Ωστόσο, οι δυσκολίες παραμένουν, ιδίως στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις της Porsche έχουν πέσει κατά 30% το 2024, με τους πελάτες να προτιμούν τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Αυτή η μείωση θα μπορούσε να οδηγήσει στο κλείσιμο σχεδόν του ενός τρίτου των αντιπροσωπειών της Porsche στην Κίνα μέχρι το 2026.

Παρά τις αναποδιές αυτές, η Taycan διατηρεί πιστούς οπαδούς στις ΗΠΑ και η Porsche γιόρτασε πρόσφατα την 100.000ή μονάδα που παρήγαγε.

Προς το παρόν, η Porsche θα διατηρήσει το σύστημα παραγωγής σε μία βάρδια χωρίς απολύσεις, περιμένοντας τις εξελίξεις στην αγορά για να καθορίσει τα επόμενα βήματά της.