Δεν θα ξεπεράσουν τα 500 ευρώ οι δαπάνες που σκοπεύουν να κάνουν σχεδόν οκτώ στους δέκα Ελληνες για χριστουγεννιάτικες αγορές φέτος. Μάλιστα, ο ένας στους δύο αναζητεί πιο οικονομικά προϊόντα, ενώ το 56,6% σκοπεύει να κάνει αγορές μόνο στις περιόδους εκπτώσεων.

Την εικόνα αυτή δείχνουν τα στοιχεία της Klarna για την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων ενόψει της εορταστικής περιόδου, υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων την προσαρμογή των καταναλωτών στις δυσκολίες που συνδέονται με την άνοδο του κόστους ζωής.

Στην έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Appinio και δείγμα 1.000 καταναλωτών, έδειξε ότι οι καταναλωτές προσαρμόζουν τις συνήθειές τους για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του αυξημένου κόστους ζωής, δίνοντας έμφαση στην εξοικονόμηση και τη στρατηγική διαχείριση πόρων.

Είναι ενδεικτικό ότι το 41,1% σχεδιάζει να μειώσει τις δαπάνες του σε μη απαραίτητα είδη και το 32,5% θα αγοράσει μόνο αν υπάρχει σημαντική προσφορά, ενώ συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές το 20,1% δηλώνει ότι θα αγοράσει λιγότερα δώρα.

Επίσης εντυπωσιακό είναι το στοιχείο ότι για να αποφύγει τη σπατάλη τροφίμων, το 25,6% των ερωτηθέντων δήλωσε πως σχεδιάζει να οργανώσει καλύτερα το μενού των γιορτών. Η πλειονότητα των καταναλωτών φαίνεται να διατηρεί έναν συγκρατημένο προϋπολογισμό για τα χριστουγεννιάτικα δώρα φέτος.

Συγκεκριμένα, το 7,8% σκοπεύει να ξοδέψει από 1 έως 50 ευρώ και το 18,7% προγραμματίζει δαπάνες μεταξύ 51-100 ευρώ, το 37% διαθέτει προϋπολογισμό από 101 έως 250 ευρώ, ενώ το 20,2% σχεδιάζει να ξοδέψει από 251 έως 500 ευρώ και μόλις το 13,3% θα ξοδέψει από 1.001 έως 2.000 ευρώ. Οι άνδρες φαίνεται να ξοδεύουν μεγαλύτερα ποσά για χριστουγεννιάτικα δώρα από τις γυναίκες.