Κομψό, αμιγώς ηλεκτρικό, επταθέσιο και πιο γρήγορο από ένα Civic Type R. Ελάτε μαζί μας στο ταξίδι ανακάλυψης της νέας πολυεπίπεδης ναυαρχίδας της Volvo.

Σε περίπτωση που το οικογενειακό σας αυτοκίνητο μοιάζει με το δικό μου, θα υπάρχουν αρκετά ληγμένα τρόφιμα και γενικότερα σκουπίδια στο πάτωμα και ανάμεσα στα καθίσματα που θα μπορούσαν να απασχολήσουν τον Louis Pasteur για μια δεκαετία. Θα ήθελα πολύ να είναι πιο τακτοποιημένο και καθαρό -φαίνεται λίγο περίεργο να εμφανίζομαι στην πύλη του σχολείου με προστατευτική στολή-, αλλά το αυτοκίνητο είναι ένα εργαλείο. Δεν υπάρχει λόγος να αγχώνεσαι γι’ αυτό.

Το ίδιο ίσχυε και για τα μεγάλα Volvo που για δεκαετίες αποτελούσαν την απάντηση σε κάθε ερώτημα για οικογενειακό αυτοκίνητο. Με τα στέισον αυτοκίνητα, όπως το 850 και στη συνέχεια το εξωφρενικά επιτυχημένο XC90, η Volvo έκανε τη ζωή των απανταχού γονιών λίγο πιο εύκολη. Θεωρητικά το αμιγώς ηλεκτρικό EX90 είναι εδώ για να κάνει την ίδια δουλειά, ελαφρύνοντας την περιβαλλοντική μας συνείδηση, καθώς προσφέρει καθαρή μεταφορά, επτά θέσεις και αυτά τα πάντοτε διαθέσιμα διαπιστευτήρια ασφαλείας της Volvo.

Και όμως. Εκείνο το πρώιμο XC90 που κυκλοφόρησε το 2002 ήταν διαθέσιμο για περίπου 50.000 ευρώ. Αυτό το νέο EX90 ξεκινά σήμερα από σχεδόν 113.000 ευρώ. Η δε κορυφαία έκδοση Twin Motor Performance Ultra που οδηγούμε ξεκινάει από σχεδόν 118.000 ευρώ. Φυσικά υπάρχουν επιφυλάξεις για όλα αυτά. Μια πιο προσιτή πισωκίνητη έκδοση είναι καθ’ οδόν – όχι ότι πολλοί άνθρωποι αγοράζουν με μετρητά αυτές τις μέρες.

Ωστόσο τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ ακριβά, οπότε γιατί να τα βάλουμε με τη Volvo; Παρ’ όλα αυτά δυσκολεύομαι να συμβιβαστώ με το να πληρώσω τόσα χρήματα για ένα αυτοκίνητο και στη συνέχεια να αφήνω τα παιδιά να κυκλοφορούν ασύδοτα μέσα σε αυτό. Και πρόκειται σε μεγάλο βαθμό για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.

Με επτά καθίσματα και άφθονο στάνταρ εξοπλισμό ασφαλείας, υπάρχουν λίγοι πιο άνετοι τρόποι για να μεταφέρετε τα πολύτιμα, μικρά αγαπημένα σας παιδιά. Είναι επίσης καθησυχαστικά εύκολο καθώς μπαίνουμε στους πολυσύχναστους δρόμους του Λος Αντζελες. Με μήκος πάνω από πέντε μέτρα, το Volvo σίγουρα δεν είναι μικρό, αλλά στο Λος Αντζελες επισκιάζεται από πολλά άλλα μεγαλύτερα οχήματα.

Ξεκινάμε από την ακτογραμμή του Newport, νότια του Λος Αντζελες, και στη συνέχεια κατευθυνόμαστε ανατολικά προς τη λίμνη Salton, ένα ταξίδι που θα αντιπαραβάλλει τη λάμψη της καλιφορνέζικης παραλίας με μια αποκαλυπτική ζώνη περιβαλλοντικής καταστροφής, η οποία αποτελεί, αν θέλετε να είστε απαισιόδοξοι, μια προειδοποίηση για το μέλλον.

Και βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με την άνεση του EX90. Είναι ενδιαφέρον ότι η Volvo εξακολουθεί να βλέπει πολλές δυνατότητες στην παθητική ασφάλεια παρά την πληθώρα των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας. Μιλάω με τον Thomas Broberg, ανώτερο σύμβουλο τεχνικής ασφάλειας. Πόσα ακόμα στοιχεία παθητικής ασφάλειας, όπως αερόσακοι, μπορούν να χωρέσουν σε ένα αυτοκίνητο;

«Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν όρια στο τι μπορούμε να κάνουμε. Ομως η ευφυΐα (ενεργοποίησης) των αερόσακων βελτιώνεται συνεχώς. Και έχουμε τα δεδομένα από 50.000 ατυχήματα, καθώς και μια ομάδα επιτόπιας έρευνας στο Γκέτεμποργκ για να τα βελτιώσουμε περαιτέρω. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε αλλάξει την κάτω μετωπική μπάρα πρόσκρουσης ώστε να αντέχει πλέον περισσότερο φορτίο. Η ανώτερη διαδρομή φορτίου (της δομής πρόσκρουσης) έχει επίσης βελτιωθεί έτσι ώστε να είναι τώρα πιο αποτελεσματική στον τρόπο απορρόφησης της ενέργειας. Εν μέρει αυτό είναι εφικτό επειδή πρόκειται για ένα EV, οπότε έχουμε περισσότερο χώρο για να εργαστούμε, και εν μέρει οφείλεται στον βελτιωμένο σχεδιασμό».

Στη συνέχεια, ο Broberg επισημαίνει τη δεξαμενή αέρα της ανάρτησης: ακόμη και αυτή χρησιμοποιείται για την απορρόφηση μέρους των δυνάμεων από μια μετωπική σύγκρουση. Να τα θυμάστε όλα αυτά όταν ρωτάτε για το άσχημο, ταξιτζήδικο εξόγκωμα που είναι καρφωμένο στην κορυφή της οροφής. Για μια μάρκα που υπερηφανεύεται για τις καθαρές γραμμές, πρόκειται για μια περίεργη προσθήκη. Στεγάζει τον αισθητήρα lidar, ένα ζωτικό μέρος των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που μπορούν να ανιχνεύσουν αντικείμενα και πεζούς σε απόσταση έως και 250 μέτρων. Και επειδή πρέπει να είναι σε όρθια θέση για να λειτουργεί σωστά, η Volvo δεν θέλει να το κατασκευάσει ώστε να διπλώνει όταν δεν χρειάζεται, όπως κάνει η Lotus.

«Πρώτα η ασφάλεια», υποστηρίζει ο Broberg. Οχι ότι η Volvo άφησε αυτό το μάντρα να περιορίσει την ισχύ που προσφέρει το EX90. Βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα με το Polestar 3, το EX90 διαθέτει μια μπαταρία 111 kWh (107 net) κάτω από το δάπεδο, με κινητήρες τοποθετημένους εμπρός και πίσω. Σήμερα οδηγούμε την ισχυρότερη Twin Motor Performance, με συνολική απόδοση 517 PS και 910 Nm ροπής.

Για να το θέσουμε αυτό σε ένα πλαίσιο, παράγει την ίδια ισχύ με την BMW M3 και πολύ περισσότερη ροπή από την McLaren 750S. Ετσι, παρά το γεγονός ότι ζυγίζει όσο μια μικρή πόλη, το Volvo θα υπερισχύσει ενός Honda Civic Type R στο 0-100 km/h κατά μισό δευτερόλεπτο. Ακόμη και το μικρότερο Twin Motor ολοκληρώνει το σπριντ 0-100 km/h σε 5,9″.

Και όλα φαίνονται τόσο υποτυπωδώς δραματικά. Ακόμα κι αν φυτέψεις το πόδι σου στο γκάζι το EX90 γέρνει λίγο προς τα πίσω, αλλά η ραφιναρισμένη συμπεριφορά είναι τόσο καλή που σχεδόν δεν το παίρνεις χαμπάρι. Απλώς γλιστράει στον δρόμο. Ετσι, παρόλο που είμαστε περιτριγυρισμένοι από τα καλύτερα muscle cars του Newport, δεν διατρέχουμε κανέναν κίνδυνο να μείνουμε πίσω.

Η οθόνη αφής διαθέτει ένα κουμπί Performance που ανεβάζει τους τόνους και φέρνει επίσης ένα χαρακτηριστικό στοιχείο Torque Vectoring στο πίσω μέρος. Αλλά το πιθανότερο είναι ότι θα το χρησιμοποιήσεις μόνο μία φορά, θα το αποτιμήσεις ως υποτονικό και μετά θα το ξεχάσεις. Υπάρχουν περαιτέρω ρυθμίσεις λειτουργίας οδήγησης για να αλλάξουν το βάρος του τιμονιού και την άνεση οδήγησης, αλλά και πάλι, κάνουν ελάχιστη διαφορά και απαιτούν πέντε πατήματα στην οθόνη αφής.

Κι όλα αυτά σε ένα Volvo όπου οι λειτουργίες οδήγησης είναι τόσο σημαντικές όσο ο αριθμός θερμίδων σε ένα μπουκάλι νερό. Θα είχες δίκιο να μουρμουρίσεις για τον παραλογισμό αυτής της προσέγγισης: ένα Volvo με γνώμονα την ασφάλεια, το οποίο ελέγχει τόσα πολλά μέσω της οθόνης αφής, φαίνεται τουλάχιστον αντιφατικό.

Ακόμα και το ντουλαπάκι του συνοδηγού δεν διαθέτει φυσικό μοχλό. Το EX90 δεν είναι ούτε κατά διάνοια τόσο προβληματικό από αυτή την άποψη όσο το EX30, αλλά όταν ρωτάω τον Broberg για τις αντικρουόμενες στρατηγικές της ασφάλειας και των οθονών αφής, εκείνος σφίγγεται ελαφρά πριν απαντήσει: «Οι πελάτες μας το θέλουν. Αν δεν το προσφέρουμε, θα τους χάσουμε».

Εχεις την αίσθηση ότι γίνονται κάποιες αμήχανες συζητήσεις στο Γκέτεμποργκ επειδή δεν μπορείς να ξεφύγεις από το αναπόδραστο γεγονός ότι αποσπάται η προσοχή. Οταν παίζω με το εξαιρετικό B&W στερεοφωνικό στον αυτοκινητόδρομο αναπόφευκτα μεταφέρομαι στη διπλανή λωρίδα – και λάβετε υπόψη ότι αυτό συμβαίνει στους εξαιρετικά φαρδείς δρόμους των ΗΠΑ. Βγαίνοντας από τα όρια της πόλης του Λος Αντζελες, διαπιστώνουμε ότι το EX90 δεν καταφέρνει να φορτίσει με αποδεκτό ρυθμό.

Η λειτουργία Google Maps έκανε καλά τη δουλειά της, υποδεικνύοντάς μας ένα σύνολο φορτιστών Electrify America 350 kW, αλλά εκεί τελειώνουν τα καλά νέα. Θεωρητικά η μέγιστη φόρτιση 250 kW του EX90 σημαίνει μια γρήγορη στάση. Ποτέ δεν φτάνουμε κοντά σε αυτό το ποσοστό, καθώς το αυτοκίνητο ξεκινά από 91 kW και σύντομα πέφτει στα 35 kW. Ο βασικός αντίπαλος, το KIA EV9, έφτανε τακτικά τα 150 kW-plus.

Αυτό σημαίνει ότι χρειαζόμαστε πάνω από μία ώρα για κάτι που δεν θα έπρεπε να παίρνει πάνω από 20 λεπτά, και καμία Scandi-zen ατμόσφαιρα δεν μπορεί να κατευνάσει αυτή την ενόχληση. Για να είμαστε δίκαιοι, θα μπορούσε να φταίει ο φορτιστής, αλλά μια Porsche Taycan δίπλα τραβάει 154 kW αμέσως μόλις συνδέεται στην πρίζα. Η Volvo λέει ότι αναμένεται ενημέρωση. Περνώντας από το Palm Springs μέσα στη γαλήνια καμπίνα του EX90, χρειαζόμαστε 10 ολόκληρα λεπτά για διασχίσουμε ένα τεράστιο αιολικό πάρκο.

Η Google μας ενημερώνει ότι περιλαμβάνει πάνω από 4.000 ανεμογεννήτριες που καλύπτουν 181 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Οδηγώντας ένα οικολογικό Volvo νιώθω ότι υπάρχει μια συνάφεια με το αιολικό πάρκο. Αλλά αυτό είναι το τελευταίο κομμάτι πράσινης τεχνολογίας που βλέπουμε. Πιο κάτω, περνάμε από σειρές χουρμαδιές, πλαισιωμένες από σκονισμένα χωράφια που αρδεύονται μέρα μεσημέρι με τον υδράργυρο να δείχνει 42º C.

Εδώ ξεκινά η οικολογική καταστροφή που λέγεται Salton Sea – μια κλειστή λίμνη που δημιουργήθηκε κατά λάθος από τον ποταμό Κολοράντο και κάποτε ήταν μια πολυσύχναστη τουριστική περιοχή.

Οι επιστήμονες προειδοποιούσαν ήδη από τη δεκαετία του ’70 ότι ο τρόπος με τον οποίο οι τοπικοί αγρότες αφαιρούσαν νερό από τη λίμνη και το χρησιμοποιούσαν δεν θα είχε καλό τέλος, αλλά κανείς δεν έδωσε σημασία και το νερό συνέχισε να αποστραγγίζεται και να δηλητηριάζεται, οδηγώντας σε θάνατο των ψαριών και σε ανεμοστρόβιλους σκόνης.

Συνεχίζουμε σε μονόδρομους που κατευθύνονται προς τον αιώνιο ορίζοντα, με τη θερμική ομίχλη να λαμπυρίζει πάνω από τη μαύρη άσφαλτο και να αποκρύπτει κάθε όχημα που πλησιάζει μέχρι την τελευταία στιγμή.

Ενα εγκαταλελειμμένο βενζινάδικο υποδηλώνει την κλίμακα της διερχόμενης κίνησης που έχει χαθεί προ πολλού, καθώς οι τουρίστες έχουν από καιρό εκδιωχθεί από τη σκόνη και την απαίσια μυρωδιά της Salton. Κατευθύνουμε το αυτοκίνητο σε ένα εγκαταλελειμμένο κάμπινγκ. Η μετάβαση από τη δροσιά και την ησυχία του EX στη σιωπή αυτής της καμένης, εγκαταλελειμμένης ζώνης καταστροφής είναι αλλόκοτη.

Είναι σαν να βρίσκεσαι σε μια ταινία όπου ο σκηνοθέτης περιορίζει τον θόρυβο εκτός από το απαλό θρόισμα του ανέμου στα ξεραμένα φύλλα των φοινίκων πάνω από το κεφάλι μας. Δεν υπάρχουν πουλιά. Ούτε έντομα. Ενα αυτοκίνητο περνάει από εκεί κοντά, αλλά δεν ακούγεται θόρυβος, μόνο μια ανησυχητική απουσία από οτιδήποτε άλλο εκτός από τη ζέστη και τον εκτυφλωτικό ήλιο.

Η επιστροφή στο εσωτερικό του Volvo προσφέρει μια ευπρόσδεκτη ανακούφιση. Οι συνήθεις οικολογικές πινελιές, όπως τα ανακυκλωμένα πλαστικά στα καθίσματα, είναι όλες παρούσες και το λιτό σκανδιναβικό ξύλο φαίνεται υπέροχο. Τα καθίσματα δεν θυμίζουν ακριβώς τις πολυθρόνες των παλιών Volvo και σε αυτή τη ζέστη θα ήθελα να ήταν και ψυχώμενα, αλλά παραμένουν άνετα και υποστηρικτικά. Διατίθεται επίσης ένα μάλλινο φινίρισμα, το οποίο φαίνεται έξυπνο, αλλά νιώθεις λίγη φαγούρα αν φοράς βερμούδα.

Οπως και στο XC90, τα μεσαία και τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται όλα μέσα στο πάτωμα – ένα ευφυές στοιχείο της συσκευασίας που δεν πρέπει να ήταν εύκολο, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα σασί-skateboard με μια τεράστια μπαταρία κάτω από την καμπίνα. Ακόμα και με πλήρες πλήρωμα επιβατών, το πορτμπαγκάζ έχει αξιοπρεπές μέγεθος. Στα 365 lt, υπάρχει αρκετός χώρος για ένα γέρικο Λαμπραντόρ, που αποτελεί τυπική κλίμακα μέτρησης για κάθε Volvo.

Το μεγαλύτερο ατού του EX90 είναι η οδήγηση και η φινέτσα. Οι αυτοκινητόδρομοι του Λος Αντζελες είναι σε μεγάλο βαθμό φτιαγμένοι από μπετόν, ο εχθρός κάθε αθόρυβου ταξιδιού, αλλά ακόμα και πάνω σε αυτούς το EX90 παραμένει ένα αξιοσημείωτα ήσυχο αυτοκίνητο. Με την υποστηριζόμενη αυτονομία των σχεδόν 600 km (περισσότερα από 480 στον πραγματικό κόσμο, με βάση την εμπειρία μας στην Καλιφόρνια), η οποία είναι εξίσου καλή με οποιονδήποτε ανταγωνιστή, αυτό το αυτοκίνητο μοιάζει με ένα γνήσιο grand tourer.

Η αεροδυναμική προστασία είναι εντυπωσιακή και η ποιότητα κύλισης παραμένει σε μεγάλο βαθμό υποδειγματική. Ανησυχώ ότι οι τροχοί των 22 ιντσών μπορεί να δυσκολευτούν σε πιο κακοτράχαλους δρόμους, καθώς νιώθω την αερανάρτηση διπλού θαλάμου να παλεύει να ελέγξει τη μάζα των ζαντών σε απότομους κυματισμούς. Ωστόσο εδώ λειτουργεί καλά και αυτό το πιθανό πρόβλημα αναμένεται να αμβλυνθεί όταν οι μικρότεροι τροχοί γίνουν διαθέσιμοι σε χαμηλότερα επίπεδα εξοπλισμού.

Ταξιδεύει εύκολα και καταφέρνει να υπνωτίζει συστηματικά τους επιβάτες. Δεν είναι BMW X5 στις στροφές, όπου δυσκολεύεται να ελέγξει το βάρος των 2,8 τόνων του μέσα από μια ταλάντωση αριστερά-δεξιά. Αλλά δεν είναι ούτε χαζοχαρούμενο, καθώς μπορείς να αισθανθείς το Torque Vectoring να σφίγγει το ρύγχος αν μπεις σε μια στροφή με αργό φρενάρισμα.

Δεν είναι ένα αυτοκίνητο που θα σας αποκαλύψει κρυμμένα βάθη όσο περισσότερο το οδηγείτε, αλλά πότε ήταν η τελευταία φορά που το χρειαστήκατε αυτό από ένα Volvo; Είναι αβίαστο και εύκολο και αντεπεξέρχεται στην καταπόνηση με επάρκεια και ελάχιστη φασαρία. Διαισθάνεσαι ότι θα είναι τόσο αξιόπιστο και φιλικό όσο και το κατοικίδιο της οικογένειας.

Τελικά φτάνουμε στην παραλία Bombay Beach, ένα μικρό προάστιο στην ανατολική ακτή της λίμνης που φιλοξενεί τις πιο παράξενες καλλιτεχνικές κατασκευές πάνω στην άμμο. Κατεβαίνουμε για να ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά μόνο και μόνο για να ανακαλύψουμε έναν μοναχικό τύπο να καπνίζει ένα στριφτό τσιγάρο μέσα στο αρχαίο Cherokee του.

«Αγόρασα αυτά τα θαλάσσια ποδήλατα για επαγγελματική χρήση», μας εξηγεί, γνέφοντας προς κάποια χτυπημένα μαραφέτια που ξεκουράζονται λίγα μέτρα έξω από το νερό. «Eχω κάνει τζετ σκι στη λίμνη και είναι τέλεια. Απλώς ξεραίνει το δέρμα πολύ γρήγορα». Οσο δελεαστικό κι αν ακούγεται, αποφεύγουμε την αόριστη προσφορά του για ένα χημικό peeling και επιστρέφουμε στο Volvo, με τη μυρωδιά του σάπιου ψαριού που προκαλεί πονοκέφαλο να μας κυνηγάει σε όλη τη διαδρομή.

Η λίμνη Salton είναι μια ωραία μεταφορά για το τι συμβαίνει όταν οι άνθρωποι τα κάνουν μαντάρα. Και δεν έχει τελειώσει ακόμα, καθώς κάτω από αυτήν έχει ανακαλυφθεί αρκετό λίθιο για την κατασκευή 375 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μια ειρωνεία που δεν μας έχει διαφύγει καθώς καθόμαστε στο EX90 μας.

Η εξόρυξη θα είναι δύσκολη, αλλά αν κάποιος τα καταφέρει θα μπορούσε να μεταμορφώσει το βιομηχανικό τοπίο των ΗΠΑ. Μπαίνουμε στη μοναδική παμπ του Bombay Beach, το «Ski Inn», για ένα αναψυκτικό πριν από το ταξίδι των 257 km πίσω στο Λος Αντζελες. Το μεγαλύτερο κομπλιμέντο που μπορεί να κάνει κανείς στο αυτοκίνητο είναι ότι το ταξίδι της επιστροφής σε καυτή ηλιοφάνεια δεν μας δημιουργεί καμία αίσθηση ανησυχίας – ξέρουμε ότι έχουμε αρκετή εμβέλεια και ότι το Volvo θα μας μεταφέρει αβίαστα σε αυτό το άγονο τοπίο.

Το EX90 έχει υψηλό κόστος, ζυγίζει πάρα πολύ και δεν διαθέτει ιδιαίτερο βάθος στα δυναμικά του χαρακτηριστικά – αλλά τη συγκεκριμένη κριτική μπορείς να τη διατυπώσεις για τα περισσότερα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Το Volvo προσφέρει ένα καταφύγιο μακριά από την αδυσώπητη ζωή του έξω κόσμου. Χαλαρώνουμε με τα αναψυκτικά μας, μόνο για να μας διακόψει μια τελευταία στιγμή της αλλοφροσύνης της λίμνης Salton. Είναι απόγευμα Παρασκευής και το «Ski Inn» έχει έναν αξιοπρεπή αριθμό επισκεπτών. Ενας ντόπιος σηκώνεται, χτυπάει το κουδούνι του μπαρ και κερνάει όλους τους παρευρισκόμενους ένα ποτό, συμπεριλαμβανομένων των δύο ξένων που μπήκαν μόλις πριν από ένα λεπτό. Μακάρι οι λογιστές της Volvo να ήταν

Επιτέλους, όλο και περισσότεροι κατασκευαστές αφυπνίζονται ώστε το αυτοκίνητό σας να έχει τη δυνατότητα να αποτελεί βασικό μέρος των οικοσυστημάτων τεχνολογίας και ενέργειας του σπιτιού σας. Παράξενο που τους πήρε τόσο καιρό, δεδομένου του τρόπου με τον οποίο η Apple έχει βρει τρόπους να εισχωρεί όλο και πιο βαθιά στη ζωή μας για περισσότερα από 20 χρόνια: iPhone, μουσική, τηλεόραση, φωτογραφίες, αποθήκευση δεδομένων… Αλλά τώρα, όπως η Tesla και άλλοι, η Volvo έχει αναλάβει την αποστολή να μεταμορφώσει την ενέργεια του σπιτιού σας. Συνεργάστηκε με την dcbel για να προσφέρει ένα οικιακό σύστημα wallbox για τη φόρτιση του EX90 και επειδή το αυτοκίνητο προσφέρει ροή ενέργειας από το όχημα στο δίκτυο, θα επιτρέψει μεγαλύτερη ευελιξία στη ρύθμιση της φόρτισης. Τίποτα από αυτά δεν είναι ριζοσπαστικό. Αυτό που είναι διαφορετικό είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί το wallbox της dcbel, διότι όχι μόνο προσφέρει φόρτιση DC διπλής κατεύθυνσης -που είναι πιο υγιεινή για τις μπαταρίες και προσφέρει επίσης τη δυνατότητα να απαλλαγείτε από τον μετατροπέα του αυτοκινήτου στο μέλλον-, αλλά χρησιμοποιεί και Τεχνητή Νοημοσύνη για να υπολογίσει τον πιο αποδοτικό τρόπο φόρτισης του αυτοκινήτου. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι οι καταναλωτές μπορούν να εξοικονομήσουν 1.800 δολάρια ετησίως (στις ΗΠΑ) χρησιμοποιώντας το αυτοκίνητο για να τροφοδοτεί τον φούρνο τα βράδια. Τα συστήματα αρχίζουν ακόμη και να μιλούν μεταξύ τους μέσω ethernet πριν φτάσετε στο σπίτι για να υπολογίσουν την αποδοτικότητα.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Δύο ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη, 517 PS, 345 NmΜΠΑΤΑΡΙΑ: 111 kWh (104 net)ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ 4 ΤΡΟΧΟΥΣΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Ε/Π)0-100 KM/H: 4,9’’ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 km/hΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 21,1 kWh/100 kmΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 580 km (WLTP)ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 5.037/1.964/1.747 mmΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.985 mmΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 655 ltΒΑΡΟΣ: 2.811 kgΤΙΜΗ: ΑΠΟ €112.654