«Ο Δακτύλιος είναι ένα παρωχημένο μέτρο. Σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις τιμολογείται υψηλά η στάθμευση στο κέντρο και εφαρμόζεται πράσινος δακτύλιος με περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά κριτήρια. Είναι σκόπιμο να υπάρχουν πράσινες ζώνες ( ή αλλιώς ζώνες χαμηλών εκπομπών) όπου θα απαγορεύεται η είσοδος στα οχήματα επισκεπτών ( όχι κατοίκων) που εκπέμπουν υψηλούς ρύπους. Αυτό θα ήταν μια γενναία πολιτική η οποία όμως για να εφαρμοστεί θα πρέπει ο σχεδιασμός της να αρχίσει από τώρα και οι πολίτες να ενημερωθούν έγκαιρα. Δεν είναι από τα μέτρα τα οποία τα ανακοινώνεις σήμερα και τα εφαρμόζεις αύριο. Είναι επίσης από τα μέτρα που θα πρέπει να βελτιώσεις πρώτα και την ποιότητα και χωρητικότητα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Σήμερα εκπονείται το στρατηγικό σχέδιο μεταφορών του ΟΑΣΑ. Είναι ένα σημαντικό βήμα. Οι έρευνες που γίνονται σήμερα στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου του ΟΑΣΑ αποτελούν απαραίτητο εργαλείο για την ανάπτυξη οποιουδήποτε νέου δακτυλίου.
Οι προτάσεις του Προέδρο του Συλλόγου των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, για το μεγάλο πρόβλημα της πρωτεύουσας.
Ρηξικέλευθες αποφάσεις, όπως η εφαρμογή του πράσινου δακτυλίου στην Αττική με περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά κριτήρια, ζητά, με συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Θανάσης Τσιάνος και τονίζει ότι ο υφιστάμενος δακτύλιος είναι παρωχημένος.
“Πάγια θέση του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων από το 2005, είναι η θεσμοθέτηση ενός Μητροπολιτικού Φορέα Μεταφορών για την Αττική, που θα έχει ως στόχο τον ενιαίο και ολοκληρωμένο σχεδιασμό” υπογραμμίζει ο κ. Τσιάνος ενώ για τον βαρύ κυκλοφοριακό φόρτο στον Κηφισό αναφέρει ότι δεν λύνεται με παρεμβάσεις μόνο σε αυτόν τον άξονα αλλά χρειάζεται πλέγμα παρεμβάσεων και στο οδικό δίκτυο και στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Γενικότερα χρειάζεται βελτίωση – επέκταση – αναβάθμιση των Μ.Μ.Μ στο σύνολο της Αττικής και η ανάγκη προώθησης των πολυτροπικών μετακινήσεων, όπως σημειώνει.
«Το πρόβλημα εντοπίζεται σε πολλές περιπτώσεις και το ένα επηρεάζει το άλλο. Είναι σαφές ότι απαιτούνται σημαντικά κονδύλια, ιδιαίτερα στην κατάσταση που είναι σήμερα το σύστημα μεταφορών, μετά από μια δεκαετία αποεπένδυσης (οικονομική κρίση). Αν θέλαμε να ιεραρχήσουμε τις παρεμβάσεις αυτές θα ήταν:
Μέτρα για την ασφάλεια των μεταφορώνΣυντήρηση και έξυπνη διαχείριση του υφιστάμενου δικτύου και Μ.Μ.Μ.Αναβάθμιση και επέκταση των Μ.Μ.Μ.Νέα περιφερειακά οδικά έργα με απώτερο σκοπό όλων την λήψη μέτρων βιώσιμης κινητικότητας (περιορισμός του ΙΧ) στο κέντρο των Δήμων.
Το ζητούμενο είναι ο πολίτης να μετακινείται γρήγορα και οικονομικά. Πρέπει να πάμε σε πολυτροπικές μετακινήσεις. Οποιοσδήποτε σχεδιάζει μόνο για Μ.Μ.Μ. ή μόνο για τα αυτοκίνητα ή μόνο για το ποδήλατο είναι βέβαιο ότι λειτουργεί αποσπασματικά και λανθασμένα», συμπλήρωσε ο κ. Τσιάνος, καταθέτοντας συγκεκριμένη πρόταση για το παρωχημένο, όπως το χαρακτήρισε, μέτρο του Δακτύλιου.