Ιστορική είναι η σημερινή μέρα για τη Θεσσαλονίκη, καθώς έπειτα από πολυετή ταλαιπωρία και αναμονή, το Μετρό είναι επιτέλους διαθέσιμο για τους πολίτες. Σήμερα, Σάββατο 30 Νοεμβρίου, οι συρμοί μπήκαν στις ράγες και υποδέχτηκαν τους πρώτους επιβάτες.
Στις 12:00 το μεσημέρι ξεκίνησε η επίσημη τελετή εγκαινίων, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να πατά συμβολικά το κουμπί για την έναρξη των δρομολογίων στη βασική γραμμή του έργου.
Συγκεκριμένα, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας του, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μαζί με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου και τους αρμόδιους υπουργούς μετέβη στο κέντρο ελέγχου και πάτησε συμβολικά το κουμπί που σηματοδοτεί έναρξη λειτουργίας του μετρό.
Με το πάτημα του κουμπιού άνοιξαν ταυτόχρονα οι μπάρες και στους 13 σταθμούς του μετρό για να μπορέσει ο κόσμος να επιβιβαστεί σε αυτό.
Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας επιβιβάστηκαν στον πρώτο συρμό και έκαναν τη διαδρομή μέχρι το σταθμό Παπάφη του μετρό.
Μετά την ολοκλήρωση της τελετής οι πύλες του Μετρό άνοιξαν για το κοινό και μέχρι και την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου οι μετακινήσεις των επιβατών θα είναι δωρεάν. Από την Τετάρτη 4/12 θα ισχύει εισιτήριο 0,60 ευρώ, το ίδιο για το Μετρό και τα αστικά λεωφορεία, το οποίο είναι μειωμένο κατά 30 λεπτά από τα 0,90 ευρώ που στοιχίζει σήμερα στα αστικά. Το κόστος της μηνιαίας κάρτας διαδρομών θα ανέρχεται σε 16 ευρώ.
Ο πρωθυπουργός, μαζί με τη σύζυγό του, την ώρα που εξέρχονται από το μετρό.
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το υπερσύγχρονο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης
Το ωράριο λειτουργίας του μετρό θα είναι από Κυριακή έως Πέμπτη από τις 5:30 το πρωί έως τις 12:30 το βράδυ και την Παρασκευή και Σάββατο από τις 5:30 το πρωί έως τις 2:30 τα ξημερώματα.
Το βασικό δίκτυο περιλαμβάνει 13 σταθμούς: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία.
Η γραμμή εκτείνεται σε μήκος 9,6 χλμ. και περιλαμβάνει δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.
Στο δίκτυο λειτουργούν 18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τεσσάρων οχημάτων τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά διαθέτουν συνοδό για την εξυπηρέτηση των επιβατών. Οι συρμοί, οι οποίοι μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα έως και 80 χλμ. την ώρα, έχουν τη δυνατότητα μεταφοράς 450 ατόμων και να εξυπηρετήσουν συνολικά 18.000 επιβάτες ανά ώρα ανά κατεύθυνση.
Οι συχνότητες δρομολογίων στις ώρες αιχμής θα είναι 3,5 λεπτά, με δυνατότητα μείωσης σε 90 δευτερόλεπτα μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης προς Καλαμαριά. Η διαδρομή από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία διαρκεί συνολικά 17 λεπτά.
Σύμβολο προόδου για τη Μακεδονία και ολόκληρη την Ελλάδα χαρακτήρισε το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του στην τελετή έναρξης λειτουργίας και δεσμεύτηκε προσωπικά ότι στα τέλη του 2025 θα παραδοθεί η επέκταση στην Καλαμαριά και θα ακολουθήσει η επέκταση και προς τη δυτική Θεσσαλονίκη.
«Αυτή η πολύ μεγάλη μέρα δεν πιστεύω ότι προσφέρεται για πολλά λόγια. Σήμερα, άλλωστε, μιλάει από μόνο του το ίδιο το έργο. Το ίδιο το Μετρό το πιο σύγχρονο της Ευρώπης, όπως αξίζει στη Θεσσαλονίκη. Και ένα έργο χειροπιαστό το οποίο έως και τη τελευταία στιγμή, είμαι σίγουρος, ότι πολλοί στην πόλη δεν πίστευαν ότι θα γίνει. Να, όμως, που έγινε. Για να το πω διαφορετικά. Το είπαμε και το κάναμε. Ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και ολόκληρης της Ελλάδας», είπε ο κ. Μητσοτάκης.