Παρά την ηλικία του, το ιταλικό μοντέλο δείχνει πως δεν έχει αντίπαλο στη μικρή κατηγορία…

28 Νοεμβρίου, 2024 11:45 Βασίλης Σαρημπαλίδης (saribal@otenet.gr)

Ο κύκλος γενιάς των περισσότερων καινούργιων οχημάτων είναι κυμαίνεται συνήθως στα 5-6 χρόνια. Κάθε νέα γενιά παραμένει στην αγορά για τρία περίπου χρόνια, μετά ακολουθεί ένα facelift και στα πέντε περίπου χρόνια αποσύρεται και τη θέση του παίρνει μία νέα γενιά.

Αυτό ισχύει για τα περισσότερα αυτοκίνητα και ο λόγος είναι καθαρά θέμα ζήτησης, καθώς ελάχιστοι είναι αυτοί που θέλουν να αποκτήσουν νέο αυτοκίνητο που δείχνει ξεπερασμένο και… γερασμένο.

Κόντρα στα δεδομένα και σε όσα ισχύει με τη συντριπτική πλειοψηφία, υπάρχει ένα μοντέλο που κάνει τη διαφορά. Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν πως όχι απλά δεν έχει… γεράσει αλλά δεν έχει και αντίπαλο που μπορεί να το αντιμετωπίσει στα ίσια.

Απίστευτα ποσοστά

Ο λόγος για το Fiat Panda το οποίο παραμένει στην κορυφή των πωλήσεων το 2024 και συγκεκριμένα στην κατηγορία Α. Από την αρχή του έτους έως και τον Οκτώβριο έχουν ταξινομηθεί 3.434 Panda, νούμερο που του χαρίζει ένα ποσοστό της τάξης του 26.77%! Με λίγα λόγια, σχεδόν 3 στους 10 που θέλουν αυτοκίνητο από το Segment Α επιλέγουν το ιταλικό μικρό!

Το Panda ξεκίνησε να παράγεται το 1980 και σήμερα βρίσκεται στην τρίτη γενιά του. Η συγκεκριμένη έκανε το ντεμπούτο της στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 2011 και 13 χρόνια μετά, όχι απλά δεν έχει γεράσει αλλά είναι μακράν το πρώτο σε πωλήσεις. Να σημειώσουμε πως οι συνολικές του παραδόσεις έχουν ξεπεράσει τις 8 εκατομμύρια μονάδες!

Στην κατηγορία Α, το Suzuki Ignis βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 2.773 μονάδες και μερίδιο 21.62% και ακολουθούν Toyota Aygo X και KIA Picanto με 1.964 και 1.721 μονάδες αντίστοιχα.