Έχει σημειωθεί και δεύτερο περιστατικό με παραλίγο σύγκρουση τρένων στην περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού Κορινός, στην Κατερίνη, όπως αποκαλύπτει η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης.

Ειδικότερα, στην επιστολή που έστειλαν στις διοικήσεις του ΟΣΕ, της Hellenic Train, του ΕΟΔΑΣΑΜ και της ΡΑΣ, οι μηχανοδηγοί αποκαλύπτουν ότι δεν είναι η πρώτη φορά που καταγράφεται τέτοιο συμβάν στην περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού Κορινός.

Ένα ανάλογο περιστατικό σημειώθηκε και στις 16 Δεκεμβρίου 2023. Και πάλι αποφεύχθηκε το ατύχημα χάρη στην έγκαιρη παρέμβαση του μηχανοδηγού που ακινητοποίησε την αμαξοστοιχία.

Οι μηχανοδηγοί αναφέρουν ότι υπήρξαν τεχνικά προβλήματα σε σημείο όπου λειτουργεί πλήρως η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα, καθώς η ένδειξη κάλυψης του σταθμού ήταν λανθασμένα πράσινη, αντί για κόκκινη.

Αναφορικά με το πρόσφατο περιστατικό, οι μηχανοδηγοί τονίζουν:

«Την Δευτέρα 25/11/2024 η αμαξοστοιχία 2591 είχε ακινητοποιηθεί λόγω τεχνικού προβλήματος στον στάση Κορινός. Ακολουθούσε η αμαξοστοιχία IC 57. Σύμφωνα με τις αναφορές των 2 μηχανοδηγών της IC 57 ενώ η αμαξοστοιχία 2591 ήταν σταθμευμένη στον Σ.Σ. Κορινό η ένδειξη εισόδου σε αυτόν ήταν πράσινη, αντί για κόκκινη. Οι μηχανοδηγοί της IC 57 είχαν μειώσει την ταχύτητα τους, γνωρίζοντας ότι η προπορευόμενη αμαξ 2591 είχε καθυστέρηση 15 λεπτών και αντιμετώπιζε τεχνικά προβλήματα και έτσι απεφεύχθη η σύγκρουση».

Ωστόσο, υπογραμμίζουν ότι «το περιστατικό αυτό δεν είναι το πρώτο στην περιοχή του Σ.Σ. Κορινός αλλά το 2ο τον τελευταίο χρόνο καθώς σύμφωνα με αναφορά άλλου μηχανοδηγού, που έχει κατατεθεί στην Hellenic Train, στις 16.12.2023 εκτελώντας την αμαξοστοιχία 11595 ενημερώθηκε από τον σταθμό Πλατέως –τηλεφωνικά λόγω κακής ποιότητας επικοινωνιών- ότι η αμαξοστοιχία IC 53 έχει ακινητοποιηθεί εντός του Σ.Σ. Κορινού λόγω τεχνικού προβλήματος αλλά η ένδειξη κάλυψης του σταθμού ήταν λανθασμένα πράσινη, αντί για κόκκινη! Ο μηχανοδηγός τότε άμεσα στάθμευσε την αμαξοστοιχία αναμένοντας νεότερες εντολές του Τηλεδιοικητή».

«Κύριοι,

Την Δευτέρα 25/11/2024 η αμαξοστοιχία 2591 είχε ακινητοποιηθεί λόγω τεχνικού προβλήματος στον στάση Κορινός. Ακολουθούσε η αμαξοστοιχία IC 57. Σύμφωνα με τις αναφορές των 2 μηχανοδηγών της IC 57 ενώ η αμαξοστοιχία 2591 ήταν σταθμευμένη στον Σ.Σ. Κορινό η ένδειξη εισόδου σε αυτόν ήταν πράσινη, αντί για κόκκινη. Οι μηχανοδηγοί της IC 57 είχαν μειώσει την ταχύτητα τους, γνωρίζοντας ότι η προπορευόμενη αμαξ 2591 είχε καθυστέρηση 15 λεπτών και αντιμετώπιζε τεχνικά προβλήματα και έτσι απεφεύχθη η σύγκρουση.

Το περιστατικό αυτό δεν είναι το πρώτο στην περιοχή του Σ.Σ. Κορινός αλλά το 2ο τον τελευταίο χρόνο καθώς σύμφωνα με αναφορά άλλου μηχανοδηγού, που έχει κατατεθεί στην Hellenic Train, στις 16.12.2023 εκτελώντας την αμαξοστοιχία 11595 ενημερώθηκε από τον σταθμό Πλατέως –τηλεφωνικά λόγω κακής ποιότητας επικοινωνιών- ότι η αμαξοστοιχία IC 53 έχει ακινητοποιηθεί εντός του Σ.Σ. Κορινού λόγω τεχνικού προβλήματος αλλά η ένδειξη κάλυψης του σταθμού ήταν λανθασμένα πράσινη, αντί για κόκκινη! Ο μηχανοδηγός τότε άμεσα στάθμευσε την αμαξοστοιχία αναμένοντας νεότερες εντολές του Τηλεδιοικητή.

Όπως αντιλαμβάνεστε τα 2 αυτά συμβάντα έχουν λάβει χώρα σε περιοχή που υποτίθεται ότι λειτουργεί πλήρως η Τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα.

Ζητάμε να μας απαντήσετε και να μας κοινοποιήσετε:

Μέχρι την Πέμπτη 28/11/2024 το πόρισμα για το συμβάν με την αμαξοστοιχία 11595 της 16/12/2023 και ιδιαίτερα την έκθεση του Διαχειριστή Υποδομής ΟΣΕ για αυτό, με την πλήρη καταγραφή των ενδείξεων των φωτοσημάτων (κυρίων και ενδιάμεσων) στην περιοχή.

Την άμεση διερεύνηση του συμβάντος της 25/11/2024 στην ίδια ακριβώς περιοχή και την κοινοποίηση του αντίστοιχου πορίσματος.

Η Διοίκηση του ΟΣΕ οφείλει να απαντήσει γραπτώς αν καταγράφονται και είναι ορατές από την Τηλεδιοίκηση Λάρισας οι ενδείξεις των ενδιάμεσων φωτοσημάτων στην περιοχή ελέγχου της.

Απαιτούμε:

Την άμεση λήψη κανονιστικών μέτρων για την προστασία της ασφάλειας της κυκλοφορίας στην περιοχή και την κοινοποίηση των εγγράφως στο Σωματείο μας και όλους τους μηχανοδηγούς καθώς είναι αντιληπτό ότι αυτές οι αστοχίες από την πλευρά του ΟΣΕ μπορεί να οδηγήσουν σε νέες τραγωδίες.

Με την επιφύλαξη παντός Νομίμου Δικαιώματος μας».

Παραλίγο νέα σύγκρουση τρένων στον σταθμό του Κορινού, στην Πιερία

Όπως αποκάλυψε σήμερα η εφημερίδα «Ριζοσπάστης» και το 902.gr, την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε σύγκρουση τρένων στον σταθμό του Κορινού στην Πιερία.

Το άκρως σοβαρό περιστατικό σημειώθηκε προχθές, Δευτέρα (25/11), όταν η αμαξοστοιχία Intercity 57 με περίπου 200 επιβάτες λίγο έλειψε να πέσει πάνω σε συρμό του προαστιακού που έκανε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα.

Ο συρμός του προαστιακού που βρισκόταν στη γραμμή καθόδου υπέστη βλάβη περίπου στις 5 το απόγευμα της περασμένης Δευτέρας με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί στο σταθμό του Κορινού.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ, στη γραμμή καθόδου βρισκόταν η αμαξοστοιχία Intercity 57 που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα χωρίς να έχει ενημερωθεί ο μηχανοδηγός για το γεγονός ότι στην πορεία του ήταν ακινητοποιημένος ο συρμός του προαστιακού.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι μηχανοδηγοί της Intercity διαπίστωσαν τον κίνδυνο νέου δυστυχήματος μόνο όταν άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον σταθμό του Κορινού ακινητοποιημένος.

Ο μηχανοδηγός του αμαξοστοιχία Intercity 57 επικοινώνησε μέσω κινητού τηλεφώνου με τον μηχανοδηγό του προαστιακού για να επιβεβαιώσει τη βλάβη και εάν πράγματι ήταν ακινητοποιημένος στην πορεία καθόδου τους.

Αμέσως μετά την ενημέρωση, ο μηχανοδηγός του αμαξοστοιχία Intercity 57 μπόρεσε να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία πριν συμβούν τα χειρότερα.

Στο αποκαλυπτικό δημοσίευμα αναφέρθηκε ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου. Μιλώντας στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα», στον ΑΝΤ1, υποστήριξε ότι ο ΟΣΕ ερευνά το γεγονός και πως έχουν παρθεί όλα τα μέτρα. «Έχουν γίνει κινήσεις τεχνικά. Από τη Δευτέρα το απόγευμα έχουν γίνει πολλά δοκιμαστικά. Πλέον ανταποκρίνεται ο σηματοδότης. Λειτουργεί και η τηλεδιοίκηση και η φωτοσήμανση» υπογράμμισε ο κ. Οικονόμου.

Ο υφυπουργός τόνισε ότι από τη στιγμή που έχει γίνει αναφορά από τον μηχανοδηγό το θέμα θα ερευνηθεί. «Θα ερευνηθούν και όλοι οι διάλογοι» πρόσθεσε σχετικά.