O Κινέζος κατασκευαστής μπαταριών, έχει όλα τα εχέγγυα για να εξελιχθεί σε αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο επωφελείται όσο κανένας άλλος από τη μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια και την κινητικότητα. Και αν κατασκευάζει ήδη την πλειονότητα των πακέτων μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γιατί να μην φτιάξει μόνοι σας τα σωστά εξαρτήματα, όπως ηλεκτρικούς κινητήρες, συστήματα ισχύος και φόρτισης;

Η CATL έχει ήδη διανύσει πολύ δρόμο με αυτήν την ιδέα. Το Integrated Intelligent Chassis (CIIC), το οποίο αυτή τη στιγμή αναπτύσσεται με την εσωτερική κωδική ονομασία “Panshi” (στα κινεζικά σημαίνει “θεμέλιος λίθος”), είναι προφανώς κοντά στο να βγει στην παραγωγή.

Πολλές λεπτομέρειες δεν είναι ακόμη γνωστές για αυτό. Ωστόσο, τα κινεζικά μέαα κάνουν ήδη υποθέσεις ότι η λεγόμενη πλατφόρμα skateboard (επίπεδη) θα περιλαμβάνει επίσης συστήματα διεύθυνσης και πέδησης. Αυτό θα σήμαινε ότι η CATL θα μεταλλασσόταν σε έναν τεράστιο κατασκευαστή αυτοκινήτων σχεδόν εν μία νυκτί!

Τελικά, το μόνο που έλειπε για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο ήταν το αμάξωμα, το εσωτερικό και το infotainment. Σύμφωνα με την CATL, αυτή η αρχιτεκτονική θα μπορούσε να προσαρμοστεί σε διαφορετικά μεγέθη και τμήματα οχημάτων, ενώ ο ιδρυτής της Robin Zeng τονίζει ότι η η μπαταρία πρέπει να ενσωματωθεί τόσο βαθιά στο σασί, ώστε να μην καταστραφεί σε ενδεχόμενο ατύχημα, ενώ παράλληλα υπόσχεται αυτονομία άνω των 800 χιλιομέτρων.

Πριν μπει σε οποιαδήποτε διαδικασία δικού της εγχειρήματος, η CATL, παραβιάζει τις… ανοικτές θύρες των αυτοκινητοβιομηχανιών και η VinFast, από το Βιετνάμ, που δραστηριοποιείται και στις ΗΠΑ, είναι ο πρώτος μεγάλος πελάτης αυτού του πακέτου.