Οδηγούμε το φουτουριστικό BMW CE-02 και διασκεδάζουμε με τις εκφράσεις στα πρόσωπα εκείνων που δεν πίστευαν ότι αυτό το δίκυκλο πωλείται κανονικά στα καταστήματα.

Μπορείτε να κατηγορήσετε την BMW Motorrad για διάφορα πράγματα, αλλά υπάρχει ένα πράγμα που κανείς δεν μπορεί να πει τίποτα για τους Γερμανούς. Είναι ίσως η μοναδική εταιρεία στον κόσμο που δεν διστάζει να βγάλει στην αγορά σχέδια και τεχνολογίες που κανείς δεν θα τολμούσε να προτείνει ακόμα και σε συσκέψεις μεγαλοστελεχών πίσω από κλειστές πόρτες.

Αυτή η φιλοσοφία φυσικά έχει και το ρίσκο της, αλλά αν το δούμε σε βάθος χρόνου μάλλον θα διαπιστώσουμε ότι τελικά η BMW Motorrad βγαίνει κερδισμένη. Το έχουμε δει πολλές φορές να συμβαίνει, αλλά πιο πρόσφατα η κίνηση που άφησε σοβαρό αποτύπωμα ήταν η έλευση του ηλεκτρικού scooter CE-04.

Το scooter της BMW Motorrad ήταν το πρώτο και παραμένει το μοναδικό που στον πραγματικό κόσμο μπορεί να σταθεί άξια δίπλα στους βενζινοκίνητους αντιπάλους του. Αυτό αποδεικνύεται και από τις πωλήσεις που είναι πολύ υψηλές.

Θέλοντας να επενδύσει ακόμα περισσότερο σε αυτή την ορμή της η BMW Motorrad αποφάσισε να δώσει στο κοινό το δεύτερο ηλεκτρικό της δίκυκλο αστικής μετακίνησης. Το CE-02 δεν είναι scooter, αλλά μια μικρή μοτοσικλέτα πόλης με πολύ ισχυρό χαρακτήρα, σχεδιασμό από άλλον πλανήτη και επιδόσεις που θα καλύψουν τις ανάγκες και του πιο απαιτητικού.

Μόνο του και όλα τους

Δεν χρειάζεται να σκεφτείς πολλά για να διαπιστώσεις ότι το BMW CE-02 είναι μια κατηγορία από μόνο του. Ο σχεδιασμός του είναι τόσο ριζοσπαστικός που κανείς – μα κανείς – δεν μπορεί να αντισταθεί και να μην ρωτήσει «τι είναι αυτό;».

Αυτό λοιπόν είναι ένα αδιανόητο σχεδιαστικά δίκυκλο που βάζω στοίχημα ότι ακόμα και το 2035 θα μπορεί άνετα να σταθεί στα τότε μοντέλα. Κάθε σημείο του είναι και μια έκπληξη, κάθε λεπτομέρεια είναι και ένα επιφώνημα θαυμασμού. Σου φτιάχνει τη διάθεση όταν το κοιτάζεις. Είναι σαν ένα μεγάλο παιχνίδι LEGO το οποίο μόλις συναρμολόγησες, αλλά μπορείς και να το οδηγήσεις.

Οι διαστάσεις του είναι μικρές, με τη δομή του να είναι μακρόστενη και χαμηλή. Τα σημεία που ξεχωρίζουν είναι οι ζάντες-δίσκοι, η επίπεδη σέλα τριπλού χρωματισμού, τα τέσσερα μαρσπιέ και ο πίσω τροχός που εξέχει από τη σέλα. Είναι δύσκολο να περιγράψεις αυτό το δίκυκλο γιατί πολύ απλά δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Σίγουρα είναι νεανικό, σίγουρα είναι φουτουριστικό και σίγουρα σχεδιαστικά η BMW Motorrad έσκισε!

Full εξοπλισμός, εργονομία με ερωτηματικά

Ανεβαίνοντας στη σέλα του BMW CE-02 δεν αργείς να διαπιστώσεις ότι όσο περίεργη είναι η εμφάνιση της μοτοσικλέτας, τόσο περίεργη είναι και η θέση οδήγησης. Η σέλα είναι σκληρή και επίπεδη, χωρίς σημεία στήριξης, το τιμόνι είναι ψηλά τοποθετημένο και τα πόδια πατάνε πολύ άνετα στην άσφαλτο.

Ο αναβάτης αν είναι μόνος του μπορεί να χρησιμοποιήσει τα εμπρός ή τα πίσω μαρσπιέ, προσαρμόζοντας όπως θέλει τη στάση του σώματος. Πατώντας στα εμπρός η θέση είναι πιο… cruiser, ενώ με τα πόδια στα πίσω η θέση γίνεται πιο… naked. Σε κάθε περίπτωση η σκληρή σέλα θα ταλαιπωρήσει τον αναβάτη, όσο και αν οι ποιοτικές αναρτήσεις κάνουν ότι μπορούν για να απορροφήσουν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Μπροστά στα μάτια του ο αναβάτης έχει μια μικρή οθόνη TFT 3,5 ιντσών με πολύ ξεκάθαρες πληροφορίες και σύστημα συνδεσιμότητας. Το CE-02 επιπλέον διαθέτει σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί Keyless, θύρα φόρτισης USB, LED φώτα, θερμαινόμενα grip, ηλεκτρική όπισθεν και στήριγμα smartphone SP-Connect.

Ισχυρός ηλεκτροκινητήρας από BMW Σειρά 3

Ένα από τα δυνατά σημεία του ηλεκτρικού CE-02 είναι η μονάδα ισχύος της μοτοσικλέτας. Ο ηλεκτροκινητήρας προέρχεται από τα αυτοκίνητα υβριδικής τεχνολογίας της BMW και είναι μικρός σε διαστάσεις και πολύ αποδοτικός. Η απόδοσή του φτάνει τους 15 ίππους με τη ροπή να βρίσκεται στα 55 Nm. Όλα αυτά βέβαια έρχονται με τον γνωστό ακαριαίο τρόπο ενός ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κάνοντας τις επιταχύνσεις υπερηχητικές.

Το σύνολο συνεργάζεται με δύο μπαταρίες χωρητικότητας 1,96 kWh οι οποίες χάρη στο ειδικό ταχυφορτιστή μειώνουν το χρόνο φόρτισης σε περίπου 2 ώρες (στην πραγματική ζωή από 10% έως 100%). Το μόνο που χρειάζεται είναι μια πρίζα σούκο και τέλος. Αν πάλι έχεις δύσκολη πρόσβαση οι μπαταρίες είναι αποσπώμενες για ακόμα πιο εύκολη χρήση.

Το πρώτο πράγμα που θα σου προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας του CE-02 είναι ένα τεράστιο χαμόγελο στο στόμα. Κάθε άνοιγμα του γκαζιού είναι χαρά, ευτυχία! Οι επιταχύνσεις είναι πολύ δυνατές και το ταχύμετρο πολύ γρήγορα μπορεί να ξεπεράσει τα 100 χλμ./ώρα. Εκείνο όμως που σου παίρνει το μυαλό είναι η ακρίβεια που έχει η γκαζιέρα.

Πολλοί θα πίστευαν ότι το BMW CE-02 ως ηλεκτρικό θα είχε λειτουργία «on-off» στο γκάζι. Καμία σχέση. Με το CE-02 μπορείς να έχεις ακριβώς την ισχύ που θέλεις να φτάσει στον πίσω τροχό. Εξαιρετική δουλειά που δείχνει την ποιότητα της μοτοσικλέτας.

Παράλληλα, ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του ένα ποιοτικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (Traction Control) και τρία προγράμματα οδήγησης (Flow, Surf και Flash). Η διαφορά στην απόδοση στα τρία προγράμματα είναι μικρή. Εκεί που αλλάζει σημαντικά η κατάσταση είναι στην εμπλοκή του συστήματος ανάκτησης ενέργειας που είναι έντονη στην επιλογή Flash.

Όσο για την αυτονομία, η BMW Motorrad αναφέρει επίσημα ότι το CE-02 μπορεί να διανύει 95 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Αυτή η τιμή δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα καθώς με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, και ελεύθερη οδήγηση καταφέραμε να διανύσουμε 76 χιλιόμετρα με την μπαταρία να έχει πέσει στο 18%.

Αυτό σημαίνει ότι έχεις εξασφαλισμένα 80 χιλιόμετρα στη διάθεσή σου και ένα μαξιλαράκι 10% στην μπαταρία. Σε αυτό πάντως παίζει σημαντικό ρόλο το αποτελεσματικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας που διαθέτει το CE-02.

Σοβαρό παιχνίδι στο δρόμο

Οδηγώντας το BMW CE-02 στην πόλη είναι σαν να μπαίνεις σε ένα μεγάλο λούνα παρκ. Η μοτοσικλέτα είναι ευέλικτη, επιδραστική και πολύ γρήγορα πιάνεις τον εαυτό σου να κινείσαι με +20 χλμ./ώρα χωρίς να το καταλάβεις.

Αυτή η αυτοπεποίθηση προέρχεται κυρίως από τα ποιοτικά περιφερειακά που έχει επιλέξει η BMW Motorrad και τη ισορροπημένη γεωμετρία του ατσάλινου πλαισίου. Στο εμπρός μέρος συναντάμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι και πίσω ένα μονό ρυθμιζόμενο αμορτισέρ, τα φρένα είναι πανίσχυρα με δίσκο εμπρός και πίσω με ABS (στον εμπρός τροχό) και οι τροχοί 14 ιντσών με φαρδιά ελαστικά της Michelin.

Όλα αυτά σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος των 132 κιλών και την κλειστή γωνία κάστερ 24,5 μοιρών έχουν δημιουργήσει ένα απόλυτα διασκεδαστικό και φιλικό σύνολο που θα αγαπήσει τόσο ο έμπειρος όσο και ο νεοφερμένος αναβάτης. Στις στροφές το CE-02 είναι προβλέψιμο και προοδευτικό με πολύ καλή πληροφόρηση και μεγάλα περιθώρια κλίσης.

Στα δυνατά φρεναρίσματα το χαμηλό κέντρο βάρους βοηθάει στη σταθερότητα, ενώ στις επιταχύνσεις μπορείς ακόμα και όταν το οδόστρωμα είναι γλιστερό να ανοίξεις το γκάζι με αυτοπεποίθηση καθώς εκπλήξεις και απότομες αντιδράσεις απλά δεν υπάρχουν.

Το BMW CE-02 είναι χρηστικό και πολύ διασκεδαστικό στους δρόμους της πόλης. Θα λέγαμε ότι αν δεν ήξερες τι είναι και απλά σε έβαζαν να το οδηγήσεις θα το επέλεγες μόνο και μόνο από την συναρπαστική οδηγική του συμπεριφορά.

Το αγκάθι

Όλα καλά σε αυτό το διαμαντάκι της BMW Motorrad, εκτός από τη θέση οδήγησης και την άνεση. Το CE-02 έχει πολύ αβολη σέλα που θα σε ταλαιπωρήσει. Ναι, είναι όμορφη και μοδάτη, αλλά δεν…

Επιπλέον, η θέση οδήγησης είναι το λιγότερο περίεργη και θα πρέπει να πειραματιστείς με το σημείο που κάθεσαι στην σέλα και τα τέσσερα μαρσπιέ για να βρεις την ιδανική θέση.

Το μέλλον είναι δίπλα μας

Το BMW CE-02 είναι η επιτομή του μοντέρνου lifestyle και του σύγχρονου mobility. Μην σας ξεγελάει η αδιανόητη εμφάνισή του. Είναι ένα άκρως διασκεδαστικό και γρήγορο δίκυκλο πόλης το οποίο θα ευχαριστηθείς κάθε λεπτό.

Είναι εναλλακτικό, ριζοσπαστικό και σίγουρα μοναδικό στο είδος του φέρνοντας νέες συνήθειες στην καθημερινότητά μας. Όπως όλα αλλάζουν τριγύρω μας με γρήγορους ρυθμούς, έτσι και η μετακίνηση ήρθε η ώρα να ακολουθήσει την τεχνολογική επανάσταση της γενιάς μας. Το BMW CE-02 είναι το δίκυκλο της επόμενης γενιάς αναβατών. Αγκαλιάστε το!

Όλα τα στοιχεία του BMW CE-02 ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – BMW CE-02Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, αερόψυκτος, 48VΙσχύς: 15 PS / 5.000 rpmΡοπή: 55 Nm / 1.000 rpmΜετάδοση: Ιμάντας με ανάκτηση ενέργειαςΚιβώτιο: Αυτόματο μονής σχέσηςΜπαταρία: Δύο αποσπώμενες 1,96 kWhΠλαίσιο: Ατσάλινο διπλόΦρένα: Δίσκος 239 χιλ εμπρός και 220 χιλ. πίσω με ABS μπροστάΦόρτιση: 1 ώρα 40 λεπτά για 20-80%Τροχοί: 14 ιντσώνΒάρος: 132 kgΜεικτή κατανάλωση: 5,4 kWh/100 kmΤιμή πώλησης: 8.850 ευρώ

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΝΑΒΑΤΗ – MOTO MARKET