Τα νέα συστήματα που εξελίσσονται θα αντιλαμβάνονται αν είστε κακός οδηγός και θα παίρνει τον έλεγχο.
Το πρόσφατο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Google, που κατατέθηκε μέσω της Waymo, προβλέπει ένα ισχυρό σύστημα παρακολούθησης οδηγών που θα μπορούσε να υπερβεί τις τρέχουσες τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγών, παίρνοντας ενδεχομένως τον έλεγχο από τους «κακούς οδηγούς».
Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας περιγράφει λογισμικό που χρησιμοποιεί αισθητήρες και δεδομένα υποβοήθησης οδηγού για την αξιολόγηση της οδηγικής συμπεριφοράς, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό άλμα από τις σημερινές βασικές ειδοποιήσεις διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και πέδησης.
Εάν το σύστημα ανιχνεύσει «επικίνδυνες» ενέργειες -όπως συχνές αλλαγές λωρίδας χωρίς φλας- μπορεί να εκδώσει οπτικές και ηχητικές ειδοποιήσεις, να ειδοποιήσει τα κοντινά οχήματα για την αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά ή ακόμη και να αναλάβει προσωρινά τον έλεγχο του αυτοκινήτου.
Το προτεινόμενο σύστημα περιλαμβάνει επίσης χαρακτηριστικά που θα μπορούσαν να βαθμονομήσουν τα συστήματα του αυτοκινήτου όταν ο οδηγός λαμβάνει συνεχώς κακές αποφάσεις, αποτρέποντας ενδεχομένως την κλιμάκωση μικρών προβλημάτων.
Επιπλέον, το λογισμικό θα μπορούσε να προσαρμοστεί στο ατομικό στυλ οδήγησης για να ανιχνεύσει ασυνήθιστη συμπεριφορά, η οποία θα μπορούσε να υποδηλώνει εξασθένιση ή κόπωση του οδηγού.
Αν και η πατέντα δεν αναφέρει την πώληση αυτών των δεδομένων, οι επιπτώσεις της εγείρουν ανησυχίες σχετικά με την ιδιωτικότητα και την αυτονομία του οδηγού, ιδίως υπό το φως πρόσφατων διαφωνιών όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίες φέρονται να συνέλεξαν παρόμοιες πληροφορίες.
Δεδομένης της νομικής πολυπλοκότητας ενός τέτοιου συστήματος οι ειδικοί δεν αναμένουν να δουν αυτή την τεχνολογία να εφαρμόζεται στο εγγύς μέλλον.
Παρόλα αυτά, παραπέμπει σε ένα μέλλον όπου τα οχήματα θα μπορούν να παρεμβαίνουν ενεργά σε περίπτωση επικίνδυνης οδήγησης, αναδιαμορφώνοντας ενδεχομένως τον τρόπο με τον οποίο οι οδηγοί αλληλεπιδρούν με τα αυτοκίνητά τους.