Απελπιστική έχει γίνει η κατάσταση στους δρόμους της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, με το φαινόμενο να χειροτερεύει χρόνο με το χρόνο…
Από το 2017 έως το 2024, η κυκλοφοριακή συμφόρηση στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη έχει παρουσιάσει σημαντική αύξηση, επηρεάζοντας την καθημερινότητα των κατοίκων και την οικονομική δραστηριότητα.
Σύμφωνα με στοιχεία του 2023, μόνο η Αττική Οδός κατέγραψε αύξηση της κυκλοφορίας κατά 13,4% το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Επιπλέον, μελέτες δείχνουν ότι η μέση ημερήσια κυκλοφορία οχημάτων στην Αττική Οδό το 2017 ήταν 216.914 οχήματα, ενώ το 2023 ξεπέρασε τα 250.000 οχήματα ημερησίως.Παρόμοια ποσοστά έχουν καταγραφεί και σε άλλους κεντρικούς δρόμους, όπως η Κηφισίας.
Όπως είχε γράψει το newsauto, η κατάσταση επιδεινώθηκε από τον Απρίλιο με την εφαρμογή των τελών κυκλοφορίας με πληρωμή μήνα-μήνα, με χιλιάδες αυτοκίνητα που ήταν σε ακινησία, να μπαίνουν σε κυκλοφορία. Μάλιστα η πλειοψηφία αυτών είναι άνω των δέκα ετών, μεγάλου όγκου (μεγάλα SUV) και κυβισμού…
Σύμφωνα με συγκοινωνιολόγους, τα κύρια αίτια της αύξησης της κυκλοφορίας περιλαμβάνουν:
Οικονομική ανάπτυξη: Η βελτίωση της οικονομίας οδήγησε σε αύξηση των μετακινήσεων για εργασία και αναψυχή.Αύξηση του τουρισμού: Η άνοδος του τουρισμού συνέβαλε στην αύξηση της κυκλοφορίας, ιδιαίτερα κατά τις περιόδους αιχμήςΜείωση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς: Η πανδημία οδήγησε πολλούς πολίτες να αποφεύγουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, προτιμώντας τα ιδιωτικά οχήματαΑνεπαρκής υποδομή: Η έλλειψη επαρκών υποδομών και η καθυστέρηση στην υλοποίηση έργων, όπως το μετρό Θεσσαλονίκης, επιδεινώνουν το πρόβλημα
Με την όλη κατάσταση να έχει κάνει την καθημερινότητα των πολιτών πολύ δύσκολη, «τρόμος» επικρατεί για την εορταστική περίοδο που έρχεται, στην οποία οι μετακινήσεις αυξάνονται κατά 20%, σε σχέση με το μέσο όρο των καθημερινών ημερών. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ απο ψηλά το… ιστορικό μποτιλιάρισμα κατα την περσινή έξοδο…
Οι συγκοινωνιολόγοι προτείνουν μέτρα όπως:
Εφαρμογή “πράσινου δακτυλίου”: Περιορισμός της εισόδου στο κέντρο των πόλεων με βάση τα επίπεδα εκπομπών των οχημάτωνΑναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς: Ενίσχυση και εκσυγχρονισμός των δημόσιων συγκοινωνιών για να γίνουν πιο ελκυστικές στους πολίτεςΔιαχείριση της ζήτησης: Εφαρμογή μεταβλητών διοδίων στην Αττική Οδό, με υψηλότερες χρεώσεις κατά τις ώρες αιχμής για τη μείωση της συμφόρησηςΕφαρμογή εργσίας από απόσταση
Η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος απαιτεί συντονισμένες δράσεις και συνεργασία μεταξύ των αρμόδιων φορέων και των πολιτών για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.