Είτε είσαι παρελθοντολάγνος, είτε απλά σου αρέσουν αισθητικά περισσότερο τα παλιά αυτοκίνητα, η νοσταλγία είναι ένα όμορφο συναίσθημα. Και ορισμένα πρωτότυπα έχουν φροντίσει να μας το θυμίσουν αυτό.

Μερικά παλιά μοντέλα είναι αναμφίβολα πιο εμβληματικά από άλλα. Και δεν είναι τυχαίο που κάποια από τα σημερινά ξεχωρίζουν σχεδιαστικά, λόγω του ότι συνδυάζουν στοιχεία κλασικών αυτοκινήτων με πινελιές σύγχρονης σχεδίασης.

Δύο εξαιρετικά παραδείγματα είναι το Fiat 500 και το Mini Cooper. Αμφότερων η ιστορία είναι πλούσια, ενώ κανένα δεν παρεκκλίνει πολύ στη σύγχρονη μορφή του από την κλασική που το έκανε δημοφιλές και θελκτικό ανάμεσα στο ευρύ κοινό.

Πολλές εταιρείες τα γνωρίζουν όλα αυτά, μερικές μάλιστα δίνουν ιδιαίτερη βάση, θέλοντας να δείξουν στο κοινό τους πως δεν απορρίπτουν, ούτε ξεχνούν την προέλευση ορισμένων μοντέλων που τις βοήθησαν στην άνοδό τους στην αγορά.

Με αυτά κατά νου, το newsauto σύλλεξε τα καλύτερα σύγχρονα πρωτότυπα τα οποία αποτελούν ξεκάθαρη παραπομπή σε ένα κλασικό μοντέλο.

Πρόσφατα, η Renault αναβίωσε το κλασικό κουπέ, R17 παρουσιάζοντας μία restomod εκδοχή του. Και από την πρώτη στιγμή, δημιουργήθηκε σάλος!

Διατηρεί το τις αναλογίες αμαξώματος του αρχέτυπου, με το υλικό να είναι από ανθρακονήματα και συνολικά, αποτελεί ωδή στο κλασικό μοντέλο της Renault.

Το εκπληκτικό restomod έχει τις ίδιες πόρτες, παράθυρα και δάπεδο με το εργοστασιακό, αλλά είναι πολύ πιο κοντά στο έδαφος και κατά 170 χιλιοστά φαρδύτερο.

Επιπλέον, ο 1.600άρης βενζινοκινητήρας αντικαθίσταται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ 270 ίππων, τοποθετημένο στον πίσω άξονα.

Ο ενθουσιασμός του κοινού κορυφώθηκε όταν έμαθε, πως η γαλλική εταιρεία θα το παρουσιάσει στην Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι, τον Οκτώβριο.

Υπενθυμίζουμε, ότι το κλασικό R17 παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1971, ως το πρώτο προσθιοκίνητο κουπέ της Renault, με το Renault 12 να αποτελεί τη βάση του.

Η Hyundai γιόρτασε τη 35η επέτειο του πολυτελούς της σεντάν το 2021 με ένα πρωτότυπο, ρετρό EV. Τότε, η κορεάτικη εταιρεία το χαρακτήριζε ως ένα κόνσεπτ «ρετροφουτουριστικό».

Σίγουρα υποστηρίζει τον χαρακτηρισμό ρετρό με την ορθογώνια σιλουέτα που θυμίζει σεντάν των 70’s και των 80’s, αλλά το φουτουριστικό μάλλον όχι.

Εδώ, ο δίλιτρος του κλασικού Grandeur αντικαθίσταται από ηλεκτροκίνητο σύστημα, ενώ το εσωτερικό διαφέρει σημαντικά από όσα μπορεί οι παλαιότεροι να θυμούνται.

Η τεχνολογία, η ψηφιοποίηση του cockpit και η μεγάλη οθόνη του infotainment στην καμπίνα αποτελούν απτή απόδειξη αυτού.

Η Opel έχει αποδείξει εμπράκτως, πως δε φοβάται να αναβιώσει ονόματα του παρελθόντος, αντιθέτως το κυνηγάει κιόλας. Τρανή απόδειξη αποτελεί η παρουσίαση του νέου Frontera, το οποίο και θα δούμε σύντομα στην AUTO ATHINA 2024.

Το 2021, με αφορμή τη συμπλήρωση μισού αιώνα από την παρουσίαση του Manta, η γερμανική μάρκα αποφάσισε να παρουσιάσει ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο, το οποίο αποτελούσε ωδή στο κλασικό κουπέ.

Οι χαρακτηριστικές γραμμές του μοντέλου διατηρήθηκαν, προκαλώντας την κατάλληλη δόση νοσταλγίας στο κοινό, ωστόσο ο 1.600άρης των 75 ίππων έφυγε, χάριν ενός ηλεκτρικού μοτέρ των 145 ίππων.

Τον Ιούνιο, γνωστοποιήθηκε ότι η Ford έχει επιστρατεύσει την Borehan Motorworks, για να αναβιώσει το εμβληματικό RS200 σε μία ειδική, περιορισμένης παραγωγής έκδοση, ώστε να γιορτάσει τη 40η επέτειο του μοντέλου.

Σύμφωνα με όσες πληροφορίες υπάρχουν, το νέο RS200 θα κατασκευάζεται στο Coventry και θα είναι ένα ολοκαίνουργιο δημιούργημα, καθώς δε θα παρθεί κανένα μέρος από υπάρχοντα μοντέλα Ford.

Ακόμα, κανείς δε γνωρίζει τη μορφή που θα πάρει. Οι teaser εικόνες, πάντως, δείχνουν ότι η κλασική σιλουέτα θα διατηρηθεί, ενώ θα υπάρξουν λεπτομέρειες όπως τα φωτιστικά σώματα LED.

Άγνωστο είναι, επίσης, το σύστημα πρόωσης με το οποίο θα εξοπλίζεται. Ωστόσο, η εταιρεία έχει δώσει μερικά σημάδια, ότι θα είναι κεντρομήχανο και θα διαθέτει τετρακίνηση, ακριβώς όπως το κλασικό RS200.

Τον περασμένο Ιούνιο, η HWA παρουσίασε ένα νέο μοντέλο που αποτίει φόρο τιμής στην εμβληματική Mercedes 190E Evo II, η οποία έγραψε ιστορία στα 90’s.

Το γερμανικό μοντέλο διέθετε έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο των 2,5 λίτρων, αλλά η HWA τον αντικαθιστά με έναν τρίλιτρο V6 της Mercedes με απόδοση 450 ή 500 ίππους, ο οποίος συνεργάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Μάλιστα, θα διατεθεί και πακέτο Affalterbach.

Η εντυπωσιακή HWA Evo θα κατασκευαστεί σε μόλις 100 μονάδες, με κάθε μία να κοστίζει λίγο παραπάνω από 700.000 ευρώ. Στην τιμή, αναμένεται να συμπεριληφθεί 12μηνη εγγύηση (ή 19.000 χλμ.).

Το πρώτο μοντέλο στην ιστορία της Hyundai ήταν το Cortina. Το οποίο μάλιστα δεν ήταν 100% δικό της, καθώς το κατασκεύαζε η Ford και ως τέτοιο έμεινε στην ιστορία.

Παρότι τη σχεδίασή ανέλαβε ο θρυλικός Giorgetto Giugiaro, μεγάλο μέρος της σχεδιαστικής φιλοσοφίας του αυτοκινήτου βρισκόταν στο βρετανικό Morris Marina της πάλαι ποτέ British Layland.

Σε κάθε περίπτωση, το Cortina αποτέλεσε τη βάση για το Pony, το πρώτο μοντέλο που ήταν 100% της Hyundai. Εννοείται, ότι έφερε πολλά χαρακτηριστικά του κλασικού Ford.

Η νεότερη εκδοχή του Pony εμφανίστηκε σε μορφή κόνσεπτ το 2021 και σε χρόνο… ρεκόρ, οι αναρτήσεις στα social media συλλέξαν χιλιάδες like.

Διότι η σιλουέτα του αποτελούσε πιστή αντιγραφή του εργοστασιακού Ford Cortina, με σημαντικές διαφορές τους ψηφιακούς καθρέφτες, τον ψηφιακό επιλογέα και τα φωτιστικά σώματα του Ioniq 5.