Μία εταιρεία restomod προχώρησε στην ιεροσυλία της αφαίρεσης του V8 από ένα muscle car και την αντικατάστασή του με ηλεκτροκίνητο σύστημα.
Στο πλαίσιο του SEMA Show 2024 στο Λας Βέγκας, η Mopar παρουσίασε μία πρωτότυπη Plymouth GTX του 1967, αλλά… ηλεκτρική! Κάτι που ακούγεται ως ψέμα, αλλά η συγκεκριμένη εταιρεία το έκανε πραγματικότητα.
Η πλήρης ονομασία του μοντέλου είναι Plymouth GTX Electromod. Η αμερικανική εταιρεία αναφέρει ότι στόχος του κόνσεπτ είναι να δείξει πώς θα μπορούσαν τα βίνταζ Mopar να αναγεννηθούν και να εμφανιστούν στον σύγχρονο κόσμο ως αμιγώς ηλεκτρικά με το ηλεκτροκίνητο σύστημα Mopar e-Crate.
Το 1967, η Plymouth GTX κινούταν χάρη είτε σε έναν οκτακύλινδρο των 380 ίππων με χωρητικότητα 7,2 λίτρα, είτε προαιρετικά σε έναν 7λιτρο Hemi V8.
Σήμερα, η Mopar δοκιμάζει το ηλεκτροκίνητο σύστημα που διαθέτει το νέο Dodge Charger Daytona στο αρχέτυπο μοντέλο, όπου το εξατομικευμένο ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 340 ίππους.
Είναι τοποθετημένο στον πίσω άξονα και τροφοδοτείται από μπαταρία 73 kWh. Τρία μέρη της μπαταρίας βρίσκονται στο πορτμπαγκάζ και ένα κάτω από το καπό, με την μέγιστη αυτονομία να ξεπερνάει τα 400 χιλιόμετρα.
Με τις μπαταρίες έρχεται και το πρόβλημα του βάρους, καθώς στο σύνολο ζυγίζουν 417 κιλά, τα οποία και προστίθενται στο συνολικό απόβαρο του αυτοκινήτου.
Ακόμα δεν έχουν γνωστοποιηθεί οι επιδόσεις, αλλά η Mopar υπαινίσσεται ότι η Plymouth GTX restomod έχει ξεπεράσει σε τελική τα 160 χλμ./ ώρα.
Το αμάξωμα του πρωτότυπου χαρακτηρίζεται από το χρώμα Frostbite Blue, ενώ έχει χαμηλώσει αρκετά. Η σιλουέτα ακολουθεί τη φιλοσοφία του αρχέτυπου, αν και οι πίσω θόλοι είναι πιο τονισμένοι ενώ το καπό είναι από ανθρακονήματα και έχει λειτουργικά scoop.
Το splitter είναι επίσης από ανθρακόνημα, ενώ η χαμηλή αεροτομή προσδίδει τον αιχμηρό τόνο που θα απαιτούσε σήμερα ένα muscle car. Εκεί που κάποτε ήταν το καπάκι του ρεζερβουάρ, τώρα είναι η θύρα φόρτισης.
Το πλαίσιο συνεργάζεται με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων η οποία με τη σειρά της έχει άμεση επαφή με τους 18άρηδες τροχούς από μαγνήσιο, τους BTG Vintage Bronze.
Οι τελευταίοι φορούν λάστιχα Pirelli P-Zero. Οι δίσκοι των φρένων είναι της Wilwood και υπόσχονται ικανοποιητική δύναμη, ακόμα και με το έξτρα βάρος.
Το εσωτερικό συνδυάζει ρετρό στοιχεία με μοντέρνα, πετυχαίνοντας την ιδανική ισορροπία. Το flat-bottom τιμόνι είναι τόσο κλασικό, όσο και λειτουργικό, ενώ οι εξατομικευμένοι διακόπτες και τα καθίσματα με μπλε δερμάτινη επένδυση και ασημί-πορτοκαλί λεπτομέρειες, συντελούν ένα πρακτικό και όμορφο σύνολο.
Συμπερασματικά, η Mopar κατόρθωσε να μετατρέψει ένα κλασικό muscle car σε ένα σύγχρονο, πρωτότυπο EV με πολλά ρετρό στοιχεία. Ωστόσο, η ιπποδύναμη του ηλεκτρικού μοτέρ είναι μικρότερη από εκείνη του θηριώδους V8 και συνολικά, το αποτέλεσμα δείχνει λίγο ξένο.