Η κορυφαία σπορ έκδοση του SUV της Skoda αποκτάει ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση και χαρακτηριστικά στη δεύτερη γενιά του μοντέλου.

Το νέο Skoda Kodiaq RS παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα από την εταιρεία και όπως αναμενόταν, έχει περισσότερη ισχύ από το αντίστοιχο απερχόμενο μοντέλο.

Και αυτό, διότι εξοπλίζεται με τον νέο δίλιτρο TSI του VW Group, ο οποίος αποδίδει 265 ίππους, δηλαδή 20 περισσότερους από τον προκάτοχό του, ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 400 Nm.

Η μετάδοση γίνεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG. Τόσο η τετρακίνηση, όσο και το αυτόματο κιβώτιο βρίσκονται στον στάνταρ εξοπλισμό. Για βελτιστοποίηση της εμπειρίας, το Kodiaq RS διαθέτει και Dynamic Sound Boost.

Κοιτώντας το εξωτερικά, το νέο Kodiaq RS χαρακτηρίζεται αρχικά από μαύρες, γυαλιστερές επιφάνειες οι οποίες εκτείνονται μέχρι πίσω, σημαδεύοντας αμέσως το αυτοκίνητο ως ένα μέλος της οικογένειας των RS.

Οι προφυλακτήρες είναι πιο αιχμηροί σχεδιαστικά από το στάνταρ Kodiaq και ξεχωρίζουν συγκριτικά από την μάσκα, οι οποίες δεν έχει ασημί λεπτομέρειες χρωμίου, αλλά μαύρες.

Η τεχνολογία LED Matrix στα φωτιστικά σώματα έρχεται στον βασικό εξοπλισμό, όπως και το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, το νέο σύστημα δυναμικού ελέγχου πλαισίου DCC Plus και ηχοσύστημα Canton.

Από υπόλοιπα μέρη που παραπέμπουν στην οικογένεια των Skoda RS είναι τα λογότυπα στη μάσκα και στην «ουρά», οι δύο τετραγωνισμένες απολήξεις από ανοξείδωτο ατσάλι και οι στάνταρ 20άρες ζάντες Elias σε απόχρωση μεταλλικού μαύρου.

Το σύστημα πέδησης είναι σαφώς πιο ισχυρό, για να διαχειριστεί την έξτρα ιπποδύναμη και αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και πίσω, ενώ οι δαγκάνες είναι κόκκινες και συνδυάζονται όμορφα με τις αλουμινένιες ζάντες.

Κλείνοντας με την εμφάνιση, το νέο Kodiaq RS θα διατεθεί σε επτά μεταλλικά χρώματα, μεταξύ των οποίων και το Bronx Gold Metallic.

Ως προς το DCC Plus, προσφέρει 15 επιλογές παραμετροποίησης, ώστε το σπορ Kodiaq να μετατρέπεται από ένα άνετο SUV σε ένα σπορ αυτοκίνητο. Τα προγράμματα οδήγησης θα είναι τα Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual και Snow, ενώ τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ θα εξασφαλίζουν και την επιλογή Off-Road.

Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο, εν μέρει χάρη στο μακρύ μεταξόνιο των 2.791 χιλιοστών. Και εκεί, διατίθενται δύο επιλογές. Η Lounge περιλαμβάνει σπορ καθίσματα με επένδυση σουέντ και σύνθετο δέρμα, με τις ραφές να είναι κόκκινες, δημιουργώντας ένα καλαίσθητο και σπορ ντιζάιν.

Αμφότερα τα εμπρός καθίσματα είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα και διαθέτουν τεχνολογία «μνήμης», ώστε να μην τα προσαρμόζει ο χρήστης συνεχώς. Το μαύρο κυριαρχεί στην καμπίνα του Kodiaq RS, όπου το ταμπλό, οι ταπετσαρίες και το υποβραχιόνιο έχουν επένδυση μαύρου σουέντ.

Ως προς τον εξοπλισμό Suite για το εσωτερικό, η δερμάτινη επένδυση είναι σαφώς περισσότερη και εν πολλοίς αντικαθιστά το σουέντ. Επιπλέον, εκεί υπάρχει τριάκτινο τιμόνι και μεταλλικό κάλυμμα στα πεντάλ.

Το πολυστρωματικό γυαλί που έχει επιλεχθεί για τα τζάμια ενισχύει το επίπεδος ηχομόνωσης και την άνεση των επιβατών, για απορρόφηση των εξωτερικών θορύβων.

Όπως και τα υπόλοιπα Kodiaq της γκάμας, το RS θα διαθέτει ψηφιακό κόκπιτ με 10,0 ιντσών οθόνη για τον πίνακα οργάνων και μία για το infotainment με ίδια διάμετρο, που θα παρουσιάζει το λογότυπο RS μόλις μπαίνεις στο αυτοκίνητο. Η «ελεύθερη» οθόνη 13,0 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων θα διατίθεται προαιρετικά στο πακέτο Technology.

Στην Ελλάδα, το νέο Skoda Kodiaq RS το αναμένουμε από το νέο έτος.