Η κορεάτικη μάρκα αποκάλυψε επίσημα το μοντέλο που τη βάζει δυνατά στην κατηγορία των μεσαίων pickup.
Η παγκόσμια πρεμιέρα του Kia Tasman έγινε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Τζέντα, ενόψει της διάθεσής του σε αγορές το 2025.
Πρόκειται για μία τολμηρή κίνηση της Kia, καθώς το νέο Tasman θα βρει απέναντί του κραταιές δυνάμεις της κατηγορίας, όπως το Toyota Hilux και το Ford Ranger.
Η στοχοπροσήλωση του κορεάτικου pickup βρίσκεται στην πρακτικότητα και τις μεγάλες δυνατότητες κύλισης παντός εδάφους. Για το εξωτερικό του, θα υπάρχει πληθώρα επιλογών εξοπλισμού και διαμορφώσεων για τον πελάτη, ενώ το εσωτερικό θα διαθέτει τις προηγμένες τεχνολογίες που γνωρίζουμε από τα υπόλοιπα μοντέλα της Kia.
Η σιλουέτα του είναι boxy, με το μπροστινό μέρος να χαρακτηρίζεται από μία κάθετη μάσκα και τους κάθετης σχεδίασης, λεπτούς προβολείς LED. Χαρακτηριστική είναι επίσης η λεπτομέρεια στην άκρη του καπό.
Στα φτερά υπάρχουν μεγάλα, οριζόντια τοποθετημένα πλαστικά μέρη που λειτουργούν ως προστατευτικά, αλλά και ως έξτρα αποθηκευτικός χώρος.
Στο πίσω μέρος, η καρότσα έχει φυσιολογικό σχήμα και μέγεθος και θα υπάρχουν τέσσερις διαμορφώσεις της, ανάμεσα στα 13 έξτρα του εξοπλισμού από τα οποία θα μπορείς να επιλέξεις. Στον εκεί προφυλακτήρα υπάρχει μία μεγάλη άκρη που λειτουργεί ως σκαλοπάτι.
Στη στάνταρ έκδοση, το Tasman έρχεται ως διπλοκάμπινο. Το μήκος του είναι 5,41 μέτρα, αλλά θα υπάρχουν και διαμορφώσεις με μακρύτερο αμάξωμα. Αναλόγως την έκδοση, η απόσταση του δαπέδου από το έδαφος κυμαίνεται μεταξύ 224 και 252 χιλιοστών.
Το ντιζάιν του εσωτερικού είναι απλό και συμμετρικό, για μεγιστοποίηση της εργονομίας. Τεχνολογικά, το Tasman είναι πλήρες, καθώς το ψηφιακό cockpit αποτελείται από τρεις οθόνες. Ο πίνακας οργάνων και η οθόνη αφής του infotainment έχουν διάμετρο 12,3 ίντσες και η οθόνη με το σύστημα κλιματισμού 5,0 ίντσες.
Η επένδυση είναι εν πολλοίς από ανακυκλωμένα υλικά. Από πρακτικότητα, οι χώροι είναι μεγάλοι, με τους πίσω να βολεύονται καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο pickup της κατηγορίας, σύμφωνα με την Kia, την ώρα που ο χώρος αποθήκευσης κάτω από τα πίσω καθίσματα φτάνει τα 33 λίτρα.
Ως προς τις δυνατότητες φόρτωσης που είναι και το ζητούμενο σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, το Kia Tasman έχει ωφέλιμο φορτίο 1.195 κιλά, ενώ μπορεί να ρυμουλκήσει έως και 3.500 κιλά. Ταυτόχρονα, η χωρητικότητα της ευέλικτης καρότσας ανέρχεται στα 1.173 κιλά, υπερισχύοντας του ανταγωνισμού.
Οι επιλογές για το σύστημα πρόωσης χωρίζονται σε εκδόσεις βενζίνης και diesel. Ο βενζινοκινητήρας είναι ένας υπερτροφοδοτούμενος των 2,5 λίτρων που αποδίδει 281 ίππους και 421 Nm ροπής.
Από την άλλη, ο turbo diesel έχει μέγιστη ισχύ 210 ίππους και 441 Nm. Αμφότεροι συνεργάζονται αρμονικά με ένα 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, ωστόσο στην πετρελαιοκίνητη έκδοση θα υπάρχει και επιλογή για 6τάχυτο μηχανικό. Όλες οι εκδόσεις θα έρχονται με σύστημα τετρακίνησης, αν και θα διατίθεται και ως δικίνητο.
Οι πωλήσεις του Kia Tasman θα ξεκινήσουν από την Κορέα, πριν ακολουθήσει η Αυστραλία, η Αφρική και η Μέση Ανατολή. Αναλόγως της εμπορικής του πορείας, δεν αποκλείεται να το δούμε και στην Ευρώπη.