Η αλήθεια είναι ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδεικνύεται πολύ σκληρός για να πεθάνει. Όπως και το ότι αισθητικά παραμένει ελκυστικός…

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός, από τότε που άπαντες μιλούσαν για το τέλος των θερμικών κινητήρων. Η ολοκληρωτική μετάβαση σε φιλικές, προς το περιβάλλον, πηγές ενέργειας είναι επιτακτική, αλλά οι ευρύτερες γεωπολιτικές συνθήκες σίγουρα θα δώσουν παράταση ζωής στην αυτοκίνηση, έτσι όπως την γνωρίσαμε.

Με την ηλεκτροκίνηση να επιβραδύνεται, οι θερμικοί κινητήρες μοιάζουν να ζουν την… πολλοστή τους άνοιξη και η αλήθεια είναι ότι όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κέφια, δημιουργούν έργα τέχνης!

Nilu27: Χωρίς… λογοκρισία!

Το νέο hypercar Nilu27 είναι εξοπλισμένο με έναν ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα 6.5 λίτρων. Την εξέλιξη του κινητήρα ανέλαβε η Hartley και η απόδοσή του είναι εξωπραγματική, καθώς αναμένεται να ξεπερνάει τους 1.000 ίππους! Θυμίζουμε ότι η μοναδική περίπτωση που έχουμε σε αυτά τα επίπεδα ισχύος είναι η Aston Martin Valkyrie με τον V12 της Corsworth να αποδίδει 1.160 ίππους αλλά με τη βοήθεια υβριδικού συστήματος με ηλεκτροκινητήρες.

O V16 της Tourbillon, το νέο «διαμάντι» της Bugatti

Καρδιά του τελευταίου είναι ο νέος V16 των 8.300 κυβικών, που είναι ατμοσφαιρικός και αποδίδει μόνος του 1.000 ίππους. Από εκεί και πέρα υπάρχει ένα plug-in υβριδικό σύστημα πρόωσης με συνολικά τρεις ηλεκτροκινητήρες -δύο στον εμπρός άξονα και έναν στον πίσω- που αποδίδουν συνολικά 800 ίππους.

Με το μπλοκ κινητήρα μήκους πάνω από ένα μέτρο, όχι μόνο φαίνεται εντυπωσιακά όμορφο, αλλά διαθέτει, για παράδειγμα, τέσσερις βαλβίδες γκαζιού, διαμέτρου δέκα εκατοστών η καθεμία.

Ferrari V12 και τα… μυαλά στα κάγκελα!

Η 12Cilindri παρουσιάστηκε και θα λανσαριστεί σε εκδόσεις αμαξώματος Coupe και Spider. Και στις δύο περιπτώσεις, ο κινητήρας είναι ο αναβαθμισμένος V12 με χωρητικότητα 6,5 λίτρα με απόδοση 830 ίππους και 630 Nm ροπής. Ακόμα πιο συγκλονιστικό είναι το γεγονός ότι σχεδόν αγγίζει το «ουρλιαχτό» των 10.000 σ.α.λ.

Παλαιότερα, ο επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari, Flavio Manzoni είχε παραδεχτεί ότι ένας turbo V8 αποδίδει καλύτερα από έναν ατμοσφαιρικό V12. Ωστόσο, γνωρίζει και ο ίδιος, όπως και όλος ο οργανισμός από το Μαρανέλο ότι οφείλουν να παλέψουν για τους 12κύλινδρους, διότι προσφέρουν ένα συναίσθημα που είναι δυσεύρετο.

Το θαύμα της Cosworth

H Cosworth έχει αναπτύξει έναν V12 με υψηλές στροφές για το σούπερ σπορ Murray T.50. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 3,9 λίτρων με γωνία κλίσης 65 μοιρών, μπιέλες τιτανίου και λίπανση ξηρού κάρτερ λέγεται ότι έχει υψηλότερες στροφές από οποιονδήποτε παλινδρομικό κινητήρα σε αυτοκίνητο παραγωγής. Αναφέρονται 12.100 σ.α.λ. Η ισχύς θα πρέπει να είναι 663 ίπποι. Η μέγιστη ροπή των 467 Nm εμφανίζεται στις 9.000 σ.α.λ. Μια γεννήτρια εκκίνησης συνδεδεμένη σε ηλεκτρικό σύστημα 48 volt παρέχει πρόσθετη ώθηση 30 ίππων.

H Lamborghini είχε τον τρόπο από το 1966

Ο τετράλιτρος V12 κινητήρας της Lamborghini Miura ήταν τοποθετημένος απέναντι από τους δύο επιβάτες. Με 350 ίππους και 368 Nm, οδηγούσε την εμβληματική Miura σε τελική ταχύτητα 280 χλμ./ώρα, ήδη από το 1966.

Ο αξεπέραστος W16 της Bugatti

Στα όρια του αστικού θρύλου είναι ότι o Ferdinand Piech είχε συλλάβει τη βασική σχεδίαση του εμβληματικού κινητήρα κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού του με τρένο από το Τόκιο στην Οσάκα της Ιαπωνίας και αποτύπωσε την ιδέα του, με ένα πρόχειρο σκαρίφημα πάνω σε ένα φάκελο. Ίσως και ο ίδιος, ο Αυστριακός μηχανικός, να μην φανταζόταν τι θα συμβόλιζε αυτός ο κινητήρας, τα επόμενα χρόνια.

Η έκδοση με τα 4 turbo, ξεπέρασε το όριο των 1.000 ίππων στην πρώτη του κιόλας εφαρμογή και η Bugatti ολοκλήρωσε άλλο ένα τεχνολογικό θαύμα, που είχε να κάνει με το πολύπλοκο σύστημα ψύξης του μηχανικού συνόλου. Αξίζει να αναφέρουμε πως στο κύκλωμα ψύξης κυκλοφορούν 40 λίτρα ψυκτικού υγρού, ενώ τρία ψυγεία βρίσκονται πίσω από τη μάσκα στο εμπρός μέρος.

Ο W16 εξακολουθεί να «αναπνέει» στου; 1.850 ίππους της κορυφαίας Bolinde και της Mistral.

BMW M12/13, τι εστί Turbo…

Ήταν ο μικρότερος κινητήρας που κέρδισε ποτέ Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1. Η BMW M12/13 είχε μόνο κυβισμό 1,5 λίτρων και τέσσερις κυλίνδρους. Οι υπολογισμοί έδειξαν ότι θα έπρεπε να έχει αποδώσει έως και 1.430 ίππους σε προκριματικούς γύρους χωρίς τη τη βαλβίδα απορρόφησης. Εκείνη την εποχή, ήταν δυνατή μόνο η μέγιστη πίεση ώθησης 5,1 bar στους πάγκους δοκιμών BMW Motorsport GmbH. Διαβάστηκαν 1.065 ίπποι. Η οθόνη του πιλοτηρίου στη Brabham BT54 του 1985 τελείωσε στα 5,5 bar.