Η ηλεκτροκίνηση φέρνει μαζί της πολλές νέες δυνατότητες που κάνουν πιο εύκολη την καθημερινή ζωή των ιδιοκτητών τους.

Η Nissan ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να εισαγάγει την τεχνολογία Vehicle-to-grid (V2G) στα ηλεκτρικά της οχήματα από το 2026.

Αυτή η τεχνολογία που κάποιοι ελάχιστοι κατασκευαστές εφαρμόζουν ήδη στα αυτοκίνητά της,  θα κάνει το ντεμπούτο της σε μια ανανεωμένη έκδοση του Ariya και σε μελλοντικά μοντέλα EV, με στόχο να μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλληλεπιδρούν με το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.

Η τεχνολογία V2G, γνωστή και ως αμφίδρομη φόρτιση, επιτρέπει στα ηλεκτρικά οχήματα όχι μόνο να φορτίζουν από το δίκτυο αλλά και να επιστρέφουν ενέργεια σε αυτό κατά τη διάρκεια των περιόδων αιχμής της ζήτησης, συμβάλλοντας στη σταθεροποίηση της παροχής ενέργειας.

Το σύστημα V2G της Nissan αναπτύσσεται σε συνεργασία με εταίρους όπως η Enovates και η Dreev (θυγατρική της EDF Energy) και έχει υποβληθεί σε δοκιμές στο Πανεπιστήμιο του Νότιγχαμ.

Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, David Moss, εξήγησε ότι στόχος είναι να καταστεί αυτή η διαδικασία ανταλλαγής ενέργειας οικονομικά αποδοτική και αποτελεσματική, αντιστρέφοντας ουσιαστικά τη διαδικασία φόρτισης του αυτοκινήτου.

Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί βασικό μέρος του ευρύτερου επιχειρηματικού σχεδίου «Ark» της Nissan, το οποίο περιλαμβάνει την εστίαση στην ηλεκτροκίνηση και μια σημαντική αναμόρφωση της παγκόσμιας γκάμας των προϊόντων της.

Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030, η Nissan σχεδιάζει να λανσάρει τέσσερα νέα EV, συμπεριλαμβανομένων των Juke, Leaf, Qashqai και Micra, τα οποία θα παράγονται στο εργοστάσιό της στο Sunderland του Ηνωμένου Βασιλείου.

Η υιοθέτηση της τεχνολογίας V2G υπόσχεται σημαντικά οφέλη, συμπεριλαμβανομένης της δυνητικής μείωσης στο μισό του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας για τους μέσους ιδιοκτήτες κατοικιών.

Υποστηρίζει επίσης τον ευρύτερο στόχο της απεξάρτησης από τις εκπομπές ενέργειας με προέλευση τον άνθρακα και της ανακούφισης της πίεσης στο εθνικό δίκτυο του Ηνωμένου Βασιλείου.