Στην Εφορία: Ο Βαγγέλης Δ. περιμένει 10 ημέρες να εγκριθεί το αίτημα που υπέβαλε ηλεκτρονικά για την πληρωμή ενός τέλους χαρτοσήμου 43 ευρώ.

Η Σοφία Β. πριν από 15 ημέρες υπέβαλε αίτημα για αλλαγή έδρας το οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει προωθηθεί σε υπάλληλο.

Ο λογιστής, Χάρης Σ., υπέβαλε τον περασμένο Ιούλιο αίτημα για λογαριασμό νομικού προσώπου το οποίο ακόμα δεν έχουν διαβάσει οι υπάλληλοι με αποτέλεσμα η επιχείρηση να έχει χάσει ήδη τρεις δημόσιους διαγωνισμούς.

Σχεδόν δύο μήνες χρειάστηκαν προκειμένου να συμπεριληφθεί το δελτίο ταυτότητας του Νικόλα Δ. στα στοιχεία του Μητρώου, ενώ ο Γιώργος Γ. έχει υποβάλει αίτημα για διακοπή εργασιών από τον περασμένο Μάιο το οποίο ακόμα βρίσκεται υπό επεξεργασία.

Αυτές είναι ορισμένες από τις καθημερινές ιστορίες που διαδραματίζονται στο Κέντρο Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ), τη νέα υπερ-Εφορία όπου συγχωνεύθηκαν οι 26 εφορίες της Αττικής και μεταφέρθηκαν σε αυτό αρμοδιότητες από τις ΔΟΥ που έπαψαν να λειτουργούν στην Αττική.

Πλέον όλοι οι φορολογούμενοι του Λεκανοπεδίου ανήκουν στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής και όχι στις τοπικές ΔΟΥ. Με την κατάργηση των ΔΟΥ, για να εξυπηρετηθεί κάποιος για μια υπόθεσή του, θα πρέπει να απευθυνθεί στο ΚΕΦΟΔΕ.

Το Κέντρο δέχεται μόνο ηλεκτρονικά αιτήματα, πολλά από τα οποία όμως μένουν αναπάντητα για εβδομάδες ή και μήνες.

Καθημερινά υποβάλλονται περίπου 2.000 αιτήματα.

Στο ΚΕΦΟΔΕ έχουν συσσωρευτεί 85.000 αναπάντητα αιτήματα με αποτέλεσμα χιλιάδες φορολογικές υποθέσεις να παραμένουν σε εκκρεμότητα για πολλές εβδομάδες, να χάνονται προθεσμίες για συμμετοχή σε διαγωνισμούς αλλά και χρήματα για επιδόματα, δικαστήρια κ.λπ.

«ΤΑ ΝΕΑ» επισκέφτηκαν το ΚΕΦΟΔΕ Αττικής στον Ταύρο και κατέγραψαν από φορολογούμενους και λογιστές προβλήματα, παράπονα και πολύωρες καθυστερήσεις στη διεκπεραίωση των υποθέσεων από το νέο Κέντρο, το οποίο άρχισε να λειτουργεί τον Ιούλιο και εμφανίζει ακόμη αρρυθμίες.

Η εικόνα βελτιώνεται καθημερινά, μας λέει ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής.

Την είσοδο του ΚΕΦΟΔΕ περνούν καθημερινά 350-400 άτομα με τους περισσότερους να μην έχουν κλείσει κάποιο ραντεβού. Δεν συναντήσαμε τις μεγάλες ουρές που βλέπαμε στις εφορίες καθώς οι φορολογούμενοι και λογιστές κατά την είσοδό τους στο Κέντρο λαμβάνουν ηλεκτρονικά ένα χαρτάκι στο οποίο αναγράφεται ο αριθμός προτεραιότητας και το γραφείο που θα τους εξυπηρετήσει. Στο ισόγειο υπάρχει αίθουσα αναμονής με καθίσματα και καναπέδες, ενώ λειτουργεί και καφετέρια.

«Εάν το αίτημα είναι απλό τακτοποιείται την ίδια στιγμή. Αν είναι λίγο πιο δύσκολο ο υπάλληλος θα το προωθήσει σε άλλον υπάλληλο και είναι άγνωστο πότε θα επιλυθεί» μας λέει ο λογιστής Κώστας Κ. ο οποίος επισκέπτεται σχεδόν κάθε μέρα το ΚΕΦΟΔΕ για να τακτοποιήσει φορολογικές υποθέσεις των πελατών του.

«Γνωρίζαμε ότι θα χάσουμε μία ημέρα στην Εφορία αλλά θα κάναμε τη δουλειά μας» μας λένε λογιστές που συναντήσαμε στο ΚΕΦΟΔΕ.

Σήμερα, λόγω του φόρτου εργασιών, τις ελλείψεις προσωπικού και των ανακατατάξεων στη δομή της νέας υπηρεσίας, τα προβλήματα των πολιτών παραμένουν άλυτα για εβδομάδες ή μήνες.

Τη δική του περιπέτεια μας διηγείται ο Λεωνίδας Κ.: «Τον Απρίλιο του 2024 υπέβαλα αίτημα για διακοπή εργασιών μη φυσικού προσώπου (ΟΕ) και κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας απέστειλα ηλεκτρονικά όλα τα έγγραφα.

Στις 3 Ιουνίου απέστειλα νέο μήνυμα στο πλαίσιο του ίδιου αιτήματος ζητώντας να ενημερωθώ για την πορεία του, χωρίς να λάβω κάποια απάντηση.

Στις 8 Αυγούστου καθώς ήταν αδύνατη η τηλεφωνική επικοινωνία έκλεισα το πρώτο ραντεβού στην 3η Υπηρεσία Φορολογικής Εξυπηρέτησης, στο Γαλάτσι.

Εκεί με ενημέρωσαν ότι το αίτημα προωθείται και θα λάβω σύντομα απάντηση. Μία εβδομάδα μετά ξαναπήγα στην υπηρεσία αυτή και με ενημέρωσαν ότι δεν είναι  αρμόδιοι και ότι θα πρέπει να μεταβώ στο ΚΕΦΟΔΕ.

Εκλεισα ραντεβού, πήγα και έπειτα από αρκετή ώρα έφτασα στον υπάλληλο ο οποίος με ενημέρωσε ότι το αίτημα δεν έχει ακόμα ανατεθεί σε κάποιον συγκεκριμένο υπάλληλο και πως θα φροντίσει να προχωρήσει το αίτημα.

Η ίδια διαδικασία επαναλήφθηκε άλλες τρεις φορές. Στα μέσα Σεπτεμβρίου ανατέθηκε ονομαστικά σε συγκεκριμένο υπάλληλο.

Στα μέσα Οκτωβρίου, σε νέο ραντεβού, διαπιστώθηκε ότι ο υπάλληλος στον οποίο είχε ανατεθεί δεν ήταν αρμόδιος.

Ωστόσο η υπάλληλος που με εξυπηρέτησε σήμερα είχε γνώση του θέματος, μίλησε με τον λογιστή μου τηλεφωνικώς και έδωσε τις κατευθυντήριες γραμμές για να κινηθούμε».