Στις 22 Οκτωβρίου, το Hoegh Aurora ελλιμενίστηκε στο λιμάνι του Αμβούργου και έγινε επίσημα το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών.

Η Hoegh Autoliners πραγματοποιεί ένα δυναμικό ξεκίνημα για τη κλάση Aurora (νέα γενιά πλοίων RoRo=roll-on/roll-off), με το πρώτο πλοίο αυτής να αρχίζει τώρα το δικό του «ταξίδι», πριν ακόμα 11 συντελέσουν την κλάση.

Έχει μήκος 199,99 μέτρα και πλάτος 36,7μέτρα, ενώ το πιο εντυπωσιακό του χαρακτηριστικό είναι πως χωράει έως 9.100 οχήματα σε 14 καταστρώματα.

Τα τελευταία είναι ειδικά σχεδιασμένα για τη μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων και γενικά βαριών φορτίων. Ταυτόχρονα, η σχεδίαση όλων των πλοίων της κλάσης Aurora στοχεύει στην αποτελεσματικότητα και συνάμα στη φιλικότητα προς το περιβάλλον.

Το νέο Hoegh Aurora τροφοδοτείται από έναν κινητήρα MAN 49/600DF που λειτουργεί με υγροποιημένο αέριο (LNG), ενώ με προγραμματισμένη μετατροπή μπορεί να δεχθεί και αμμωνία, μέσω της οποίας δεν παράγονται καυσαέρια. Και αυτό διότι η Hoegh έχει εξασφαλίσει πρόσβαση στους δίχρονους κινητήρες αμμωνίας της MAN.

Ο κινητήρας διατίθεται με εν σειρά διάταξη 6,7,8,9 ή 10 κυλίνδρων και σε διάταξη V με 12 ή 14 κυλίνδρους, με την ισχύ να είναι μεταξύ 7.800 και 18.200 kW.

Ένα από τα σημαντικότερα βήματα της νορβηγικής ναυτιλιακής προς τη βιωσιμότητα, όμως, έχει να κάνει και με τα 1.500 φωτοβολταϊκά πάνελ που βρίσκονται στο κατάστρωμα, καλύπτοντας έως και το 35% της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτεί το πλοίο. Έτσι, μειώνεται και η χρήση γεννητριών, άρα και η κατανάλωση καυσίμου και κατ’ επέκταση οι εκπομπές καυσαερίων.

Εκτός από τους περιβαλλοντικούς στόχους, το Hoegh Aurora θέτει νέα πρότυπα και σε ό,τι έχει να κάνει με τη χωρητικότητα και την ευελιξία στη μεταφορών πολλών οχημάτων, βαρέων και μη. Αυτό υπογραμμίζεται από την μεταφορική του ικανότητα που είναι στους 25.000 τόνους!

Η Hoegh Autoliners φιλοδοξεί μέχρι το 2028 και τα 12 πλοία της κλάσης Aurora να έχουν σαλπάρει, συντελώντας έναν στόλο ο οποίος θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη στρατηγική μηδενικών εκπομπών καυσαερίου έως το 2040.

Κάτι τέτοιο θα σήμαινε ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά μεταφερόμενα όχημα θα μειώνονταν κατά 58%.

Το Hoegh Aurora έχει ήδη περάσει από πολλά λιμάνια της Ευρώπης, όπως η Αμβέρσα, η Χάβρη και το Γκέτεμποργκ.