Σε συνέχεια της έρευνας του ΕΜΠ που έδειχνε πως το 27% των πρατηρίων στην Αττική εμπλέκεται σε πρακτικές απάτης στην αντλία, ο ΣΕEΠΕ τονίζει τη σημασία της οριστικής λύσης στο ζήτημα.
Όπως ενημερώσαμε σε πρόσφατο άρθρο του newsauto οι ελλειμματικές παραδόσεις καυσίμων στην Ελλάδα φτάνουν έως και το 24%, με το συνολικό κόστος για τους καταναλωτές να ξεπερνά τα 120 εκατ. ευρώ ετησίως.
Τα στοιχεία που ανέδειξε η έρευνα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ύστερα από ανάθεση που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ), σχετικά με τις ελλειμματικές παραδόσεις βενζίνης 95 RON στην Αττική (κατά το διάστημα Αύγουστος-Σεπτέμβριος 2023) είναι ενδεικτικά της έξαρσης που σημειώνει η παραβατικότητα στον κλάδο της εμπορίας καυσίμων.
Ωστόσο, δεν μπορεί να αποτυπωθεί το εύρος και οι διαστάσεις που αναπτύσσει το φαινόμενο πανελλαδικά. Σημειώνεται πως η έρευνα του ΕΜΠ παραδόθηκε αρμοδίως από τον ΣΕΕΠΕ στην Πολιτεία.
Ο ΣΕΕΠΕ, εδώ και χρόνια έχει επισημάνει τον τεράστιο κίνδυνο που έχει η μη αποτελεσματική αντιμετώπιση της παραβατικότητας στη διακίνηση καυσίμων, έχοντας επανειλημμένως καταθέσει μια ολιστική δέσμη προτάσεων στην Πολιτεία, με κύριο και πάγιο αίτημα την ταχύτερη λειτουργία του Συστήματος Εισροών – Εκροών.
Ενός σύγχρονου και αποτελεσματικού Συστήματος Εισροών – Εκροών, όπως αυτά που λειτουργούν σε όλα τα κράτη της Ε.Ε. Ακόμη και σήμερα παραμένει άγνωστο το πότε το Σύστημα Εισροών – Εκροών θα μπορέσει να λειτουργήσει αποτελεσματικά και να διασφαλίσει σε ένα μεγάλο βαθμό τον έλεγχο της παραβατικότητας.
Το πόρισμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, μετά από μια εξονυχιστική 4ετή έρευνα, επιβεβαιώνει ότι στον κλάδο της Εμπορίας λειτουργεί ένας έντονος ανταγωνισμός, σε μια αγορά που μαστίζεται από σειρά στρεβλώσεων, όπως το πλαφόν και η παραβατικότητα.
Αναδεικνύει συγχρόνως ότι οι συνθήκες αυτές, που υπάρχουν με την ευθύνη και την ανοχή της Πολιτείας, έχουν οδηγήσει τα περιθώρια κέρδους να κινούνται σε αρνητικά, έως οριακά θετικά επίπεδα.
Στο ίδιο, άλλωστε, συμπέρασμα καταλήγει και η πρόσφατη έρευνα του ΙΟΒΕ, το οποίο με τη σειρά του επισημαίνει ότι με τις συνεχιζόμενες ζημιές του κλάδου, η Πολιτεία με τις ενέργειες και τις παραλείψεις της οδηγεί τις επιχειρήσεις σε αφανισμό.
Ο ΣΕΕΠΕ έχει σταθεί αρωγός σε κάθε προσπάθεια της Πολιτείας να βάλει τέλος στην παραβατικότητα, χαιρετίζοντας μάλιστα την πρόσφατη νομοθετική πρωτοβουλία που ανέλαβε η Κυβέρνηση για αυστηροποίηση του κανονιστικού πλαισίου.
Ωστόσο, διαπιστώνεται πως η εφαρμογή των μέτρων είναι ελλειμματική και προβληματική. Είναι χαρακτηριστικό, πως ακόμη και σήμερα υπάρχουν πρατήρια καυσίμων που ενώ είναι βεβαιωμένα παραβατικά, αντί να σφραγίζονται, συνεχίζουν να λειτουργούν με αποφάσεις της Δικαιοσύνης.
Ο ΣΕΕΠΕ απευθύνει τώρα έκκληση προς την Πολιτεία και τα εμπλεκόμενα Υπουργεία να λάβουν κάθε απαραίτητο μέτρο, προκειμένου να μπει οριστικά τέλος σε αυτή τη μάστιγα.
Από την πλευρά του ο ΣΕΕΠΕ δεσμεύεται να συνεχίσει να εργάζεται με στόχο την απομόνωση από την αγορά, όσων επιχειρήσεων επιλέγουν τον δρόμο της παραβατικότητας.