Τα αυτοκίνητά μας έχουν γεμίσει με συστήματα τα οποία βοηθούν τους οδηγούς να ξεπεράσουν δύσκολες στιγμές. Τι γίνεται όμως στην πράξη;
Το Euro NCAP δημοσίευσε τα τελευταία ευρήματά του σχετικά με τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης για πέντε δημοφιλή μοντέλα αυτοκινήτων, αναδεικνύοντας σημαντικές διαφορές στην εφαρμογή της τεχνολογίας μεταξύ των κατασκευαστών.
Η αξιολόγηση, η οποία εφαρμόζεται από το 2020, αξιολογεί τα συστήματα με βάση δύο βασικούς παράγοντες: Επάρκεια υποβοήθησης, η οποία μετρά πόσο καλά το όχημα βοηθά τον οδηγό διατηρώντας τον απασχολημένο, και Εφεδρική ασφάλεια , η οποία αξιολογεί τα μέτρα που λαμβάνονται για την αποφυγή συγκρούσεων σε κρίσιμες καταστάσεις.
Το 2024, το Euro NCAP επέκτεινε τα πρωτόκολλα δοκιμών του για να συμπεριλάβει αυστηρότερες απαιτήσεις παρακολούθησης του οδηγού και ενισχυμένα μέτρα για την υποβοήθηση ταχύτητας.
Στην αξιολόγηση προστέθηκαν επίσης σενάρια για την αποφυγή μοτοσικλετιστών μαζί με πεζούς και ποδηλάτες.
Μεταξύ των μοντέλων που δοκιμάστηκαν, η BMW i5 και η Mercedes-Benz C-Class διακρίθηκαν, λαμβάνοντας αμφότερα τη βαθμολογία «Πολύ Καλό».
Έδειξαν ισχυρό έλεγχο της ταχύτητας και παρακολούθησης της λωρίδας, επιτρέποντας στους οδηγούς να ανακτούν γρήγορα τον έλεγχο, αν χρειαστεί.
Η Mercedes-Benz C-Class, ειδικότερα, επαινέθηκε για την ικανότητά της να ελίσσεται με ασφάλεια στην άκρη του δρόμου και να πραγματοποιεί ελεγχόμενη στάση εάν ο οδηγός δεν ανταποκρινόταν.
Το Volkswagen ID.7 και το Volvo EC40 πήραν βαθμολογία «Καλή», παρουσιάζοντας σταθερή απόδοση, αλλά στερούμενα ορισμένων προηγμένων χαρακτηριστικών που υπάρχουν στα μοντέλα με υψηλότερη βαθμολογία.
Σε αντίθεση, το BYD Atto 3 έμεινε πιο πίσω λόγω του υποβαθμισμένου συστήματος Intelligent Adaptive Cruise Control.
Το Euro NCAP τόνισε ότι, ενώ όλα τα συστήματα που δοκιμάστηκαν έχουν σχεδιαστεί για να βοηθούν, εξακολουθούν να απαιτούν ενεργή εποπτεία και ανάγκη άμεσης δράσης από την πλευρά του οδηγού όταν χρειαστεί.
Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, ο οργανισμός θα συνεχίσει να αξιολογεί αυτά τα συστήματα για να παρέχει στους καταναλωτές βασικές πληροφορίες για την ασφάλεια, ιδίως όσον αφορά τα νέα χαρακτηριστικά που μπορεί να μειώσουν την ανάγκη εμπλοκής του οδηγού.