Η πρόσφατη παρουσίαση του Cybercab, του ρομποταξί της Tesla, προκάλεσε εντύπωση αλλά και αμφιβολίες. Τώρα, γίνονται γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες γι’ αυτό.
Όπως ανακοινώθηκε, στην Tesla προσπαθούν να εξελίξουν ένα σύστημα επαγωγικής φόρτισης για την μπαταρία τού Cybercab, του νέου οχήματος αυτόνομης οδήγησης της εταιρείας, το οποίο θα χρησιμοποιείται ως ταξί για την μετακίνηση επιβατών.
Προς το παρόν, όσες προσπάθειες έχουν γίνει, γενικά, για να επιτευχθεί αυτό δεν είναι επιτυχείς καθώς η επαγωγική φόρτιση έχει χαμηλή αποδοτικότητα.
Ωστόσο, οι άνθρωποι της Tesla δηλώνουν ότι χάρη στην τεχνολογία που θα αναπτύξουν η αποδοτικότητα της επαγωγικής φόρτισης θα ξεπερνά το 90%. Αυτό προκαλεί έκπληξη καθώς το ποσοστό ξεπερνά το αντίστοιχο της ενσύρματης φόρτισης των μπαταριών.
Η επαγωγική φόρτιση χρησιμοποιείται στα smartphones αλλά οι απώλειες ενέργειας είναι μεγάλες. Πόσο μάλλον όταν θα πρόκειται για ένα αυτοκίνητο. Όμως, η αναφορά της Tesla για τη χρήση της σημαίνει ότι ήδη έχουν ξεκινήσει δοκιμές εξέλιξης της τεχνολογίας, η οποία θα διαφέρει από αυτή που εφαρμόζεται στα κινητά τηλέφωνα.
Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης που στην οποία παρουσιάστηκε το Cybercab ονομάστηκε «We Robot», επιδείχτηκε ένα από αυτά να φορτίζει ασύρματα σε ισχύ 19 kW.
Ωστόσο, επειδή η ισχύς δεν είναι ευθέως συναρτώμενη με την αποδοτικότητα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα καταφέρει η εταιρεία να επιτύχει το ποσοστό αυτό ή εάν πρόκειται για ακόμα ένα «πυροτέχνημα» του Ίλον Μασκ για να κερδίσει τις εντυπώσεις.