Συνεχίζεται για 2η ημέρα, η νέα 48ωρη πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση σε όλες τις κατηγορίες πλοίων της ακτοπλοΐας, που αποφάσισε ομόφωνα η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).
Συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας έχει σήμερα η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, μετά τις επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες. Εν αναμονή τελικών αποφάσεων.
Τα πλοία της ακτοπλοϊας παραμένουν δεμένα από τα ξημερώματα της Πέμπτης (24/10) και ώρα 00:01 έως την Παρασκευή 25/10 στις 12 τα μεσάνυχτα στο πλαίσιο της νέας 48ωρης απεργίας που προκήρυξε η ΠΝΟ, σε συνέχεια της 48ωρης που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη και την Τετάρτη.
Η Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας έχει συνάντηση σήμερα στις 9.30 π.μ με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστο Στυλιανίδη, σε μια προσπάθεια εξεύρεσης λύσης.
Το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί νέα συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ προκειμένου να πάρει τις τελικές της αποφάσεις καθώς ακολουθεί και το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου.
Για το θέμα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) έχει επανέλθει στο τραπέζι του διαλόγου με νέα πρόταση που, όπως υποστηρίζει, καλύπτει πλήρως τον πληθωρισμό και προβλέπει 5% για το 2025 και 2% για το 2026.
H προηγούμενη πρόταση προέβλεπε αύξηση της τάξεως του 3%, ενώ ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας υπενθυμίζει ότι για τα έτη 2023-2024 τα πληρώματα της επιβατηγού ναυτιλίας έλαβαν αθροιστικά, συνολική αύξηση των αποδοχών τους άνω του 11%.
Συνδικαλιστικές πηγές από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία σημείωναν πάντως ότι από το 2010-2019 η αύξηση στις συλλογικές συμβάσεις ήταν σε σύνολο 6,5%.
Ο ΓΓ της ΠΝΟ Μανώλης Τσικαλάκης έχει αναφέρει ότι πέραν της υπογραφής συλλογικών συμβάσεων εργασίας για τις οποίες το συνδικαλιστικό κίνημα των ναυτικών έχει ζητήσει αύξηση 12% υπάρχουν επιπλέον ζητήματα που απασχολούν τους Έλληνες ναυτικούς όπως οι μειωμένες συνθέσεις στα πλοία κατά τη χειμερινή περίοδο από το Νοέμβριο έως το Μάρτιο ενώ ζητείται και η επανεξέταση του θέματος που διέπει την τετράμηνη δρομολόγηση των Ε/Γ-Ο/Γ Ταχυπλόων Σκαφών.
«Η συντριπτική πλειοψηφία των ναυτικών εργάζεται 6-7 μήνες τον χρόνο, αλλά το εισόδημα διαιρείται δια 12 μήνες. Ταυτόχρονα, βάσει των απαγορευτικών προϋποθέσεων που ισχύουν, είναι ελάχιστοι αυτοί που δικαιούνται το επίδομα ανεργίας από το ΓΕΝΕ, το οποίο κυμαίνεται στα 350 ευρώ» είχε επισημάνει σε πρόσφατη ανακοίνωσή του το συνδικαλιστικό σωματείο των ναυτικών.
Ο γγ της ΠΝΟ δήλωσε επίσης ότι κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, παρά το γεγονός ότι τα ναυτεργατικά σωματεία προχώρησαν σε ελέγχους που αφορούν παραβάσεις του μέγιστου ορίου απασχόλησης των πληρωμάτων, με προεξάρχουσα τις ειδικότητες των θαλαμηπόλων, των μαγείρων και των οικονομικών αξιωματικών, υπάρχουν αυτή τη στιγμή εταιρείες που οφείλουν χρήματα από υπερωριακή απασχόληση.
Σε κάθε περίπτωση πάντως η κατάσταση θα ξεκαθαρίσει σήμερα, στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ.