Η ιδέα της εξάωρης εργασίας γεννήθηκε μέσα από μια προσωπική περιπέτεια που σημάδεψε τον εμπνευστή της, Κωνσταντίνο Ράικο.

Σε ηλικία 31 ετών βρέθηκε να νοσηλεύεται στο νοσοκομείο, δίνοντας μάχη με τον καρκίνο.

«Αυτή η δύσκολη περίοδος με ανάγκασε να επανεξετάσω πολλές πτυχές της ζωής μου, αλλά κυρίως τον τρόπο με τον οποίο δούλευα και την ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική και προσωπική ζωή.

Καθώς περνούσαν οι μήνες και ανάρρωνα, συνειδητοποίησα κάτι που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο σκέφτομαι για πάντα: όταν εργαζόμουν λιγότερες ώρες, η αποδοτικότητά μου όχι μόνο δεν μειωνόταν, αλλά αυξανόταν.

»Αυτή η αποκάλυψη έγινε η αφετηρία για την εφαρμογή του 6ώρου στην KRS. Ήταν μια ριζοσπαστική αλλαγή, αλλά ήταν ακριβώς αυτό που χρειαζόταν η εταιρεία μας.

Η πιλοτική εφαρμογή της ιδέας ξεκίνησε το 2021, όπου οι εργαζόμενοι δούλευαν 6 ώρες αντί για 8, μειώνοντας τις εργατοώρες κατά 520 ετησίως, ενώ απολαμβάνουν 22 ημέρες επιπλέον ελεύθερου χρόνου κάθε χρόνο. Δηλαδή, κέρδιζαν τρεις επιπλέον εβδομάδες άδειας.

Όπως λέει ο κ. Ράικος, παρότι εργάζονταν λιγότερο, η παραγωγικότητα αυξήθηκε κατά 50% σε σχέση με τα παραδοσιακά δεδομένα.

«Τα νούμερα αυτά μας έδειξαν ότι δεν χρειάζεται να “σκοτώνεσαι” στη δουλειά για να έχεις υψηλή απόδοση. Αντίθετα, όταν έχεις την ενέργεια και τη συγκέντρωση να δώσεις το 100% σου, ο χρόνος γίνεται πιο ουσιαστικός και παραγωγικός. Επιπλέον, καταφέραμε να αυξήσουμε τους μισθούς, κάτι που αποτελεί τεράστια επιτυχία για εμάς στην KRS» εξηγεί.

Η KRS είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που εφάρμοσε επίσημα την 6ωρη εργασία

«Είμαι περήφανος που η επιχείρησή μας όχι μόνο υποστηρίζει τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των εργαζομένων, αλλά και ανταμείβει την αποδοτικότητά τους. Αυτή η προσέγγιση αποδεικνύει ότι μια εταιρεία μπορεί να είναι κερδοφόρα και ανθρώπινη ταυτόχρονα.

Βέβαια, για να γίνει πράξη η ιδέα, χρειάστηκαν προσεκτικοί υπολογισμοί, έρευνες και μια τεράστια προσπάθεια. Θέλαμε να σιγουρευτούμε πως δεν θα επιβαρύνουμε κανέναν οικονομικά, κι έτσι οι αμοιβές παρέμειναν ίδιες με αυτές της οκτάωρης εργασίας.

Για πρώτη φορά δοκιμάσαμε την εξάωρη εργασία πιλοτικά το 2021, μόνο τις Παρασκευές.

Το πείραμα αυτό έδειξε πως ήταν όχι μόνο εφικτό, αλλά και εξαιρετικά επιτυχημένο. Ήταν η στιγμή που πήρα την απόφαση να προχωρήσουμε σε πλήρη υιοθέτηση της εξάωρης εργασίας» συνεχίζει.

Η εφαρμογή της πρωτοβουλίας ξεκίνησε από την 1η Ιανουαρίου του 2022. Στην αρχή υπήρξαν δυσκολίες, αλλά, όπως λέει ο Κωνσταντίνος Ράικος, τις ξεπέρασε.

«Είμαι περήφανος που η KRS έγινε η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που εφάρμοσε επίσημα την εξάωρη εργασία.

Όμως, αυτό το βήμα δεν ήρθε χωρίς αντιδράσεις και δυσκολίες. Όταν αρχίσαμε να εφαρμόζουμε αυτή την αλλαγή, το 80% των υπαλλήλων που δούλευαν στην εταιρεία αποχώρησαν. Ήταν κάτι που με σόκαρε, αλλά ταυτόχρονα με έκανε πιο αποφασισμένο να συνεχίσω.

Ένας από αυτούς που αντιστάθηκαν περισσότερο στην ιδέα ήταν ο ίδιος μου ο αδελφός. Ήταν στέλεχος στην εταιρεία για χρόνια, και η αποχώρησή του ήταν μια από τις πιο δύσκολες στιγμές αυτής της διαδικασίας.

Αυτό που με κράτησε, όμως, ήταν η πεποίθηση ότι η εξάωρη εργασία δεν ήταν απλώς μια επιχειρηματική απόφαση, αλλά μια φιλοσοφία που είχε στο επίκεντρο τον άνθρωπο. Την αφιέρωσα στη στενή μου συνεργάτιδα, την Ανθή, που δυστυχώς χάθηκε από καρκίνο. Η απώλειά της ήταν κάτι που με άγγιξε βαθιά, και η ιδέα πως θα μπορούσα να δημιουργήσω ένα περιβάλλον όπου οι άνθρωποι θα έχουν τη δυνατότητα να εργάζονται χωρίς να θυσιάζουν την υγεία τους ήταν η μεγαλύτερη παρακαταθήκη που θα μπορούσα να αφήσω.

Παρόλο που αντιμετωπίσαμε τόσες προκλήσεις, έμεινα πιστός στην ιδέα.

Τι κάνεις όταν όλοι σου λένε πως το πείραμά σου για να αλλάξεις τον κόσμο θα αποτύχει; Όταν έχεις περισσότερους εσωτερικούς “εχθρούς” παρά συμμάχους; Συνεχίζεις. Δεν κοιτάς πίσω. Προχωράς μπροστά και δεν αφήνεις καμία δυσκολία να σε σταματήσει.

Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι αυτή η αλλαγή δεν ωφελεί μόνο την εσωτερική μας λειτουργία, αλλά και τους πελάτες μας.

Οι συνεργάτες μας είναι σε θέση να προσφέρουν καλύτερες, πιο ποιοτικές υπηρεσίες, διότι δουλεύουν σε ένα περιβάλλον που τους υποστηρίζει και τους δίνει την ελευθερία να σκέφτονται δημιουργικά.

Έχουμε παρατηρήσει ότι η ικανοποίηση των πελατών μας έχει βελτιωθεί, καθώς οι ομάδες μας έχουν τον χρόνο και την ενέργεια να επικεντρωθούν στις ανάγκες των πελατών μας» υπογράμμισε ο Κωνσταντίνος Ράικος.