Τουλάχιστον «αστείες» χαρακτηρίζονται από τους καταναλωτές οι μειώσεις τιμών σε 123 κωδικούς προϊόντων στα σούπερ μάρκετ στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του Υπουργείου Ανάπτυξης, τις οποίες ανακοίνωσε η Ένωση Σούπερ-Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ). Σύμφωνα με την ανακοίνωση τυποποιημένα τρόφιμα, όπως κριθαράκι, ντοματοχυμός, πυρηνέλαιο, μαργαρίνη αλλά και προϊόντα προσωπικής φροντίδας όπως οδοντόκρεμες, οδοντόβουρτσες, μαλακτικά, σαμπουάν, όπως επίσης και προϊόντα καθαρισμού σπιτιού όπως χλωρίνες περιλαμβάνει η λίστα με τα 123 πρώτα προϊόντα τα οποία συμμετέχουν στο μέτρο της μείωσης τιμών σε βασικά καταναλωτικά προϊόντα.

Μια έρευνα όμως στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι αρκετή για να καταλάβει κάποιος ότι οι μειώσεις αυτές είναι «ψίχουλα», αν αναλογιστούμε πόσο έχουν αυξηθεί, όχι μόνο αυτοί οι κωδικοί, αλλά και χιλιάδες άλλα προϊόντα. Οι καταναλωτές βιώνουν στο «πετσί» τους την ακρίβεια, αφού ο μισθός τους εξανεμίζεται πριν ακόμη φθάσουμε στο πρώτο 15νθήμερο του μήνα, ενώ όλες οι έρευνες καταδεικνύουν ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι πολίτες -καταναλωτές,  είναι ότι πηγαίνουν στα σούπερ μάρκετ με κάποια χρήματα για την προμήθεια αγαθών αλλά βγαίνουν με άδειες τσέπες.

Πρώτο- πρώτο όπως θα δείτε στη σχετική λίστα που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Σούπερ-Μάρκετ Ελλάδας, είναι το κριθαράκι MISΚO της εταιρίας Barilla. Σήμερα Τρίτη 22 Οκτωβρίου, το βρίσκουμε από την τιμή του 1,38 ευρώ, με την προσφορά της εταιρίας στο 1,03 ευρώ. Αν η μείωση του 6%, γίνει στο 1,38 τις επόμενες μέρες όταν δεν θα υπάρχει η προσφορά της εταιρίας, τα 500 γραμμάρια του εν λόγω προϊόντος θα κοστίζουν 1,29 με 1,30 ευρώ. Εαν ο υπολογισμός γίνει στην τιμή της σημερινής προσφοράς που είναι 1,03 ευρώ, τότε το κριθαράκι MISΚO των 500 γραμμαρίων θα κοστίζει 0,97 ευρώ. Μιλάμε δηλαδή για αμελητέα μείωση της τιμής τη στιγμή που το προϊόν τον τελευταίο χρόνο έχει πάρει απανωτές αυξήσεις.

Τους κωδικούς προϊόντων έχουν στείλει στα σούπερ – μάρκετ οι προμηθευτές και η βιομηχανία, μετά και από την σχετική παρότρυνση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, και στη συνέχεια η κάθε αλυσίδα λιανικής θα κάνει, εάν επιθυμεί έξτρα έκπτωση σε κάθε προϊόν της λίστας.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Ανάπτυξης οι μειώσεις τιμών περνούν σταδιακά έως τέλος Οκτωβρίου στα ράφια των σούπερ μάρκετ και έχουν σημείο αναφοράς τις τιμές όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα. Το επόμενο διάστημα, η λίστα με τις μειώσεις τιμών θα ανανεώνεται με στόχο να συμπεριλάβει συνολικά 600 κωδικούς με βασικά καταναλωτικά προϊόντα στο επόμενο δίμηνο και έως το τέλος του 2024.