H ΚΤΜ παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του ηλεκτρικού enduro Freeride E με πολλές τεχνολογικές καινοτομίες.

Μετά την παρουσίαση δύο νέων τεχνολογιών – αυτόματο κιβώτιο AMT και ψηφιακή οθόνη 8,8 ιντσών – η KTM προχώρησε στην παρουσίαση του πρώτου της μοντέλου για το 2025. Πρόκειται για το ηλεκτρικό Freeride E, το οποίο στη δεύτερη γενιά του έρχεται με πολύ πλούσια τεχνολογία και αυξημένες ικανότητες στο enduro.

Η πρώτη και βασική αναβάθμιση του νέου μοντέλου έρχεται από το σύστημα μετάδοσης της κίνησης. Το KTM Freeride E είναι εξοπλισμένο με έναν ηλεκτροκινητήρα (κατασκευασμένο από την KTM) με σταθερή ισχύ 15 ίππων και μέγιστη στιγμιαία ισχύ 27,5 ίππους. Η ροπή φτάνει τα 37 Nm και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 95 χλμ./ώρα.

Το σύνολο πιο αθόρυβο, ασφαλέστερο και ανθεκτικό στο νερό και τη σκόνη. Διαθέτει τρεις λειτουργίες οδήγησης (ECO, Normal και Sport) και τρεις ρυθμίσεις ανάκτησης ενέργειας (Off, MID και High) που μπορούν να συγχρονιστούν για να διασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή αυτονομία. Το Traction Control μπορεί επίσης να συνδεθεί με ορισμένο επίπεδο, ενώ η ΚΤΜ έχει τοποθετήσει ένα σύστημα διακοπής της ισχύος σε περίπτωση πτώσης ή σύγκρουσης.

Η μπαταρία λιθίου MX50 ζυγίζει μόλις 29 κιλά, είναι αποσπώμενη και ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει δεύτερη μπαταρία για μεγαλύτερη αυτονομία. Η χωρητικότητα είναι 5,5 kWh, αυξάνοντας κατά 20% την αυτονομία (2 με 3 ώρες οδήγησης), ενώ αντέχει περισσότερους από 1000 κύκλους φόρτισης πριν μειωθεί στο 80% της αποτελεσματικότητας. Η φόρτιση γίνεται σε οικιακή πρίζα σε 8 ώρες.

Η KTM έδωσε προτεραιότητα στην ευκίνητη και ανάλαφρη οδική συμπεριφορά. Το πλαίσιο είναι καινούριο, με νέα γεωμετρία και το μεταξόνιο διευρύνθηκε για περισσότερη σταθερότητα και άνεση. Το βάρος επίσης έχει μειωθεί στα 112 κιλά, ενώ το υποπλαίσιο είναι καινούριο από αλουμίνιο. Οι αναρτήσεις είναι ρυθμιζόμενες της WP XACT με πιρούνι 43 χιλ. και μονό αμορτισέρ WP XPLOR PDS διαδρομής 250 χιλ.

Το νέο KTM Freeride E αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική του διάθεση στις αρχές Ιανουαρίου 2025. Φυσικά, θα το δούμε από κοντά στην EICMA 2024 στο Μιλάνο.