Ο Διευθύνων Σύμβουλος της βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας, θεωρεί ότι είναι μονόδρομος η μείωση της εξάρτησης από την Κίνα.

«Η Ευρώπη πρέπει να ακυρώσει το σχέδιό της για απαγόρευση νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035, για να μειώσει την εξάρτησή της από την Κίνα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Όλιβερ Τσίπσε.

Το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαγορεύσει την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 θα οδηγήσει σε «μαζική συρρίκνωση» της αυτοκινητοβιομηχανίας της, συμπλήρωσες ο Τσίπσε.

Το σχέδιο δεν είναι πλέον ρεαλιστικό, επειδή οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων είναι χαμηλότερες από τις αναμενόμενες και οι επιδοτήσεις δεν είναι βιώσιμες, σύμφωνα με τον CEO της βαυαρικής μάρκας, στο περιθώριο της έκθεσης αυτοκινήτου στο Παρίσι στις 15 Οκτωβρίου.

Οι χώρες της ΕΕ ενέκριναν το 2023 έναν νόμο ορόσημο που θα απαιτούσε όλα τα νέα αυτοκίνητα να έχουν μηδενικές εκπομπές CO2 από το 2035, απαγορεύοντας ουσιαστικά τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποτελεί εδώ και καιρό ακρογωνιαίο λίθο του βιομηχανικού τοπίου της Ευρώπης, διαδραματίζοντας ζωτικό ρόλο στην κατασκευαστική του ικανότητα. Η τεχνολογία όχι μόνο οδήγησε σε κορυφαίες εταιρείες όπως οι BMW, Volkswagen και Mercedes–Benz, αλλά οδήγησε επίσης σε μια τεράστια αλυσίδα εφοδιασμού μικρομεσαίων επιχειρήσεων που παράγουν κρίσιμα εξαρτήματα, από έμβολα μέχρι συστήματα εξάτμισης. Αυτή η βιομηχανία κινδυνεύει, ειδικά καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται σε ηλεκτρικά μοντέλα που απαιτούν λιγότερες και διαφορετικές εισροές. Η αλλαγή αποδεικνύεται πρόκληση για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει την κατάργηση των κρατικών επιδοτήσεων και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό από Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η BYD Co.