Με την εμφάνισή του, το Tesla Cybercab ξεσήκωσε έντονες συζητήσεις. Και ήδη κάποιοι μιλούν για ένα ιδιότυπο copy-paste.

Στην αυτοκίνηση, όπως και σε πολλά πράγματα της ανθρώπινης δημιουργικότητας, δεν υπάρχει παρθενογένεση. Και ακόμα και τα πιο πρωτοποριακά προϊόντα όπως το Tesla Cybercab, φαίνεται να έχουν κάποιες παράξενες ομοιότητες με ένα παλαιότερο και λίγο άγνωστο μοντέλο.

Το Tesla Cybercab και το Volkswagen XL1, αν και έχουν πολύ διαφορετικό σκοπό, μοιράζονται κάποιες ενδιαφέρουσες ομοιότητες.

Και τα δύο οχήματα επικεντρώνονται στην αεροδυναμική απόδοση, επιδεικνύοντας φουτουριστικά στοιχεία σχεδιασμού που αποσκοπούν στην ενίσχυση των επιδόσεων.

Το Tesla Cybercab και το VW XL1 μοιράζονται ένα βελτιωμένο, αεροδυναμικό σχήμα, με κοντό ρύγχος και κεκλιμένη γραμμή οροφής.

Το XL1 προχωρά αυτό το σχεδιασμό περαιτέρω με μια εκτεταμένη ουρά και καλύμματα των πίσω τροχών για μειωμένη αντίσταση στον αέρα, ενώ το Cybercab έχει ελαφρώς ψηλότερο προφίλ, δίνοντας έμφαση στην πρακτικότητα έναντι της ακραίας απόδοσης.

Και τα δύο οχήματα χρησιμοποιούν πόρτες τύπου πεταλούδας, οι οποίες συναντώνται συχνά σε σπορ αυτοκίνητα και υπεραυτοκίνητα. Για το Cybercab, αυτή η σχεδιαστική επιλογή υπογραμμίζει τη φουτουριστική του εμφάνιση, ενώ στο XL1, περιλαμβάνει επίσης τμήματα της οροφής για να διευκολύνει την είσοδο στη χαμηλά τοποθετημένη καμπίνα του.

Ούτε το Tesla Cybercab ούτε το VW XL1 διαθέτουν παραδοσιακό πίσω παρμπρίζ. Για το XL1, η απόφαση αυτή οφείλεται στη μείωση του βάρους και στην αεροδυναμική.

Στο Cybercab, οι δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης καθιστούν περιττή την οπίσθια ορατότητα, εντάσσοντας την ιδέα σε μια αυξανόμενη τάση στον σχεδιασμό της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Και τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν φωτιστικές μπάρες πλήρους πλάτους στο μπροστινό και το πίσω μέρος, ενισχύοντας την sci-fi εμφάνισή τους.

Ενώ το στυλ φωτισμού του Cybercab δανείζεται από το Cybertruck της Tesla με τον γωνιώδη, φουτουριστικό σχεδιασμό του, το XL1 επιλέγει μια πιο καθαρή, πιο μινιμαλιστική εμφάνιση.

Παρά το γεγονός ότι δεν επικεντρώνονται στις επιδόσεις, και τα δύο μοντέλα διαθέτουν διθέσια διάταξη. Η καμπίνα του Cybercab δεν διαθέτει χειριστήρια οδήγησης, όπως τιμόνι ή πεντάλ, τονίζοντας τον αυτόνομο χαρακτήρα του.

Εν τω μεταξύ, τα καθίσματα του XL1 είναι ελαφρώς μετατοπισμένα για να μεγιστοποιήσουν το στενό εσωτερικό του.

Αυτές οι ομοιότητες μπορεί να οφείλονται στους κοινούς μηχανολογικούς στόχους για την επίτευξη μέγιστης απόδοσης και φουτουριστικού σχεδιασμού και όχι σε κάποια προσπάθεια αντιγραφής. Όμως οι ομοιότητες είναι κάτι παραπάνω από πολλές για να είναι και τόσο αθώα τυχαίες.