«Οι δασμοί είναι ένα καλό επικοινωνιακό εργαλείο, το οποίο, όμως, έχει παρενέργειες. Αυξάνει την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα του μεταποιητικού συστήματος της Ευρώπης. Ο τρόπος για να αποφευχθούν οι τελωνειακοί δασμοί είναι η κατασκευή εργοστασίων για τις κινεζικές εταιρείες στην Ευρώπη. Παράλληλα, επιταχύνεται το κλείσιμο εργοστασίων από ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες»,

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, στο πλαίσιο της παρουσίας του στο Παρίσι, μίλησε για τις δύο όψεις του ίδιους νομίσματος.

Οι επικαιροποιημένοι πρόσθετοι δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα επιταχύνουν το κλείσιμο εργοστασίων στην από τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες, επειδή θα ωθήσουν τους Κινέζους κατασκευαστές να κατασκευάσουν εγκαταστάσεις στη γηραιά ήπειρο.

Κάτι που, τελικά, θα επιδεινώσει τα προβλήματα πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες.

Ο CEO της Stellantis, η οποία αναζητά ήδη τον αντικαταστάτη του, λόγω επερχόμενης συνταξιοδότησης, μιλώντας στα ιταλικά ΜΜΕ, έκανε ειδική αναφορά στην BYD και την κατασκευή του εργοστασίου της στην Ουγγαρία.

«Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα πάνε στη Γερμανία ή τη Γαλλία ή την Ιταλία για να κατασκευάσουν τα αυτοκίνητά τους, γιατί θα είχαν μειονεκτήματα κόστους εκεί, ξεκινώντας από το κόστος ενέργειας», είπε.