Η μεγάλη έκθεση στην Πόλη του Φωτός ξεκινάει την ερχόμενη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου, με πάρα πολλές εταιρείες να ετοιμάζονται για σημαντικές παρουσιάσεις.

Μεταξύ 14 και 20 Οκτωβρίου, η «καρδιά» του κόσμου του αυτοκινήτου θα χτυπάει στο Παρίσι, στο πλαίσιο του Paris Auto Show 2024.

Η φετινή έκθεση στη γαλλική πρωτεύουσα θα σηματοδοτήσει την 90η στην ιστορία της χώρας, με την πρώτη να δρομολογείται πίσω στο 1898.

Δε θα μπορούσε, λοιπόν, η ιδιαίτερη αυτή περίπτωση να μη συνδυαστεί με μεγάλες και εντυπωσιακές παρουσιάσεις από μερικούς από τους κορυφαίους κατασκευαστές του κόσμου.

Και δε θα αφορά μόνο μοντέλα παραγωγής, αφού πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη δρομολογήσει την παρουσίαση πρωτότυπων, τα οποία και θεωρούν πολύ σημαντικά για το μέλλον τους.

Ως είθισται, όλες θα γίνουν την πρώτη ημέρα, την λεγόμενη press day. Αλλά μέχρι να έρθει αυτή η στιγμή, το Newsauto παρουσιάζει μερικά μόνο από τα μοντέλα και πρωτότυπα που θα κάνουν ντεμπούτο στην τεράστια έκθεση του Παρισιού.

Renault 4 E-Tech

Ξεκινώντας με τον γαλλικό όμιλο, το νέο Renault 4 E-Tech θα παρουσιαστεί επίσημα στο Παρίσι, συνοδεύοντας το ολοκαίνουργιο 5άρι.

Η σχεδίασή του θα διαθέτει, όπως και το 5 E-Tech, πολλές παραπομπές στο αρχέτυπο μοντέλο, ενώ θα προσδιορίζεται ως μικρό SUV/ crossover.

Το μοντέλο παραγωγής θα μοιάζει αρκετά στο κόνσεπτ του 2022, 4EVER Trophy, αλλά θα έχει μικρότερους τροχούς και διαφορετικούς προφυλακτήρες.

Όπως και το 5άρι, η βάση του είναι η πλατφόρμα AmpR Small, με το ηλεκτροκίνητο σύστημα να είναι ακριβώς το ίδιο. Ως προς την κατηγορία, το Renault 4 E-Tech θα είναι το αντίστοιχο Captur, καλύπτοντας τη θέση στα EV της Renault.

Renault 17 Electric Restomod

Αλλά δε θα λείψουν τα πρωτότυπα στο περίπτερο της Renault. Κάθε άλλο, αφού το R17 Restomod θα μαγνητίσει τα βλέμματα στο Παρίσι, αποτελώντας ωδή στο Renault 17 των 70’s.

Σχεδιάστηκε σε συνεργασία με τον Ora Ito, με το κουπέ αμάξωμά του να συνδυάζεται με λεπτούς LED προβολείς, νέες ζάντες, ενώ διατηρεί βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του αρχέτυπου.

Αντίθετα, το εσωτερικό διαφοροποιείται εντελώς, διότι διαθέτει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες του Group.

Στη βάση του R17 βρίσκεται ένα νέο πλαίσιο από ανθρακονήματα, ενώ η «καρδιά» του είναι αμιγώς ηλεκτρική, με τον ηλεκτροκινητήρα να έχει τοποθετηθεί στον πίσω άξονα. Δυστυχώς, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη να το δούμε ως μοντέλο παραγωγής.

Renault Embleme Concept

Ο «χορός» των πρωτότυπων συνεχίζεται για το Renault Group με το Embleme, ένα SUV με μήκος 4,8 μέτρα και ένα αεροδυναμικό ντιζάιν.

Το βάρος του ανέρχεται στα 1.750 κιλά, μέρος των οποίων καταλαμβάνει η μπαταρία 40 kWh.

Τροφοδοτείται από υδρογόνο, όντας FCEV, ένα σύστημα όπου υπάρχουν κυψέλες υδρογόνου, η μπαταρία και ηλεκτροκινητήρας.

Για αυτό, η αυτονομία του φτάνει τα 1.000 χιλιόμετρα, αφού η ενέργεια παράγεται από τις κυψέλες υδρογόνου πριν αποθηκευτεί στην μπαταρία.

Renault Estafette Concept

Τα κόνσεπτ της Renault συνεχίζονται με το Estafette, ένα όνομα που πάρθηκε από τη δεκαετία του ’60 και αποτελεί ένα νέο ηλεκτρικό βαν.

Το πρωτότυπο Estaffette αποτελεί την πρόγευση ενός επαγγελματικού βαν παραγωγής, το οποίο θα δούμε το 2026. Η εμφάνισή του είναι ρετρο-φουτουριστική και το εσωτερικό μοντέρνο.

Η έξυπνη προσέγγιση των σχεδιαστών φέρνει ένα αποτέλεσε που έχει μήκος 4,87 μέτρα και 7,1 τετραγωνικά μέτρα όγκο φόρτωσης.

Στη βάση του βρίσκεται η νέα πλατφόρμα FlexEVan, η οποία έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Volvo και το CMA CGM Group.

Mobilize Duo και Bento

Η νεοφυής εταιρεία του Renault Group ολοκληρώνει το τεράστιο περίπτερο, καθώς θα πραγματοποιηθεί το επίσημο ντεμπούτο του αντικαταστάτη του Renault Twizy.

Το αμιγώς ηλεκτρικό Duo έχει 2,43 μέτρα μήκος και 1,30 μέτρα πλάτος και έρχεται να ανταγωνιστεί άλλα ηλεκτροκίνητα microcar. Θα υπάρξει και έκδοση βαν, ονόματι Bento, η οποία θα παρουσιαστεί μαζί με το στάνταρ μοντέλο.

Dacia Bigster

Το Bigster αποτελεί την απτή φιλοδοξία της Dacia να πρωταγωνιστήσει σε μία άγνωστη μέχρι τώρα για εκείνη κατηγορία.

Με το ολοκαίνουργιο C-SUV, θέλει να συνδυάσει πρακτικότητα και προσιτή τιμή σε ένα στιβαρό αυτοκίνητο. Το Bigster βασίζεται στο κόνσεπτ που παρουσίασε η μάρκα το 2021, ενώ η πλατφόρμα του είναι η ίδια CMF-B με εκείνη του Duster. Για αυτό και τα διαθέσιμα κινητήρια σύνολα θα είναι επίσης ίδια.

Το Bigster τοποθετείται πάνω από το Duster, με το μήκος του να ανέρχεται στα 4,57 μέτρα (230 χιλιοστά μακρύτερο συγκριτικά), πλάτος στα 1,81 μέτρα και ύψος στα 1,71 μέτρα.

Alpine A390_β Concept

Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Alpine ετοιμάζεται να παρουσιάσει ένα SUV, στη μορφή του πρωτότυπου A390_β. Τα teaser και οι φωτογραφίες που έχουν κυκλοφορήσει προδίδουν ένα coupe SUV με αιχμηρή σχεδίαση.

Θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο και η ιπποδύναμή του θα φτάνει -αν όχι ξεπερνάει- τους 600 ίππους, χάρη σε δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Ως μοντέλο παραγωγής, αναμένεται να το δούμε το 2025.

Alpine Alpenglow Hy6 Concept

Στο ίδιο μήκος κύματος θα κινηθεί η Alpine με το περίφημο πια κόνσεπτ, Alpenglow Hy6, που θα δούμε πόσο έχει εξελιχθεί από πρώτη του παρουσίαση το 2022.

Η μετάβαση από ένα τετρακύλινδρο supercar με καύσιμο το υδρογόνο, σε ένα με V6 κινητήρα, βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον θα συγκεντρώσουν οι νέες του τεχνολογίες. Ελπίδα όλων, είναι να μπει στην παραγωγή το 2028.

Citroen C4 facelift

Το κύμα ανανέωσης των Citroen C4 και C4 X κρίθηκε απαραίτητο από την εταιρεία, η οποία θέλει και τα μοντέλα της από την μικρομεσαία κατηγορία να υιοθετήσουν τη νέα σχεδιαστική της φιλοσοφία.

Εξωτερικά, θα δούμε σημαντικές αλλαγές τόσο εμπρός, όσο και πίσω, με μία πιο καθαρή σχεδίαση στα φωτιστικά σώματα και φυσικά το νέο λογότυπο της μάρκας.

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές αναμένεται να είναι λιγότερες, ενώ τα συστήματα πρόωσης θα παραμείνουν ως είχαν, με τη Citroen να προσφέρει τα γνωστά ήπια υβριδικά και αμιγώς ηλεκτροκίνητα συστήματα του Group.

Peugeot E-408

Με την παρουσίαση του E-408, η Peugeot ολοκληρώνει τη γκάμα του μοντέλου, κάνοντάς τη πληρέστατη.

Το EV με τη fastback σιλουέτα εξοπλίζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον εμπρός άξονα, το οποίο αποδίδει 210 ίππους. Τροφοδοτείται από μπαταρία 58,2 kWh, που με τη σειρά της εξασφαλίζει περίπου 450 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Αναφορικά με τις δυνατότητες φόρτισης, η μέγιστη ισχύς φτάνει τα 120 kW, ενώ οι εκδόσεις εξοπλισμού θα είναι οι Allure και GT.

Mini Cooper Convertible

Δυναμική θα είναι και η παρουσία της Mini στο Παρίσι. Το νέο Mini Cooper Convertible δανείζεται τα στοιχεία ανανέωσης του δίδυμου αδερφού, όπως η νέα μάσκα και τα φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν στο ηλεκτρικό Mini.

Το εσωτερικό του κάμπριο είναι έντονα διαφοροποιημένο με μία οθόνη OLED με διάμετρο 9,4 ίντσες, μινιμαλιστική σχεδίαση και μοντέρνα στοιχεία.

Οι διαθέσιμοι κινητήρες θα είναι δύο turbo τετρακύλινδροι με έως 203 ίππους ισχύ και οι εκδόσεις θα χωρίζονται στις Classic και Sport.

Mini JCW E

Με τη Mini να σχεδιάζει την επέκταση της γκάμας των JCW, τόσο με μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όσο και με αμιγώς ηλεκτρικά, το Mini John Cooper Works E και το αντίστοιχο με θερμικό κινητήρα δε θα μπορούσαν να λείπουν από κάνουν το Παρίσι.

Η ισχυρότερη έκδοση του ηλεκτρικού hot-hatch αναμένεται να αποδίδει 258 ίππους, οι οποίοι θα υποστηρίζονται από ειδικό κιτ JCW και ειδικό σετάρισμα της ανάρτησης.

Skoda Elroq

Το compact SUV της Skoda, βασισμένο στην πλατφόρμα MEB του VW Group θα βρεθεί στη Διεθνή Έκθεση του Παρισιού, για να πραγματοποιηθεί η επίσημη παρουσίασή του.

Υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της τσέχικης μάρκας, με τη μάσκα «Tech-Deck Face». Επί της ουσίας, αποτελεί την ηλεκτρική, εναλλακτική λύση του Karoq και θα διατεθεί με τρία ηλεκτροκίνητα συστήματα και μπαταρίες.

Συγκεκριμένα, θα είναι είτε πισωκίνητο, είτε τετρακίνητο με την μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 286 ίππους και τη μέγιστη αυτονομία τα περίπου 580 χιλιόμετρα, βάσει κύκλου WLTP.

Audi Q6 E-Tron Sportback

Η γκάμα του Q6 e-tron επεκτείνεται περαιτέρω με την προσθήκη του Sportback. Παρότι μοιράζεται πολλά χαρακτηριστικά με τη στάνταρ έκδοση, στη Sportback ξεχωρίζει έντονα το κεκλιμένο πίσω μέρος, καθώς και η αεροτομή τύπου ducktail.

Στο κινητήριο σύνολο δεν αλλάζει κάτι, αφού θα διατεθεί με το ίδιο ακριβώς ηλεκτροκίνητο σύστημα, τόσο με ένα, όσο και με δύο ηλεκτρικά μοτέρ.

VW Tayron

Η VW αποφάσισε να επεκτείνει κι άλλο την ήδη πλούσια γκάμα της με SUV, παρουσιάζοντας το ολοκαίνουργιο Tayron. Το δημόσιο ντεμπούτο του μοντέλου που αντικαθιστά το Tiguan Allspace θα γίνει στο Παρίσι, πριν ξεκινήσει να λανσάρεται στις αγορές.

Έχει μήκος 4,8 μέτρα και προσφέρει σαφώς καλύτερη ευρυχωρία από το Tiguan και προαιρετικά επταθέσια διάταξη καμπίνας. Το εσωτερικό του χαρακτηρίζεται από δύο οθόνες, όπου η μεγαλύτερη φτάνει τις 15,0 ίντσες, ενώ η υπόλοιπη σχεδίαση της καμπίνας είναι μίνιμαλ φιλοσοφίας.

Βασίζεται στην πλατφόρμα MEB Evo και θα διατεθεί σε εκδόσεις mild hybrid, PHEV και diesel, ενώ δε θα λείψει η τετρακίνηση με το σύστημα 4Motion.

Ένα νέο BYD για την Ευρώπη

Οι κινεζικές εταιρείες δε θα μπορούσαν να λείπουν από μία τόσο μεγάλη και διεθνούς εμβέλειας Έκθεση. Πόσο μάλλον, η μεγαλύτερη εξ αυτών.

Η BYD προσθέτει ακόμα ένα μοντέλο στην ευρωπαϊκή της εμπορική πορεία και θα το αποκαλύψει στο Παρίσι. Παρότι δεν υπάρχει καμία ενημέρωση επί αυτού, αναμένεται να είναι το Sea Lion 07, το οποίο η εταιρεία προορίζει ως τον άμεσο αντίπαλο του Tesla Model Y.

Leapmotor B10

Η Leapmotor κατέφθασε πρόσφατα στην Ελλάδα, φέρνοντας ένα μίνι μοντέλο και τη ναυαρχίδα της στα SUV.

Τα T03 και C10 είναι γνωστά εδώ και κάποιον καιρό, αλλά οι Κινέζοι καταφθάνουν στην Πόλη του Φωτός με ένα άγνωστο μέχρι τώρα για εμάς μοντέλο, ονόματι B10.

Βασίζεται σε μία ολοκαίνουργια πλατφόρμα, η οποία ξεκινάει την πορεία της με το B10, αλλά θα αξιοποιηθεί σε πολλά ακόμα μοντέλα. Δίπλα του θα είναι φυσικά και τα T03 και C10.

Διά της απουσίας τους από τη Διεθνή Έκθεση του Παρισιού 2024 θα λάμψουν μεγάλα ονόματα, όπως CUPRA, Seat Hyundai, Jeep, Lamborghini, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Polestar, Volvo, Suzuki και Zeekr.

Λοιπά μοντέλα που θα πραγματοποιήσουν το επίσημο, δημόσιο ντεμπούτο τους στο Παρίσι: