Η πρόσφατη οριστική επιβολή από την Ε.Ε. επιπλέον δασμών στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα προκάλεσε την αντίδραση και του Όλιβερ Μπλούμε, Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου Volkswagen.

Όπως είναι ήδη γνωστό, τα στελέχη των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών αντιτίθενται στην επιβολή επιπλέον δασμών από την Ευρωπαϊκή Ένωση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα και εισάγονται στην ήπειρό μας.

Αυτός είναι ο λόγος που η Γερμανία καταψήφισε την σχετική πρόταση της Κομισιόν. Βεβαίως αυτή ψηφίστηκε και πλέον ισχύει μόνιμα. Ωστόσο, οι άνθρωποι της γερμανικής Αυτοκινητοβιομηχανίας, συνολικά, συνεχίζουν να επικρίνουν το μέτρο.

Ο Όλιβερ Μπλούμε, o Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen, δήλωσε ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να επιτρέπεται να αποφύγουν την αύξηση των δασμών και να επενδύσουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Όπως είπε, αυτοί που επενδύουν δημιουργούν θέσεις εργασίας και συνεργάζονται με γηγενείς εταιρείες, συνεπώς θα πρέπει να επωφελούνται και να τυγχάνουν καλύτερης δασμολογικής πολιτικής.

Ο Μπλούμε, σε συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα Bild am Sonntag, προειδοποίησε ότι ενδεχομένως η Κίνα να θεσπίσει αντίποινα και με τη σειρά της να επιβάλλει και αυτή δασμούς στα ευρωπαϊκά μοντέλα. Αυτό θα πλήξει τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων

Όπως είπε, η Ε.Ε. θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο να αναπροσαρμόσει τους υψηλούς δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα, λαμβάνοντας υπόψη τις κινεζικές επενδύσεις που γίνονται στην Ευρώπη.

Η πιθανή εφαρμογή αντιποίνων από την Κίνα στα γερμανικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να επηρεάσει τα μοντέλα της Volkswagen που κατασκευάζονται στην Κίνα, καθώς και τις γερμανικές εξαγωγές, συμπεριλαμβανομένων των Audi, Porsche και Lamborghini, ανέφερε ο Μπλούμε και τόνισε:

«Οι πιθανές ποινικές κυρώσεις θα ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνες για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, Θα αντιμετωπίζαμε σημαντικά μειονεκτήματα στην κινεζική αγορά. Γι’ αυτό αντιτιθέμεθα σαφώς σε αυτούς τους νέους κανόνες».

Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που επιβλέπει την εμπορική πολιτική της Ένωσης, δήλωσε ότι οι επιπλέον δασμοί θα αντισταθμίσουν τις αθέμιτες επιδοτήσεις της Κίνας στους κατασκευαστές αυτοκινήτων που στοχεύουν πλέον την ευρωπαϊκή αγορά. Ωστόσο, διευκρίνισε ότι η Κομισιόν θα συνεχίσει τις συνομιλίες με το Πεκίνο παρά την ψήφιση της απόφασης.

Η εφαρμογή της αποτελεί ένα επιπλέον πλήγμα για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία ήδη σημειώνει μείωση κερδών και υπάρχει αυξανόμενη ανησυχία σχετικά με τα οικονομικά της, εξαιτίας της μείωσης της ζήτησης και του σκληρού ανταγωνισμού.

Θυμίζουμε ότι ο Όμιλος Volkswagen πρόσφατα μείωσε για δεύτερη φορά φέτος τις προβλέψεις του για τα κέρδη του, ενώ για πρώτη φορά εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει εργοστάσιά του στη Γερμανία, ώστε να μειώσει τα κόστη.