Το Newsmoto βρέθηκε στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του SYM ADXTG 400 και οδήγησε το crossover scooter που θα συζητηθεί.

Η Ισπανία, η Ιταλία και η Γαλλία είναι οι χώρες που μονοπωλούν τα τελευταία χρόνια τις επίσημες παρουσιάσεις μοτοσικλετών και scooters. Όταν λοιπόν γίνεται στην Ελλάδα μια σημαντική πρώτη πανευρωπαϊκή παρουσίαση ενός μοντέλου το γεγονός είναι εξαιρετικά σημαντικό.

Η SYM εμπιστεύθηκε την Γκοργκόλης Α.Ε. να διοργανώσει στην Ελλάδα την πρώτη παρουσίαση του ADXTG 400 και του ADX 300. Βρεθήκαμε λοιπόν στο Plaza Resort στην Ανάβυσσο και κάτω από έναν πανέμορφο ηλιόλουστο ουρανό είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε και να οδηγήσουμε τα δύο σημαντικά scooter της SYM.

Crossover σε όλα του

Θα επιστήσουμε την προσοχή μας στο ADXTG 400 για αρχή καθώς αυτό είναι το μεγάλο «θέμα» των ημερών (παρότι το ADX 300 ίσως έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά). Το μεγάλο scooter της SYM μπαίνει ξεκάθαρα στην κατηγορία των premium crossover και θέλει να κοιτάξει στα μάτια τα Honda ADV 350 και Peugeot XP400.

Από την εμφάνιση και μόνο καταλαβαίνεις ότι αυτό το scooter δεν μοιάζει με τα υπόλοιπα. Είναι πιο ψηλό, πιο ενισχυμένο και πιο αιχμηρό στις γραμμές του. Στο εμπρός μέρος, η μάσκα είναι δυναμική με LED προβολέα και DRL φώτα ημέρας σε σχήμα δοντιών τίγρης (Tiger) – εξ’ ού και τα γράμματα «TG» δίπλα στο ADX.

Η ουρά είναι επίσης πολύ σπορτίφ με το φωτιστικό σώμα να είναι πολύ ιδιαίτερο, ενώ αυτό που ξεχωρίζει είναι το ενισχυμένο αλουμινένιο ψαλίδι. Το ψαλίδι έχει την τεχνοτροπία σχεδιασμού του 508TL, ωστόσο είναι κατά 20 χιλ. μακρύτερο.

Κινητήρας ολοκαίνουριος με πολλές καινοτομίες

Ο κινητήρας του νέου SYM ADXTG 400 είναι καινούριος μονοκύλινδρος 399 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 35 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και 37 Nm ροπής στις 5.500 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω προηγμένου ψεκασμού της Bosch, ενώ διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού και βύθισης των βαλβίδων που η SYM το ονομάζει Hyper-VVS. Αυτό το σύστημα υπόσχεται καλύτερη απόδοση και οικονομία στο καύσιμο.

Ενδιαφέρον έχει και το σύστημα μετάδοσης που είναι μεν CVT, αλλά δεν χρησιμοποιεί τον παραδοσιακό ιμάντα. Η SYM έχει χρησιμοποιήσει την τεχνολογία της Nissan με ένα υδραυλικό σύστημα κίνησης των δίσκων συμπλέκτη έχοντας ως πλεονέκτημα τη σταθερή λειτουργία και τις μειωμένες φθορές στην πάροδο του χρόνου. Η τελική μετάδοση γίνεται μέσω αλυσίδας.

Επιπλέον, ο κινητήρας του ADXTG 400 συνεργάζεται με σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (Traction Control) το οποίο απενεργοποιείται με πολύ απλό τρόπο από την ψηφιακή οθόνη.

Οδηγώντας για σχεδόν 80 χιλιόμετρα σε μεικτές συνθήκες το SYM ADXTG 400 δεν μπορείς παρά να μην θαυμάσεις τη δουλειά των ανθρώπων της εταιρείας. Ο κινητήρας είναι γραμμικός και πολύ ροπάτος επιταχύνοντας μεστά το scooter. Ο ψεκασμός έχει υψηλό επίπεδο ακρίβειας, ενώ η μετάδοση είναι άμεση και σωστά μελετημένη για όλες τις συνθήκες κίνησης. Οι ταχύτητες στους ανοιχτούς δρόμους μπορεί να ξεπεράσουν τα 140 χλμ./ώρα (τελική ταχύτητα δεν δοκιμάσαμε), με το scooter να σου δίνει την εντύπωση ότι πάντα έχει κάτι περισσότερο να σου δώσει στις εν κινήσει επιταχύνσεις.

Scooter με ποιότητα σε όλα τα τερέν

Έχοντας στο μυαλό τους οι άνθρωποι της SYM ότι το ADXTG 400 θα έχει αυξημένες απαιτήσεις από τους αναβάτες του σε όλα τα τερέν, «αναγκάστηκαν» να μην κάνουν εκπτώσεις σε πλαίσιο και περιφερειακά.

Το πλαίσιο του scooter είναι ενισχυμένο ατσάλινο σωληνωτό με τον κινητήρα τοποθετημένο στο εμπρός μέρος – όπως ακριβώς στις μοτοσικλέτες. Αυτό έχει φέρει το κέντρο βάρος στο κέντρο και χαμηλά βελτιώνοντας τρομακτικά την ισορροπία του scooter.

Οι αναρτήσεις είναι ποιοτικές με ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός 41 χιλ. και μονό αμορτισέρ με μοχλικό πίσω που εδράζεται σε αλουμινένιο ψαλίδι. Τα φρένα από την άλλη είναι πολύ ισχυρά και αποτελούνται από έναν δίσκο 275 χιλ. εμπρός και έναν δίσκο 233 χιλ. πίσω με σύστημα ABS το οποίο απενεργοποιείται. Οι τροχοί είναι χυτοί 15 ιντσών εμπρός και 14 ιντσών πίσω.

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το ADXTG 400 σε ασφάλτινο δρόμο με στροφές, καλής ποιότητας άσφαλτο, μέτριας ποιότητας άσφαλτο και χώμα. Στην άσφαλτο με καλή άσφαλτο το scooter είναι απλά μια… πολύ σοβαρή μοτοσικλέτα που θα στρίψει και θα συμπεριφερθεί άψογα. Εύκολα ο αναβάτης εμπιστεύεται το scooter καθώς προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση και διασκεδαστική ευελιξία.

Η μεγάλη αποκάλυψη έρχεται όταν η άσφαλτος δεν είναι τόσο καλή. Εκεί, η ποιότητα των αναρτήσεων και του πλαισίου δίνουν τα ρέστα τους προσφέροντας στον αναβάτη αυτοπεποίθηση ότι το scooter πατάει στιβαρά στην άσφαλτο ακόμα και όταν εκείνη γλιστράει ή έχει ανωμαλίες. Πολύ καλό επίσης είναι το επίπεδο άνεσης στις ανωμαλίες. Τα φρένα έχουν αρκετή δύναμη, με καλή αίσθηση στις μανέτες και φάνηκαν ακούραστα ακόμα και μετά από σκληρή χρήση.

Τέλος, στο χώμα το ADXTG 400 είναι ικανό να περάσει ακόμα και από δύσκολο χωμάτινο τερέν με φυτεμένες πέτρες και να σταθεί στο ύψος του. Σε πιο βατό χώμα, σίγουρα μπορεί να κινηθεί ακόμα πιο άνετα και με ασφάλεια ακόμα και για τους πιο άπειρους αναβάτες.

Άνεση και εξοπλισμός

Πολύ θετική εντύπωση μας άφησε η θέση οδήγησης του SYM. Το σώμα είναι τοποθετημένο σε μια ενδιάμεση θέση «μέσα-πάνω» στο scooter με βασικό χαρακτηριστικό το φαρδύ τιμόνι μοτοσικλέτας που είναι αρκετά κοντά στο σώμα. Τα πόδια ανεβαίνουν αρκετά ψηλά, αλλά έχουν αρκετό χώρο να κινηθούν χάρη στα μεγάλα και ευρύχωρα μαρσπιέ.

Η ζελατίνα εμπρός είναι ρυθμιζόμενη με μια απλή κίνηση και η κάλυψη στα λίγα χιλιόμετρα που διανύσαμε ήταν αρκετά καλή. Όταν το οδηγήσουμε στην Ελλάδα θα δούμε καλύτερα και τις ταξιδιωτικές του ικανότητες.

Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος παρότι το μοντέλο είναι προ-παραγωγής. Μεγάλη οθόνη TFT σε υπερυψωμένο σημείο, ρυθμιζόμενες μανέτες, μεγάλος αποθηκευτικός χώρος 32 λίτρων κάτω από τη σέλα για ένα full face κράνος και σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί (Keyless) είναι μερικά από τα στοιχεία που διαθέτει το ADXTG 400.

Επιπλέον, το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 13 λίτρα και το ύψος της σέλας είναι στα 790 χιλ. Αφήνουμε ένα παραθυράκι ανοιχτό καθώς υπάρχει περίπτωση να δούμε ακόμα περισσότερα γκάτζετ στο νέο scooter της SYM όταν βγει κανονικά στην παραγωγή.

Το μέλλον ανήκει στην SYM

Η πρώτη εμπειρία με το ADXTG 400 ήταν κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή. Ένα scooter με ποιότητα, εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά και τεχνολογίες αιχμής που το βάζουν απευθείας ανάμεσα στους κορυφαίους ανταγωνιστές της κατηγορίας.

Οι άνθρωποι της SYM αναφέρουν ότι το συγκεκριμένο μοντέλο θα το δούμε στην Ελλάδα το 2025. Δεν γνωρίζουμε την τιμή του (αν και θα είναι κοντά στα επίπεδα του 508 TL), ενώ σίγουρα θα υπάρξουν δύο χρωματισμοί, λευκό και γκρι.