Οι φίλοι της F1 είχαν την ευκαιρία να πάρουν μία πρώτη γεύση από τις ικανότητες του Λίαμ Λώσον πέρυσι. Και ο Νεοζηλανδός -επίσημα οδηγός πια της RBF1- έχει ακόμη πολλά να δώσει.

Εάν νομίζετε ότι ο Λίαμ Λώσον είναι ένας ακόμη οδηγός της σειράς, σκεφτείτε το ξανά. Και όχι επειδή σας το λέμε εμείς. Αρκεί να ρίξετε μια ματιά στην μέχρι τώρα πορεία του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό για να πειστείτε.

Γεννημένος στη Νέα Ζηλανδία, ο Λώσον απείχε πάνω από 18.000 χιλιόμετρα από την περιοχή όπου χτυπάει η καρδιά της F1. Μπορεί ο μικρός Λίαμ να είχε αναπτύξει από νωρίς το πάθος του για την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και να ονειρευόταν τον εαυτό του σε ένα από τα μονοθέσια της. Ωστόσο τα όνειρα από την πραγματικότητα απέχουν πολύ.

Βέβαια η Νέα Ζηλανδία έχει ένα κοινό με την Ευρώπη. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι και εκεί ακριβός! Και η οικογένεια του Λώσον έκανε τεράστιες θυσίες ώστε ο Λίαμ να μπορέσει να τρέξει στα εγχώρια πρωταθλήματα καρτ.

«Οι γονείς μου και η οικογένειά μου γενικότερα έδωσαν πολλά. Ιδίως κατά τα πρώτα χρόνια που έτρεχα στα καρτ. Οι γονείς μου είχαν πουλήσει το σπίτι τους ώστε να μπορώ να τρέχω. Έπρεπε να το κάνουν καθώς τα πάντα ήταν πολύ ακριβά» θυμάται ο Λώσον.

Τέτοιου είδους εμπειρίες διαμορφώνουν καίρια τον χαρακτήρα ενός νεαρού ανθρώπου. Ο Λώσον έμαθε από νωρίς να ανταποκρίνεται σε δύσκολες συνθήκες και να αγωνίζεται υπό πίεση. Για εκείνον, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός δεν ήταν χόμπι αλλά ευθύνη.

«Δεν τελείωσα το λύκειο» αποκαλύπτει ο Λώσον ο οποίος στα 16 του μετακόμισε στην Ευρώπη για να τρέξει στην γερμανική F4. Ευτυχώς για εκείνον είχε την οικονομική υποστήριξη χορηγών από την πατρίδα του.

Ο Λίαμ τα πήγε, μάλιστα, πολύ καλά οδηγώντας για την ολλανδική Van Amersfoort Racing και τερμάτισε δεύτερος στην πρώτη του σεζόν με εκείνην. Ωστόσο καμία ακαδημία οδηγών από την F1 δεν έδειξε ενδιαφέρον.

Αποφάσισε να επιστρέψει στην πατρίδα του και να τρέξει στην Toyota Winter Series. Δεν είχε πλάνα για το μέλλον. Ήταν 17 και το όνειρό της F1 έμοιαζε ήδη μακρινό. «Είχαμε ένα καλό οικονομικό πλάνο με τους χορηγούς μου. Αλλά δυστυχώς δεν υπήρξε ενδιαφέρον από κάποια μεγάλη ομάδα» σημειώνει.

Τότε, όμως, ήρθε η μεγάλη ανατροπή. Ένας κυνηγός ταλέντων τον παρατήρησε ενώ έτρεχε στον πρώτο γύρο της Toyota Winter Series. Και όχι ένας οποιοσδήποτε κυνηγός, αλλά ο ίδιος ο Χέλμουτ Μάρκο! Ο επικεφαλής του προγράμματος οδηγών της Red Bull ήταν εκεί για να παρακολουθήσει τον Λούκας Όιερ ο οποίος έτρεχε στην ίδια σειρά αγώνων και ανήκε ήδη στην Red Bull.

Ωστόσο ο Λώσον του κέντρισε το ενδιαφέρον. Και δύο μέρες μετά ο Λίαμ θα δεχόταν το πολυπόθητο τηλεφώνημα. «Θυμάμαι ακριβώς το που ήμουν όταν έμαθα τα νέα. Το τηλεφώνημα ήρθε την κατάλληλη στιγμή και έσωσε την καριέρα μου» δηλώνει.

Η συνέχεια είναι γνωστή. Από το 2019 έως και το 2022 θα έτρεχε σε F3, DTM και F2. Το 2023 έτρεξε στην ιαπωνική Super Formula, ενώ πήρε και την πρώτη του γεύση από την F1 αντικαθιστώντας τον τραυματία Ρικιάρντο για 5 αγώνες.

Πλέον είναι έτοιμος για την μεγαλύτερη πρόκληση της καριέρας του. Αυτή είναι η χρυσή ευκαιρία του Λώσον στην F1. Και εάν κρίνουμε από την προσέγγιση της Red Bull στην διαχείριση των οδηγών της, δύσκολα θα υπάρξει δεύτερη. Αλλά ο Λίαμ μοιάζει φτιαγμένος για να πετύχει.