Βελτίωση στην ταχύτητα κυκλοφορίας των λεωφορείων καταγράφουν τα δεδομένα που συλλέγει η Διεύθυνση Κίνησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, μετά την έναρξη των εργασιών του flyover.

«Η προσπάθεια λήψης μέτρων για την άμβλυνση των επιπτώσεων στην κυκλοφορία από τις εργασίες του flyover είναι επιτυχημένη», αναφέρει ο ΟΑΣΘ.

Όπως επισημαίνεται, ο περιορισμός της στάσης και στάθμευσης ΙΧ όπως και ο έλεγχος των φορτοεκφορτώσεων στις λεωφορειολωρίδες, διευκολύνουν την κυκλοφοριακή ροή των λεωφορείων

Ο ΟΑΣΘ, μέσω των στοιχείων που έχει συλλέξει, παρατηρεί ότι ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής, η κυκλοφοριακή κατάσταση με το έργο σε εξέλιξη είναι βελτιωμένη σε σύγκριση με το πρόσφατο παρελθόν.

«Η πλέον εντυπωσιακή αύξηση της ταχύτητας των λεωφορείων καταγράφεται στην οδό Εθνικής Αντίστασης, στην Καλαμαριά και αφορά τη μέση ελάχιστη ταχύτητα, στις ώρες αιχμής. Το ποσοστό είναι πράγματι εντυπωσιακό καθώς, σε σύγκριση με το 2023, φθάνει στο 21%», σημειώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης. Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι χάρη στην εντατική αστυνόμευση από τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης, που έχει ως αποτέλεσμα τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των λεωφορείων, ο ΟΑΣΘ μπορεί και τηρεί το πρόγραμμα δρομολόγησης, χωρίς να χάνονται δρομολόγια.

Τα στοιχεία

Τα δεδομένα που παρουσιάζει και συγκρίνει ο Οργανισμός προκύπτουν από την καταγραφή ταχύτητας των λεωφορείων από τις 1 Ιανουαρίου 2019 έως και 30 Ιουνίου 2024.
Τα δεδομένα συλλέγονται ανά ώρα από τις 05.00 έως και τη 01.00.

Η τιμή της μέσης ταχύτητας ώρας αφορά το χρονικό διάστημα των 60 λεπτών από την αναγραφόμενη ώρα μέχρι την επόμενη ώρα (π.χ. η μέση ταχύτητα στις 09.00 εξάγεται από δεδομένα από 09.00 έως 09.59.59).

Όταν αναφέρεται χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της ώρας, αυτό αφορά στο χρονικό διάστημα από την ώρα έναρξης έως και τα 60 λεπτά πριν την αναγραφόμενη ώρα λήξης (π.χ. η μέση ταχύτητα στο χρονικό διάστημα  09.00 – 14.00 αφορά σε δεδομένα από τις 09.00 έως 13.59).Αναλυτικά τα στοιχεία του ΟΑΣΘ:1. Λεωφόρος Εθνικής Αντιστάσεως
Ειδική Λωρίδα Λεωφορείων (ΕΕΛ, λεωφορειολωρίδα) σε λειτουργία.
Επιβολή του ΚΟΚ με παρουσία τροχονόμων.Συμπεράσματα:

Αξιοσημείωτη αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 – 22.00 σε σύγκριση με το 2023 (αγγίζει το 5%).

Αξιοσημείωτη αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 – 22.00 σε κάθε μήνα για το πρώτο εξάμηνο.

Εντυπωσιακή αύξηση της μέσης ελάχιστης ταχύτητας σε σύγκριση με το 2023 – αύξηση της ταχύτητας κατά 21%.

Εντυπωσιακή  αύξηση της μέσης ταχύτητας στις περιόδους αιχμής σε σύγκριση με το 2023 (8,88% και 16,19%) και σημαντική αύξηση σε σύγκριση με το 2019 (2,08% και 2,54%).

2. Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας

Ειδική Λωρίδα Λεωφορείων (ΕΕΛ, λεωφορειολωρίδα) σε λειτουργία.

Επιβολή του ΚΟΚ με τεχνητά μέσα (κάμερα) και με έντονη παρουσία τροχονόμων.

Συμπεράσματα:

Σημαντική βάσει των συνθηκών αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 – 22.00 σε σύγκριση με το 2023 (1,29%).

Σημαντική αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 – 22.00 τον Μάιο και τον Ιούνιο (υπερβαίνει το 5%).

Αξιοσημείωτη αύξηση της μέσης ελάχιστης ταχύτητας σε σύγκριση με το 2023 – αύξηση της ταχύτητας κατά 4,44%.

Αξιοσημείωτη αύξηση της μέσης ταχύτητας στις περιόδους αιχμής σε σύγκριση με το 2023 (4,44%) και με το 2019 (υπερβαίνει το 10%).
 

3. Οδός Βασιλέως Γεωργίου
Ειδική Λωρίδα Λεωφορείων (ΕΕΛ, λεωφορειολωρίδα) σε λειτουργία (μικρό τμήμα).
Επιβολή του ΚΟΚ με τεχνητά μέσα (κάμερα) και με έντονη παρουσία τροχονόμων.
Συμπεράσματα:

Σημαντική βάσει των συνθηκών αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 – 22.00 σε σύγκριση με το 2023 (2,26%).

Αξιοσημείωτη αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 – 22.00 τον Μάιο και τον Ιούνιο (υπερβαίνει το 8% και το 6% αντίστοιχα).

Σημαντική αύξηση της μέσης ελάχιστης ταχύτητας σε σύγκριση με το 2023 – αύξηση της ταχύτητας κατά 2,11%.

Σημαντική αύξηση της μέσης ταχύτητας στην πρωινή περίοδο αιχμής σε σύγκριση με το 2023 (1,73%) και με το 2019 (2,56%).

4. Οδός Τσιμισκή
Ειδική Λωρίδα Λεωφορείων (ΕΕΛ, λεωφορειολωρίδα) σε λειτουργία.
Επιβολή του ΚΟΚ με τεχνητά μέσα (κάμερα) και με έντονη παρουσία τροχονόμων.
Συμπεράσματα:

Σημαντική βάσει των συνθηκών αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 – 22.00 σε σύγκριση με το 2023 (4,77%).

Σημαντική αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 – 22.00 τους περισσότερους μήνες (τον Ιανουάριο μειώνεται οριακά 0,51%).

Αξιοσημείωτη αύξηση της μέσης ελάχιστης ταχύτητας σε σύγκριση με το 2023 – αύξηση της μέσης ταχύτητας κατά 8,51%.

Σημαντική αύξηση της μέσης ταχύτητας στις περιόδους αιχμής σε σύγκριση με το 2023 (4,39%) και με το 2019 (5,20%).

5. Λεωφόρος Κωνσταντίνου Καραμανλή

Επιβολή του ΚΟΚ με έντονη παρουσία τροχονόμων.

Συμπεράσματα:

Σημαντική αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 – 22.00 σε σύγκριση με το 2023 (3,49%).

Αξιοσημείωτη αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 – 22.00 σε κάθε μήνα για το πρώτο εξάμηνο (τον Απρίλιο μειώνεται οριακά 0,52%).

Εντυπωσιακή αύξηση της μέσης ελάχιστης ταχύτητας σε σύγκριση με το 2023 – αύξηση της ταχύτητας κατά 12,20%.

Εντυπωσιακή αύξηση της μέσης ταχύτητας στις περιόδους πρωινής αιχμής σε σύγκριση με το 2023 (12,20%) και με το 2019 (10,71%).