Η Honda από το 2025 θα φέρει το πρωτοποριακό σύστημα E-Clutch και σε δικύλινδρα μοντέλα της.

Το 2024 είναι η χρονιά του E-Clutch για τη Honda. Το πρωτοποριακό σύστημα αλλαγής ταχυτήτων τοποθετείται ανάμεσα στο αυτόματο DCT και ένα συμβατικό μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο με quickshifter αναβαθμίζοντας το επίπεδο άνεσης και πρακτικότητας του αναβάτη που δεν θέλει να χάσει την αίσθηση της… μανέτας.

Τα πρώτα δύο μοντέλα που η Honda επέλεξε να τοποθετήσει το E-Clutch ήταν τα CBR650R και CB650R που έχουν ως κοινό στοιχείο τον τετρακύλινδρο κινητήρα. Πολλοί παραξενεύτηκαν από την απόφαση της Honda καθώς περίμεναν το σύστημα να μπει σε μια πιο πρακτική και χρηστική μοτοσικλέτα, αλλά είχε λογική η κίνησή της.

Ήθελε να αποδείξει ότι μια διασκεδαστική, σπορ μοτοσικλέτα μπορεί άνετα να χρησιμοποιήσει απροβλημάτιστα το E-Clutch. Πλέον, η Honda σκέφτεται να επεκτείνει την γκάμα των μοτοσικλετών με το σύστημα φέρνοντάς το και σε άλλα μοντέλα. Από την Ιαπωνία οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το επόμενο μοντέλο με E-Clutch θα είναι το NT1100.

Το sport touring μοντέλο χρειάζεται μια σοβαρή αναβάθμιση για να επιστρέψει δυναμικά και η προσθήκη του E-Clutch είναι μια εξαιρετική κίνηση. Το NT1100 είναι ήδη διαθέσιμο με αυτόματο κιβώτιο DCT, αλλά ίσως έχει περισσότερο νόημα αν διατεθεί με σύστημα E-Clutch.

Με τη χρήση του συστήματος στο NT1100 ανοίγει και ο δρόμος για τους υπόλοιπους δικύλινδρους κινητήρες της Honda. Για παράδειγμα, το Africa Twin θα ακολουθήσει, ενώ και τα μικρότερα Transalp 750 και Hornet 750 θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το E-Clutch. Πάντως, η πιο γόνιμη χρήση του συστήματος θα είναι στα 500άρια μοντέλα της Honda όπως το CB500X που κινούνται κυρίως στην πόλη, άρα χρησιμοποιούν πολύ τον συμπλέκτη.