Ο Λάντο Νόρις κυριάρχησε από το σβήσιμο των φώτων μέχρι την καρό σημαία στην Marina Bay δίνοντας την καλύτερη δυνατή απάντηση για το κατά πόσον μπορεί να διεκδικήσει το πρωτάθλημα.

Οι τελευταίοι αγώνες ήταν ιδιαίτερα δύσκολοι για τον Λάντο. Μπορεί η βαθμολογική του συγκομιδή να μην το δείχνει. Ωστόσο ο Νόρις περίμενε τουλάχιστον μία νίκη σε Μόντσα ή Μπακού.

Στην Ιταλία ήταν το προσπέρασμα του Πιάστρι που εκτροχίασε τον αγώνα του, ενώ στο Αζερμπαϊτζάν ο Λάντο ήταν σε λειτουργία περιορισμού ζημιών ήδη από το τέλος του Q1. Δώστε, όμως, στον Βρετανό μία πίστα υψηλού αεροδυναμικού φορτίου και ένα «κανονικό» σενάριο αγώνα και εκείνος θα κυριαρχήσει.

Αυτό ισχύει τουλάχιστον με την φετινή McLaren. Με την εξαίρεση του Μονακό η MCL38 έχει κυριαρχήσει σε όλες τις πίστες υψηλού αεροδυναμικού φορτίου. Στην Ουγγαρία οι Πιάστρι-Νόρις έκαναν εύκολα το 1-2 και στο Ζάντφοορτ ο Νόρις έκανε… πλάκα στο υπόλοιπο grid. Η νίκη του στην Σιγκαπούρη ήρθε πιο εύκολα και από εκείνη στην Ολλανδία.

Η McLaren απολαμβάνει αυτό το πλεονέκτημα λόγω της έξυπνης εμπρός πτέρυγας, που οι Red Bull και Ferrari θεωρούν εύκαμπτη. Οι μηχανικοί μπορούν να επιλέγουν αρκετά μεγάλες κλίσεις στα πτερύγιά της, γνωρίζοντας ότι δεν θα τους κοστίσει σε τελική ταχύτητα.

Και ο Νόρις οδηγεί καλύτερα από ποτέ. Ιδιαίτερα στις αργές, στριφογυριστές διαδρομές, η κορυφαία αίσθηση του Λάντο κατά τις φάσεις της επιβράδυνσης και του turn-in κάνει την διαφορά. Ο Πιάστρι δεν έχει βρει απάντηση στην τεχνική του teammate του όλη τη χρονιά.

Από την στιγμή που ο Νόρις έστριψε πρώτος μετά την εκκίνηση δεν υπήρχε αμφιβολία για το ποιος θα κέρδιζε στην Marina Bay. Η διαφορά ρυθμού του από τον δεύτερο Φερστάπεν ήταν αποκαρδιωτική για την Red Bull. Μετά τον 9ο γύρο -όταν και η ομάδα του συνέστησε να πιέσει λίγο παραπάνω- ο Λάντο πήρε εύκολα πάνω από 1 δευτερόλεπτο στον γύρο από τον Μαξ.

Βέβαια υπήρξαν τουλάχιστον δύο στιγμές στις οποίες ο Λάντο παραλίγο να πετάξει τον αγώνα. Η πρώτη ήταν στην στροφή 14, πριν το pit-stop του. Μάλλον απότοκος της φθοράς των εμπρός ελαστικών του.

Αλλά η δεύτερη φορά, στην στροφή 10, ήταν αποτέλεσμα του ότι ο Νόρις πίεζε για να πάρει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Κάτι το οποίο κανονικά δεν θα έπρεπε να τον απασχολεί εάν εκείνος και η McLaren είχαν κάνει σωστά τη δουλειά τους στους προηγούμενους αγώνες.

Ακόμη κι έτσι, πάντως, ο Νόρις έχει μειώσει τη διαφορά του από τον Φερστάπεν στους 52 βαθμούς. Απομένουν 6 αγώνες για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος, δύο εκ των οποίων με Sprint. Θεωρητικά ο Νόρις έχει ακόμη ελπίδες για τον τίτλο. Όπως πηγαίνει το πράγμα, οι μεγαλύτερες νίκες του Φερστάπεν θα είναι οι αποφάσεις της McLaren σε Ουγγαρία και Ιταλία.

Εάν ο Μαξ συνεχίσει να τερματίζει στο podium, δύσκολα θα ανατραπεί το σκηνικό. Βέβαια, στην Σιγκαπούρη ο Μαξ -εκτός από το ότι οδήγησε εξαιρετικά- εκμεταλλεύτηκε και τις πολύ κακές κατατακτήριες της Ferrari.

Η SF-24 ήταν το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο την Κυριακή. Ωστόσο με την ομάδα να μην μπορεί να βρει τον σωστό τρόπο για να ζεστάνει τα ελαστικά πριν τους γύρους qualifying, ένα πολύ πιθανό podium έκανε φτερά. Παραλίγο.

Ο Φερστάπεν έλαβε στο τέλος και την βοήθεια του Ντάνιελ Ρικιάρντο. Ο Αυστραλός πήρε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα από τον Νόρις, μάλλον στον τελευταίο του αγώνα στην F1.

Και για το τέλος αφήσαμε έναν μικρό απολογισμό της πορείας του Ντάνι. Ο Ρικιάρντο είναι αναμφισβήτητα ένας πολύ ικανός οδηγός. Και τα πήγε περίφημα με τις Red Bull του Νιούι, κερδίζοντας πολλούς αγώνες τους οποίους δεν περίμενε κανείς.

Εάν ρωτούσατε το 2018 οποιονδήποτε άνθρωπο στο paddock για τους εν δυνάμει πρωταθλητές στην F1, σίγουρα ο Ντάνι θα ήταν ψηλά στις λίστες όλων. Αλλά τότε, δυστυχώς, ο Ντάνιελ έκανε το μεγάλο λάθος της καριέρας του, αφήνοντας την Red Bull για την Renault.

Ο Ρικιάρντο δεν ήθελε να είναι νούμερο 2 στον Φερστάπεν, ο οποίος έδειχνε ότι ήταν το μέλλον της Red Bull. Και για αυτό επέλεξε να πάει σε μία κατώτερη ομάδα η οποία του έδινε περισσότερα λεφτά. Πολλά λεφτά πήρε και από την McLaren. Αλλά εκεί τελικά κατέληξε να κάνει το νούμερο 2 σε ένα άλλο μεγάλο ταλέντο, στον Λάντο Νόρις.

Πεπρωμένο φυγείν αδύνατον; Ίσως. Ο Ντάνι έφυγε από την Red Bull για να μη γίνει νούμερο 2 και τελικά έγινε στην McLaren. Και όχι μόνο αυτό αλλά στον τελευταίο -μάλλον- αγώνα του έκανε την δουλειά του νούμερο 2 για τον Φερστάπεν.

Ο Ρικιάρντο είχε αναμφίβολα την ταχύτητα. Και ίσως με το κατάλληλο μονοθέσιο και υπό ιδανικές για εκείνον συνθήκες, να μπορούσε να γίνει πρωταθλητής όπως ο Ρόσμπεργκ το 2016. Δεν έμεινε ποτέ, όμως, εκεί που έπρεπε, για να μάθει τι του επεφύλασσε το μέλλον.