Μήνυμα μηδενικής ανοχής για όσους παραβατούν στην πόλη είτε με την καταπάτηση του δημόσιου χώρου, είτε με το παρεμπόριο, είτε με την παράνομη στάθμευση, έστειλε ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Κοινοτήτων του δήμου Θεσσαλονίκης Κώστας Τσιαπακίδης.

Μιλώντας στην ειδική συνεδρίαση  της λογοδοσίας και απαντώντας σε ερώτηση του αντιδημάρχου Επιχειρηματικότητας Παντελή Καζαντζίδη για την απελευθέρωση του κοινόχρηστου χώρου, ο κ. Τσιαπακίδης παρουσίασε τα όσα έχει κάνει τους τελευταίους μήνες η Δημοτική Αστυνομία.

Όπως εξήγησε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος στόχος ήταν από την αρχή η αλλαγής της εικόνας της πόλης και η βελτίωσης της καθημερινότητας των πολιτών. «Ήταν και είναι ψηλά στην ατζέντα του δημάρχου Στέλιου Αγγελούδη και βέβαια είναι και δική μου άμεση προτεραιότητα, καθώς στα μάτια των πολιτών η πόλη έμοιαζε να είχε αφεθεί στην τύχη της. Η εικόνα αυτή της εγκατάλειψης της πόλης, από τις πρώτες κιόλας ημέρες διοίκησης μας, αναστράφηκε και αλλάζει, μέρα με τη μέρα, προς το καλύτερο, με τη βοήθεια όλων σας», τόνισε.  Έκανε λόγο για αντιμετώπιση μιας σειράς εκκρεμοτήτων που «οφείλονται σε λάθος χειρισμούς και ολιγωρίες της προηγούμενης διοίκησης».

Για το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης, σύμφωνα με τον κ. Τσιαπακίδη, έχει δρομολογηθεί τάχιστα «η λύση της εκκρεμότητας που αφορούσε στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού που κληρονομήσαμε από την προηγούμενη διοίκηση, με την ανακήρυξη αναδόχου και την υπογραφή της νέας σύμβασης». «Φροντίσαμε έτσι, να μη μείνει η πόλη ούτε μία μέρα χωρίς Ελεγχόμενη Στάθμευση, γεγονός που θα δημιουργούσε ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα στο ζήτημα της στάθμευσης και περαιτέρω στο κυκλοφοριακό», σημείωσε.

Για τις παραβάσεις του ΚΟΚ προηγούμενων ετών, όπως ανέφερε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος διευθετήθηκε η εκκρεμότητα οριστικοποίησης περίπου 33.000 παραβάσεων συνολικού ποσού περίπου 1.224.000 ευρώ ώστε οι πολίτες να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους και ο δήμος να εισπράξει τα οφειλόμενα. Μάλιστα, όπως είπε, για πρώτη φορά, η αποστολή των ειδοποιητηρίων πληρωμής προς τους πολίτες έγινε ηλεκτρονικά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Τσιαπακίδης βεβαιώθηκαν περίπου 54.000 παραβάσεις του ΚΟΚ κατά το πρώτο πεντάμηνο και αφαιρέθηκαν 603 πινακίδες κυκλοφορίας από οχήματα για αντικοινωνική στάθμευση (σε θέσεις Ατόμων με Αναπηρία, διαβάσεις πεζών και ράμπες ΑΜΕΑ), σε λεωφορειολωρίδες και θέσεις φορτοεκφορτώσεων. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν περίπου 162.000 έλεγχοι στο Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης στις θέσεις μονίμων κατοίκων και επισκεπτών. Τοποθετήθηκαν ενημερωτικά φυλλάδια απαγόρευσης στάθμευσης σε δίκυκλα.

Αστυνόμευση σε κάθε γειτονιά

Ο αντιδήμαρχος αναφέρθηκε στις προσπάθειες αναδιάρθρωσης του επιχειρησιακού σχεδιασμού, με την παρουσία της Δημοτικής Αστυνομίας σε κάθε γειτονιά της πόλης. «Με την πρόσληψη δε 80 νέων Δημοτικών Αστυνομικών το προσεχές διάστημα, στόχος μας είναι η λειτουργία Γραφείου Δημοτικής Αστυνομίας σε κάθε Δημοτική Κοινότητα καθώς και στη Δημοτική Ενότητα Τριανδρίας, για αμεσότερη και ταχύτερη πρόσβαση στα επιμέρους τοπικά προβλήματα», ανέφερε.

Απελευθέρωση κοινόχρηστων χώρων

Επανέλαβε ότι προτεραιότητα της διοίκησης είναι η απελευθέρωση των κοινόχρηστων χώρων προς χρήση των πολιτών, τόσο όσον αφορά τα τραπεζοκαθίσματα των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, όσο και σε σχέση με τις παράνομες σταθμεύσεις οχημάτων και δικύκλων, ειδικά σε πλατείες και πεζοδρόμους.

«Εφαρμόζουμε τη Νομοθεσία χωρίς εξαιρέσεις καθώς η ισονομία συνιστά απόλυτη προτεραιότητα της παρούσας δημοτικής αρχής. Βάζουμε μια τάξη στην πόλη, σταματάμε την αυθαιρεσία και την ασυδοσία, στηρίζουμε την υγιή επιχειρηματικότητα, τη μεγάλη πλειοψηφία των επιχειρηματιών που τηρούν τα προβλεπόμενα, σεβόμενοι παράλληλα το δημόσιο χώρο και τα δικαιώματα των πεζών», υπογράμμισε.

Όπως ανέφερε η Δημοτική Αστυνομία ενημέρωσε έγκαιρα με σχετική επιστολή όλους τους καταστηματάρχες ότι οφείλουν να επιστρέψουν στην κανονικότητα της προ Covid-19 περιόδου, όσον αφορά στην κατάληψη του δημόσιου χώρου, όπως προβλέπεται από το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο, ξεκαθαρίζοντας πως οι έλεγχοι θα είναι τακτικοί και αυστηροί για τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της πόλης και των δικαιωμάτων των δημοτών.

«Καλέσαμε τους καταστηματάρχες άμεσα να προχωρήσουν στην έκδοση  άδειας κατάληψης κοινοχρήστου χώρου όπως προβλέπεται. Επίσης να διασφαλίσουν ότι ο κάθε είδους εξοπλισμός δεν θα υπερβαίνει τα όρια που θα αιτηθούν και έχουν παραχωρηθεί για το 2024, τηρώντας τις απαιτούμενες αποστάσεις από στοιχεία αστικού εξοπλισμού», τόνισε ο κ. Τσιαπακίδης και έκανε αναφορά στις συναντήσεις με φορείς της πόλης που δραστηριοποιούνται στο χώρο της εστίασης.

«Ζητήσαμε από όλους τους εμπλεκόμενους επιχειρηματίες να κατανοήσουν το πρόβλημα, να τηρούν τους κανόνες που αφορούν τα τραπεζοκαθίσματα ώστε να μην είναι άναρχη η ανάπτυξη τους και να απομακρύνουν –όπου υπάρχουν- τις παράνομες και αυθαίρετες κατασκευές. Τονίσαμε πως δε θα επιτρέψουμε τη διαιώνιση του φαινομένου της παραβατικότητας που παρατηρείται σε συγκεκριμένα σημεία της πόλης αναφορικά με το μείζον ζήτημα της ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων παρανόμως, παρά τα όσα προβλέπει η άδεια του κάθε καταστήματος», υπογράμμισε.  

Μίλησε για εντατικούς ελέγχους και επιβολή των ανάλογων προστίμων στις επιχειρήσεις που δεν εννόησαν να συμμορφωθούν και να απόσχουν από φαινόμενα καταπάτησης του δημόσιου χώρου.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο πραγματοποιήθηκαν μέσα σε πέντε μήνες 915 έλεγχοι παράνομης κατάληψης κοινόχρηστου χώρου σε Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος. Έλαβαν χώρα 38 επιχειρήσεις απομάκρυνσης τραπεζοκαθισμάτων παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1.800%  διότι στο ίδιο χρονικό διάστημα το 2023 γίνανε μόνο 2 άρσεις παράνομα τοποθετημένων τραπεζοκαθισμάτων που καταλάμβαναν κοινόχρηστο χώρο.

Επίσης, όπως ανέφερε ο κ. Τσιαπακίδης, πραγματοποιήθηκαν 4 σφραγίσεις και 4 αποσφραγίσεις σε Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος. Πραγματοποιήθηκαν 914 ενημερώσεις σε Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος σχετικά με την ορθή χρήση των κοινόχρηστων χώρων και διενεργήθηκαν 12 ηχομετρήσεις σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος

«Σε όσους δε συμμορφώνονται δηλώνω ότι θα είμαστε αμείλικτοι. Το καθεστώς ανομίας στο οποίο είχαν συνηθίσει, είχε ημερομηνία λήξης την 31η Δεκεμβρίου 2023. Και αυτοί που δεν πλήρωναν έως τότε πλέον θα πληρώνουν. Από 1.1.2024 ισονομία και οριζόντια αντιμετώπιση προς όλους». Κάλεσε για μία ακόμη φορά όλους τους επαγγελματίες να προσαρμοστούν, και θα διαπιστώσουν και οι ίδιοι ότι δεν είναι η ποσότητα ή η έκταση που φέρνει το κέρδος, αλλά ο τρόπος διαχείρισης του διαθέσιμου χώρου και η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν, ώστε να είναι βιώσιμες και κερδοφόρες οι επιχειρήσεις τους».