Το Βέλγιο αποφάσισε να συστρατευθεί με τη Γερμανία και από το 2026 απαγορεύει τη διήθηση μοτοσικλετών υπό προϋποθέσεις. Γαλλία και Ισπανία αντιστέκονται.

Πρόσφατα το Βέλγιο ψήφισε ένα νέο νομοσχέδιο που αφορά τις μοτοσικλέτες και τον τρόπο με τον οποίο κινούνται κυρίως σε αστικό περιβάλλον. Μέχρι τώρα η νομοθεσία ήταν πολύ χαλαρή τόσο στον τρόπο που προσπερνούν οι μοτοσικλέτες τα αυτοκίνητα όσο και με τον τρόπο που κινούνται ανάμεσά τους.

Από το 2026 όλα αυτά αλλάζουν καθώς ο νέο ΚΟΚ του Βελγίου απαγορεύει την προσπέραση σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης σε αστικό περιβάλλον. Επιπλέον, η διήθηση θα γίνεται πλέον ελεγχόμενα – όπως στη Γερμανία. Θα πρέπει δηλαδή να γίνεται όταν τα αυτοκίνητα είναι ακινητοποιημένα και εφόσον οι οδηγοί αυτοκινήτων έχουν δημιουργήσει τη λεγόμενη «λωρίδα έκτακτης ανάγκης».

Αυτή η εξέλιξη έρχεται σε αντίθεση με πολλές χώρες της Ευρώπης όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Γαλλία που έχουν πολύ πιο χαλαρές νομοθεσίες στο ζήτημα. Μάλιστα η Γαλλία έχει συγκροτήσει μια επιτροπή ειδικών οι οποίοι τα τελευταία 3 χρόνια παρακολουθούν το ζήτημα ώστε να προτείνουν λύσεις για να επιτραπεί η διήθηση μοτοσικλετών με έναν ασφαλή τρόπο.

Εκτός από τις αλλαγές στη διήθηση, ο νέος ΚΟΚ του Βελγίου δεν επιτρέπει τη στάθμευση των μοτοσικλετών λοξά ή υπό γωνία, αλλά παράλληλα με το οδόστρωμα. Παράλληλα, θα υπάρξουν περιοχές όπου η τροχαία θα απαγορεύει τη στάθμευση μοτοσικλετών σε πεζοδρόμια.

Στην Ελλάδα η διήθηση βάσει του ΚΟΚ απαγορεύεται, ωστόσο έχουμε πολύ χαλαρή προσέγγιση στο ζήτημα όπως η Γαλλία. Ελπίζουμε στον καινούριο ΚΟΚ να βρεθεί μια λύση σε αυτό το βασικό ζήτημα αστικής μετακίνησης.