Η σεζόν του 2025 θα είναι η 75η στην ιστορία του σπορ. Στο πρώτο μας άρθρο-αφιέρωμα για την φετινή σεζόν εξετάζουμε τις αλλαγές σε κανονισμούς και πρόγραμμα σε σχέση με πέρσι.

Καθώς η φετινή χρονιά θα είναι η τελευταία της τρέχουσας φόρμουλας κανονισμών, οι αλλαγές δεν θα είναι πολλές στο τεχνικό σκέλος. Οι μεγάλες διαφοροποιήσεις θα έρθουν το 2026 τόσο σε σασί όσο και σε κινητήρες.

Ακόμη κι έτσι, το 2025 επιφυλάσσει μία διόλου ευκαταφρόνητη αλλαγή. Το ελάχιστο επιτρεπτό βάρος των μονοθέσιων (συμπεριλαμβανομένου και του οδηγού με το κουβούκλιο) αυξάνεται από 798 σε 800 χιλιόγραμμα. Τα επιπλέον 2 κιλά προστίθενται στο σύστημα οδηγού-κουβούκλιου ώστε να μην έχουν μειονέκτημα οι βαρύτεροι και ψηλότεροι οδηγοί.

Το βάρος του συγκεκριμένου τμήματος θα είναι υποχρεωτικά στα 82 χιλιόγραμμα. Σε αγώνες στους οποίους η θερμοκρασία ατμόσφαιρας θα ξεπερνά τους 30,5 βαθμούς Κελσίου, το ελάχιστο βάρος θα ανεβαίνει στα 805 χιλιόγραμμα. Τα επιπλέον αυτά χιλιόγραμμα θα αφορούν στην τοποθέτηση μηχανισμού ψύξης εντός τους κοκπιτ για τους οδηγούς.

Σε ότι αφορά το φλέγον θέμα των flexi wings η FIA δεν θα λάβει περαιτέρω μέτρα φέτος. Για την πίσω πτέρυγα ισχύουν οι τεχνικές οδηγίες που είχαν δοθεί μετά το Μπακού. Επιπλέον ο Νικόλας Τομπάζης ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρξουν νέα τεστ για τις εμπρός πτέρυγες. Με άλλα λόγια οι ομάδες είναι ελεύθερες να πειραματιστούν με την ευκαμψία των εμπρός πτερυγίων εφόσον εκείνα περνούν τα τεστ της FIA.

Όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, κάθε ομάδα θα μπορεί να διεξάγει δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα για περιορισμένο αριθμό ωρών μέσα στη σεζόν. Το πόσες ώρες θα έχει η κάθε ομάδα στην διάθεσή της εξαρτάται από την θέση της στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

ΟμάδαΠοσοστό Ώρες McLaren70%224Ferrari75%240Red Bull80%256Mercedes85%272Aston Martin90%288Alpine95%304Haas100%320VCARB F1105%336Williams110%352Sauber115%368

Σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA οι 320 ώρες που αναλογούν στην 7η ομάδα (πέρσι αυτή ήταν η Haas) συνιστούν το 100% των επιτρεπτών ωρών δοκιμών. Οι ώρες των υπόλοιπων ομάδων προκύπτουν με βάση αυτήν την τιμή.

Επιπλέον καταργείται ο έξτρα βαθμός για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα έπειτα από πέντε χρόνια. Τέλος οι ομάδες θα πρέπει να δίνουν διπλάσιο χρόνο σε νεαρούς οδηγούς τους μέσα στη σεζόν σε σχέση με πέρσι. Οι rookies θα δοκιμάζουν στα FP1 επιλεγμένων τριημέρων. Κατά συνέπεια καθένας από τους οδηγούς στο grid θα χάνει δύο τέτοιες περιόδους μέσα στη σεζόν.

Τέλος το πρωτάθλημα θα ξεκινήσει για πρώτη φορά έπειτα από το 2019 στο Άλμπερτ Παρκ της Αυστραλίας. Η σύνθεση του καλεντάρι έχει γίνει πιο φιλική ως προς τις μετακινήσεις και τα logistics των ομάδων. Φυσικά δεν λείπουν και φέτος τα douple και triple headers.

Οι αγώνες με Sprint θα είναι και φέτος 6. Ωστόσο υπάρχει μία αλλαγή στις πίστες διεξαγωγής αυτών. Το Σπα παίρνει την θέση της Αυστρίας για το 2025. Οι υπόλοιπες πέντε πίστες θα είναι -όπως και πέρσι- οι Σαγκάη, Μαϊάμι, Όστιν, Σάο Πάολο και Λοσάιλ. Η σεζόν ξεκινάει στις 14 Μαρτίου στην Μελβούρνη και ολοκληρώνεται στις 7 Δεκεμβρίου στο Άμπου Ντάμπι έπειτα από 24 γύρους.