Δύο ονόματα που σε μεγάλο βαθμό έχουν καθορίσει τις εξελίξεις στην κατηγορία των μεσαίων SUV μπαίνουν σε έναν νέο κύκλο αντιπαράθεσης υπό το πρίσμα των νέων δεδομένων που φέρνει η πλήρης ανανέωση του VW Tiguan και το δυνατό φρεσκάρισμα του Nissan Qashqai.

14 Ιανουαρίου, 2025 8:00 Κείμενο: Γιάννης Χαρπίδης (gch@carmz.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Οι συστάσεις είναι περιττές όταν αναφερόμαστε στο Qashqai και το Tiguan. Τα δύο μοντέλα, καθένα με τον δικό του τρόπο, έχουν βάλει ανεξίτηλη τη σφραγίδα τους στην κατηγορία των μεσαίων SUV συνδέοντας το όνομά τους με τη διαχρονική επιτυχία, λειτουργώντας σε πολλές περιπτώσεις ως μέτρο σύγκρισης. Ξεκίνησαν από διαφορετική αφετηρία, έχοντας όμως κοινό στόχο: τον εκδημοκρατισμό των SUV.

Φτάνοντας στο σήμερα, τα δύο μοντέλα βρίσκονται πλέον πιο κοντά από ποτέ σε ύφος και τεχνολογική πληρότητα, με την έλευση της νέας, τρίτης γενιάς του Tiguan να συμπίπτει με την ενδιάμεση ανανέωση του Qashqai, η οποία ξεφεύγει από τη λογική του ήπιου facelift. Το best seller της Nissan είναι ριζικά ανασχεδιασμένο στο εμπρός μέρος υιοθετώντας αρκετά στοιχεία από τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας που εισήγαγε το ηλεκτρικό Ariya.

Πρωταγωνιστής είναι η μεγάλη ενιαία τρισδιάστατη μάσκα με το πρισματικό ανάγλυφο στο οποίο είναι ενσωματωμένα και φωτιστικά στοιχεία, ενώ τα πολύ λεπτά φώτα LED χαρίζουν μια σύγχρονη και δυναμική οπτική υπογραφή. Η έντονη αλλαγή ωστόσο στην εμπρός όψη κάνει πιο εμφανή την απουσία αντίστοιχης προσπάθειας στο πίσω μέρος, σαν οι σχεδιαστές να εξάντλησαν όλη την ενέργεια και τη φαντασία τους εμπρός. Μόνη ουσιαστική διαφοροποίηση με πριν είναι η διαφορετική φωτεινή υπογραφή και η πιο σκούρα απόχρωση στο κρύσταλλο των πίσω φώτων, ενώ το οπτικό φρεσκάρισμα συμπληρώνουν οι νέας σχεδίασης ζάντες και τρεις νέοι διαθέσιμοι χρωματισμοί για το αμάξωμα.

Το Tiguan από την άλλη πλευρά έχει σπάσει τους αισθητικούς δεσμούς με το παρελθόν, κάνοντας ξεκάθαρη την πρόθεση της VW να ενισχύσει τη σχεδιαστική συνοχή μεταξύ θερμικών και ηλεκτρικών μοντέλων. Οι αναλογίες της σιλουέτας και η κατανομή του όγκου το κάνουν να μοιάζει με μικρό Touareg (κάτι που κάθε άλλο παρά κακό είναι), ενώ στο εμπρός μέρος η κλειστή μάσκα με τη φωτιζόμενη μπάρα, τα μακρόστενα φώτα και η μεγάλη εισαγωγή στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα αποτελούν σχεδιαστικές αναφορές στην οικογένεια ID.

Δείχνει αρκετά μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο (παρόλο που η πραγματική αύξηση του μήκους δεν ξεπερνά τα 30 mm), ενώ είναι πιο πληθωρικό σε διαστάσεις από το Qashqai, κάτι που μεταφράζεται σε ένα σαφές χωροταξικό πλεονέκτημα. Και αυτό αποκτά μεγαλύτερη σημασία αν αναλογιστούμε πως οι μεταφορικές ικανότητες του Qashqai μόνο αμελητέες δεν είναι. Το SUV της Nissan θα εξυπηρετήσει με περίσσια άνεση τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας ακόμα και σε ένα ταξίδι με μπόλικες αποσκευές.

Ομως το Tiguan είναι ακόμα καλύτερο σε αυτό τον τομέα, με το σαλόνι να προσφέρει περισσότερο πλάτος αλλά και πιο πολύ αέρα για τους πίσω, τη στιγμή που η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ξεπερνά κατά 148 lt αυτή του Qashqai με τα 504 lt. Και το χωροταξικό ταλέντο δεν είναι το μόνο ατού στο εσωτερικό του Tiguan. Η σχεδίαση και εδώ έχει δανειστεί στοιχεία από τα μοντέλα ID, όπως για παράδειγμα την πολυεπίπεδη διαμόρφωση του ταμπλό (στη λογική του ID 7), την κυρίαρχη παρουσία της μεγάλης κεντρικής οθόνης (12,9’’ στη βασική έκδοση και 15” στις πιο πλούσιες) και το έντονο παιχνίδι με τον κρυφό φωτισμό.

Το αποτέλεσμα σίγουρα κερδίζει τις εντυπώσεις καθώς συνδυάζει τη φρέσκια αισθητική με ένα υψηλό ποιοτικό πρόσημο με premium ύφος που συνάδει απόλυτα με τη γερμανική ταυτότητα. Αναφορά στην οικογένεια ID αποτελεί και η μεταφορά του επιλογέα μετάδοσης στην κολόνα του τιμονιού, με αποτέλεσμα την απελευθέρωση αρκετού χώρου στην κεντρική κονσόλα.

Σε αυτή έχει τοποθετηθεί ο εύχρηστος απτικός και περιστροφικός διακόπτης που η VW ονομάζει Driving Experience Control, ο οποίος δίνει στον οδηγό άμεση πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες, όπως στα προγράμματα οδήγησης, στο ηχοσύστημα και στις ρυθμίσεις του εσωτερικού φωτισμού.

Οι θετικές εντυπώσεις ενισχύονται ακόμα περισσότερο από την ευχρηστία του νέου συστήματος πολυμέσων τέταρτης γενιάς MIB4. Συνδυάζει τα πολύ καλά γραφικά και τη γρήγορη απόκριση με ένα ιδιαίτερα φιλικό προς τον χρήστη ψηφιακό περιβάλλον με εύχρηστο μενού (ιδιαίτερα χρήσιμες οι συντομεύσεις στην αρχική σελίδα) και μεγάλη ποικιλία υπηρεσιών, στις οποίες περιλαμβάνεται και προηγμένος φωνητικός έλεγχος με χαρακτηριστικά Τεχνητής Νοημοσύνης και δυνατότητα χρήσης στα ελληνικά.

Απέναντι στο περιβάλλον του Tiguan, το σαλόνι του Qashqai δίνει μια πιο συμβατική αίσθηση καθώς η ανανέωση του ιαπωνικού μοντέλου δεν έχει επεκταθεί σε αισθητικές αλλαγές, εστιάζοντας κυρίως στην περαιτέρω ποιοτική αναβάθμιση των υλικών και του διάκοσμου, αλλά και στην ενίσχυση του ψηφιακού χαρτοφυλακίου.

Το ποιοτικό άλμα που έκανε η τρίτη γενιά του Qashqai δηλώνεται ακόμα πιο έντονα από τις νέες, ιδιαίτερα πλούσιες στην αφή επενδύσεις, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται ακόμα και δέρμα αλκαντάρα, καθώς και από το προσεγμένο στη λεπτομέρεια φινίρισμα που χαρίζει ένα ύφος με premium πινελιές.

Χαρακτηριστική ένδειξη της τεχνολογικής αναβάθμισης είναι η οθόνη υψηλής ευκρίνειας 12,3’’ που πλέον σε όλες τις εκδόσεις, πλην της βασικής Unique, προσφέρει το νέο λογισμικό της Nissan που βασίζεται στην πλατφόρμα Google Suite και προσφέρει μια πλούσια γκάμα εφαρμογών και υπηρεσιών.

Αντίστοιχα ενισχυμένο είναι και το πακέτο τεχνολογιών ασφάλειας και υποβοήθησης Nissan Safety Shield χάρη στην αύξηση του αριθμού καμερών και ραντάρ τα οποία προσφέρουν πρόσθετες λειτουργίες, όπως η πανοραμική απεικόνιση 3D και το αυξημένο εύρος επόπτευσης εκτός του οπτικού πεδίου του οδηγού.

Αξίζει να σημειώσουμε τη διατήρηση των φυσικών διακοπτών για τον έλεγχο του κλιματισμού, αλλά και τη δυνατότητα καταχώρησης των επιθυμητών ρυθμίσεων των συστημάτων υποβοήθησης στη λειτουργία Driver Assist Custom Mode η οποία ενεργοποιείται απλά με το πάτημα ενός διακόπτη.

Κοινό τεχνολογικό χαρακτηριστικό των συμβατικών θερμικών εκδόσεων και των δύο αυτοκινήτων είναι η ήπια υβριδική υποβοήθηση με ηλεκτροκινητήρα σε ρόλο μίζας/γεννήτριας και παρόμοια φιλοσοφία αρωγής στο έργο του κινητήρα.

Ο 1.5 eTSI του Tiguan συνδυάζει την 48V υβριδική μονάδα με την τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT και συνοδεύεται αποκλειστικά με 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το Tiguan της δοκιμής μας με την πιο δυνατή εκδοχή του eTSI με 150 PS (η βασική έκδοση έχει 130 PS) είναι ίσως η πιο ισορροπημένη επιλογή μεταξύ επιδόσεων και οικονομίας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το Tiguan είναι ένα μεγάλο SUV που εξαιτίας της πρόσθετης τεχνολογίας και των δομικών αναβαθμίσεων του πλαισίου έχει βαρύνει περίπου 100 kg σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η συγκεκριμένη έκδοση στέκεται στο ύψος των περιστάσεων προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,1’’) ακόμα και με πλήρες φορτίο, με το εύρυθμο και καλά κλιμακωμένο DSG να βοηθά στην εκμετάλλευση των 250 Nm ροπής και στη διατήρηση ενός σβέλτου ρυθμού χωρίς να ξεφεύγεις από το πιο αποδοτικό εύρος στροφών, κάτω από τις 4.000 rpm.

Στο Qashqai το αυτόματο κιβώτιο είναι αποκλειστικό προνόμιο της πιο δυνατής εκδοχής του12V υβριδικού 1.3 DiG-T, η οποία με 158 PS και 270 Nm έχει στα χαρτιά προβάδισμα σε επίπεδο απόδοσης έναντι του eTSI. Ωστόσο η κρίσιμη λεπτομέρεια είναι πως η Nissan επιμένει στη λύση του CVT αυτόματου κιβωτίου – με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο ενεργειακής απόδοσης.

Η παραμετροποίησή του με προεπιλεγμένες εικονικές σχέσεις μετάδοσης έχει εξαλείψει την ενοχλητική αίσθηση του συνεχούς βουητού που έχουν τα CVT, όμως πέραν αυτού οι αδυναμίες της συγκεκριμένης τεχνολογίας παραμένουν. Η κυριότερη από αυτές αφορά τις υψηλές απώλειες,  οι οποίες έχουν αντίκτυπο τόσο στις επιδόσεις όσο και στην κατανάλωση.

Το Qashqai είναι ελαφρύτερο και πιο δυνατό από το Tiguan, όμως δεν καταφέρνει να είναι αντίστοιχα σβέλτο. Αισθάνεσαι κάπως νωθρή την απόκριση στο απαλό πάτημα του γκαζιού, ειδικά όταν ο κινητήρας λειτουργεί χαμηλά, ενώ υπάρχει μια υπόνοια πατιναρίσματος που στερεί το νεύρο από τις αλλαγές σχέσεων, αλλά και από τον κατά τα άλλα ελαστικό και πρόθυμο κινητήρα, ακόμα και αλλάζοντας με τα paddles πίσω από το τιμόνι ή έχοντας ενεργοποιήσει το πρόγραμμα Sport.

Η διαφορά που μαρτυρούν οι αριθμοί των επιδόσεων (0-100 km/h σε 9,9’’) είναι αντιληπτή και στην πράξη, κάτι που σημαίνει πως για να κινηθείς στον ρυθμό του Tiguan θα χρειαστεί να πατήσεις πιο βαθιά το γκάζι. Και όλα τα παραπάνω έχουν αντίστοιχη επίπτωση την κατανάλωση, η οποία χρειάστηκε αρκετή προσοχή για να πέσει κάτω από τα 10 lt/100 km. Φυσικά δεν ξεχνάμε το μερίδιο ευθύνης της τετρακίνησης που διέθετε το Qashqai της δοκιμής μας.

Ομως αυτό το μερίδιο είναι αναλογικά μικρό, καθώς η εμπλοκή της τετρακίνησης γίνεται ηλεκτρονικά και μόνο όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν, με συνέπεια η κίνηση του αυτοκινήτου να γίνεται σε μεγαλύτερο ποσοστό μόνο από τους εμπρός τροχούς χωρίς πρόσθετες απώλειες. Αντίθετα το Tiguan, παρά το μέγεθος και το βάρος του, οριοθετεί εύκολα την κατανάλωση κοντά στα 8 lt/100 km ή ακόμα και χαμηλότερα αν αποφύγεις τον πειρασμό για σβέλτες βόλτες. Κάτι που δεν είναι σίγουρο πως θα καταφέρνεις πάντα καθώς το πάτημά του ξεφεύγει από τα τυπικά δεδομένα ενός SUV με οικογενειακό χαρακτήρα.

Τουλάχιστον στο Tiguan της δοκιμής μας, με το πακέτο R Line και την προαιρετική ενεργητική ανάρτηση DCC Pro, η οποία κάνει πιο διακριτή και ουσιαστική τη διαφορά μεταξύ των διαθέσιμων προγραμμάτων οδήγησης. Θα θέλαμε πιο αφράτη απόσβεση στη ρύθμιση Comfort, της οποίας η λειτουργία είναι αρκετά πιο άμεση και σφιχτή απ’ όσο θα περίμενες. Ωστόσο ακόμα και σε αυτό το πρόγραμμα το Tiguan έχει μια ευχάριστη ακρίβεια στον έλεγχο των κλίσεων του αμαξώματος και στην εκτέλεση των εντολών από το καλοζυγισμένο τιμόνι.

Αντίστοιχα οι μεγάλοι 20άρηδες τροχοί και τα φαρδιά ελαστικά με το 40άρι προφίλ που φορούσε του δικό μας Tiguan δεν κολακεύουν την άνεση, όμως χαρίζουν πλούσια πρόσφυση, η οποία σε συνδυασμό με την εξαιρετική δυναμική διαχείριση του εμπρός άξονα δίνει σιγουριά που διανθίζεται με κάποιες νότες σπορ διάθεσης όταν επιλεχθεί το ομώνυμο πρόγραμμα.

Το Qashqai από την μεριά του δεν αποκαλύπτει στοιχεία οδηγικού ταμπεραμέντου, όμως κερδίζει τις εντυπώσεις με την ισορροπία μεταξύ άνεσης και ομοιογένειας. Η ανάρτηση μπορεί να μην έχει να ενεργητικά χαρακτηριστικά της DCC Pro, όμως είναι αναμφίβολα ο πρωταγωνιστής του οδηγικού αποτυπώματος του Qashqai προσφέροντας μια λειτουργία με βάθος και ουσία σε κάθε είδους οδόστρωμα. Δίνει μάλιστα στην κύλιση πιο ποιοτικά χαρακτηριστικά συγκριτικά με το Tiguan, κάτι που σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση καθιστά το Qashqai ιδανικό σύντροφο για μεγάλα ταξίδια.

Είναι από τα αυτοκίνητα που από τα πρώτα λεπτά σε κερδίζουν με την ευκολία και την οικειότητα που μεταδίδουν και μπορεί να μην προκαλεί έξαρση συναισθημάτων, όμως είναι αδύνατο να μη λατρέψεις την αρμονία του χαρακτήρα του στην καθημερινή συμβίωση. Οσο για την προαιρετική τετρακίνηση, δεν πρόκειται για στοιχείο που μεταβάλλει τον χαρακτήρα ή επηρεάζει το εξαιρετικό ζύγισμα του Qashqai. Είναι περισσότερο ένας παράγοντας που διευρύνει το ρεπερτόριο των επιλογών κίνησης, διευκολύνοντας για παράδειγμα την εξερεύνηση ενός χωματόδρομου ή την επίσκεψη σε ένα χιονοδρομικό.

Με άλλα λόγια, δεν είναι κάτι απαραίτητο για να διαπιστώσεις την απολαυστική ισορροπία του χαρακτήρα του. Και αυτή η ισορροπία δεν κολακεύεται από το αυτόματο CVT που στον βωμό της άνεσης και της ευκολίας θυσιάζει τα πλεονεκτήματα του ζωντανού κινητήρα και απαιτεί ένα σημαντικό τίμημα σε επίπεδο κατανάλωσης. Το Qashqai έχει γίνει πιο ολοκληρωμένο, ποιοτικό, προηγμένο και πλούσιο σε τεχνολογία από ποτέ, κερδίζοντας το δικαίωμα της αντιπαράθεσης με πιο γαλαζοαίματους αντιπάλους και δίνοντας ακόμα περισσότερο βάρος στον χαρακτηρισμό blue chip της κατηγορίας που έχει κερδίσει με το σπαθί του.

Απλώς η πιο ταιριαστή και εν τέλει ισορροπημένη εκδοχή του είναι η χειροκίνητη, που κάθε άλλο παρά τυχαία κατέχει το συντριπτικό μερίδιο πωλήσεων, εξαργυρώνοντας και το πλεονέκτημα της τιμολογιακής εκκίνησης κάτω από το ψυχολογικό όριο των 30.000 ευρώ. Αν λοιπόν η λίστα των απαιτούμενων χαρακτηριστικών περιλαμβάνει αδιαπραγμάτευτα το αυτόματο κιβώτιο, τότε η ζυγαριά γέρνει στο Tiguan, που είναι και ο νικητής της δοκιμής μας.

Η νέα γενιά ανανεώνει σε κάθε επίπεδο τη δυναμική και την παράδοση που έχει χτίσει το Tiguan στην κατηγορία των μεσαίων SUV χωρίς να χάνει το ύφος που επέτρεψε την επαφή με το ευρύ κοινό ώστε να χτυπά την πόρτα των παραδοσιακών premium προτάσεων προσφέροντας ποιότητα και τεχνολογία από το πάνω ράφι του ομίλου VW. Η συγκεκριμένη έκδοση με τον δυνατό eTSI μάλιστα είναι αυτή με τις πιο αρμονικές αναλογίες απόδοσης, χρηστικότητας και κόστους προσφέροντας τη συνταγή για ένα best seller χωρίς ουσιαστικές αδυναμίες.

Google power: Το λογισμικό του συστήματος πολυμέσων της Nissan ενσωματώνει την πλατφόρμα Google Suite, η οποία επιτρέπει την άμεση πρόσβαση στο οικοσύστημα της Google και στο σύνολο των εφαρμογών και των υπηρεσιών που διαθέτει. Μεταξύ αυτών η υπηρεσία προσωπικού βοηθού Google Assistant με δυνατότητα φωνητικών εντολών για τον έλεγχο λειτουργιών όπως ο κλιματισμός, η πλοήγηση, το τηλέφωνο κ.ά. Το σύστημα πλοήγησης βασίζεται στην εφαρμογή Google Maps, η οποία προσφέρει ζωντανές ενημερώσεις για την κίνηση, ενώ μέσω του προσωπικού λογαριασμού Google δίνει πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες με βάση την καθημερινή ρουτίνα αλλά και τις προτιμήσεις του χρήστη. Τέλος, η πλατφόρμα του συστήματος πολυμέσων μπορεί να εμπλουτιστεί με περισσότερες από 70 εφαρμογές που διατίθενται μέσω του Google Play Store.

Vehicle Dynamic Manager: Η πλατφόρμα MQB Evo που χρησιμοποιεί το νέο Tiguan έχει επιτρέψει την υιοθέτηση μιας σειράς προηγμένων τεχνολογιών για την αναβάθμιση της ασφάλειας αλλά και της δυναμικής συμπεριφοράς. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται το σύστημα Vehicle Dynamic Manager, το οποίο συγκεντρώνει τον έλεγχο των δυναμικών παραμέτρων του αυτοκινήτου σε μία κεντρική μονάδα προσφέροντας ταχύτερη και ακριβέστερη ρύθμιση στο σύστημα ελέγχου ευστάθειας, στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS, αλλά και στην προαιρετική ενεργητική ανάρτηση DCC Pro με βάση τα δεδομένα κίνησης του αυτοκινήτου. Επιπλέον, το Tiguan είναι το πρώτο VW με ενεργό πολυδιακόπτη στην κεντρική κονσόλα, ο οποίος προσφέρει γρήγορη πρόσβαση στα προγράμματα οδήγησης, στα ατμοσφαιρικά μοτίβα Atmospheres του εσωτερικού, αλλά και στον έλεγχο της έντασης του ηχοσυστήματος.

NISSAN QASHQAI 1.3 Hybrid 158 PS X-Tronic 4WD: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.332 cc, i4, TURBO, ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO CVT, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 4.425/1.848/1.625 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.665 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 504 lt

VW TIGUAN 1.5 eTSI 150 PS: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.498 cc, i4, TURBO, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.539/1.842/1.658 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.677 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 652 lt

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗNISSAN: 158 PS @ 5.500 rpm, 270 Nm @ 1.800-3.750 rpmVW: 150 PS @ 5.000-6.000 rpm, 250 Nm @ 1.500-3.500 rpm

ΒΑΡΟΣNISSAN 1.577 kgVW 1.616 kg

0-100 km/hNISSAN: 9,9”VW: 9,1”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗNISSAN: TEST 9,6 lt/100 km ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 6,9 lt/100 kmVW: TEST 7,9 lt /100 km ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 6,2 lt/100 km

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑNISSAN: 190 km/hVW: 210 km/h

CO2NISSAN: 155 gr/kmVW: 141 gr/km

TIMHNISSAN: ΑΠΟ €36.990 (ΕΚΔΟΣΗ N-CONNECTA)VW: ΑΠΟ €37.900 (ΕΚΔΟΣΗ LIFE)