Τη δυνατότητα αγοράς εισιτηρίου για το Μετρό Θεσσαλονίκης με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας θα δώσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο επιβατικό κοινό από την 1η Μαρτίου.

Η προσθήκη του νέου τρόπου πληρωμής για αγορά κάθε είδους κομίστρου ή φόρτιση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων και των προσωποποιημένων καρτών αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την εξυπηρέτηση των πολιτών, που σήμερα ταλαιπωρούνται με τις δυσλειτουργίες που κατά καιρούς παρουσιάζουν τα αυτόματα μηχανήματα.

Στους 13 σταθμούς του μετρό υπάρχουν συνολικά 13 εκδοτήρια και 104 αυτόματα μηχανήματα διανεμημένα αναλογικά. Δύο μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας του μετρό ακόμα η έκδοση και η επαναφόρτιση εισιτηρίων γίνεται αποκλειστικά με μετρητά από τα μηχανήματα, τα οποία δέχονται κέρματα και χαρτονομίσματα αξίας 5 και 10 ευρώ και εκδίδουν βασικό εισιτήριο, ημερήσιο εισιτήριο και εισιτήριο 10+1 διαδρομών. Το ίδιο ισχύει και για τη φόρτιση των προσωποποιημένων καρτών (30, 90 και 180 ημερών), η οποίες εκδίδονται με φυσική παρουσία στα 13 εκδοτήρια.

Ωστόσο, συχνά τα εκδοτήρια τίθενται εκτός λειτουργίας, είτε δεν δέχονται χαρτονομίσματα. Πολλές φορές έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να μην δίνονται ρέστα από το χαρτονόμισμα των 10 ευρώ παρά μόνο από αυτό των 5 ευρώ, με τους πολίτες να αναγκάζονται να απευθύνονται στους υπαλλήλους των εκδοτηρίων, προκειμένου να τους επιστραφεί το υπόλοιπο ποσό. Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις τα εκδοτήρια δεν είχαν χρήματα, παραπέμποντας πολίτες σε… άλλο σταθμό. Η κατάσταση αυτή πέραν του εύλογου εκνευρισμού έχει ως αποτέλεσμα συχνά πυκνά να δημιουργούνται ουρές σε μηχανήματα και εκδοτήρια.

«Η λειτουργία αυτή εξαρτάται και από το σύστημα ΔΙΑΣ και από τη συνεργασία με τις τράπεζες. Είναι θέματα ασφαλείας που πρέπει να διασφαλιστούν. Ο σχεδιασμός μας είναι από τον Μάρτιο και μετά να γίνει πληρωμή και με κάρτα και θεωρούμε ότι θα το πετύχουμε», σημείωσε η κ. Παληαρούτα και πρόσθεσε: «Επειδή στα λεωφορεία είδαμε ότι χρειάστηκε και μια μεταβατική περίοδος για να ισορροπήσουμε το σύστημα με τις τράπεζες, ενδεχομένως θα απαιτηθεί κάποιο χρονικό διάστημα για να σταθεροποιηθεί το σύστημα. Σε κάθε περίπτωση, βάσει χρονοδιαγράμματος, από 1η Μαρτίου θα μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει την κάρτα του».

Το ζήτημα των εισιτηρίων του μετρό και των λεωφορείων αναμένεται να συζητηθεί σε σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί στο τέλος της εβδομάδας στον ΟΣΕΘ παρουσία της γενικής γραμματέα Μεταφορών. Στη ίδια σύσκεψη αναμένεται να εξεταστούν οι εξελίξεις στη διαμόρφωση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης, καθώς επίσης και το θέμα των κυκλοφοριακών αλλαγών που πρέπει να δρομολογηθούν για τη λειτουργία του τερματικού σταθμού της Μίκρας της επέκτασης της Καλαμαριάς ως κόμβου μετεπιβίβασης για τα λεωφορεία.