Δίκη για τη φωτιά στο Μάτι: Η «χειρότερη ημέρα της ζωής μου» – Τι κατέθεσε ο Βασίλης Ματθαιόπουλος
Με την απολογία του τότε υπαρχηγού της Πυροσβεστικής Βασίλη Ματθαιόπουλου, συνεχίστηκε σήμερα η δίκη στο Τριμελές Εφετείο για την φονική πυρκαγιά στο Μάτι το 2018.
Της Άννας Κανδύλη
Ο κατηγορούμενος αρνήθηκε οποιαδήποτε ευθύνη του για τη φωτιά «δείχνοντας» τον τότε αρχηγό και συγκατηγορούμενο του Ιωάννη Τερζούδη και άλλους τότε επιχειρησιακούς επικεφαλής, υποστηρίζοντας πως «ασκούσα τον διοικητικό έλεγχο στο ΕΣΚΕ, τον πειθαρχικό έλεγχο, αξιολογήσεις προσωπικού. Για το επιχειρησιακό μέρος υπήρχαν ειδικές υπηρεσιακές διαταγές».
Αρχίζοντας την απολογία του ο κ. Ματθαιόπουλος εξέφρασε τη θλίψη του για τα θύματα λέγοντας πως εκείνη η ημέρα «ήταν από τις χειρότερες ημέρες της ζωής μου».
Αναφερόμενος στο γιατί δεν έγινε απομάκρυνση των κατοίκων από το Μάτι, ενώ νωρίτερα είχε γίνει στην Κινέτα, είπε (αφού σημείωσε ότι δεν ήταν δική του αρμοδιότητα) ότι στην μία περίπτωση λόγω της παλαιάς και της Νέας Εθνικής οδού και της μεγάλης έκτασης της παραλίας ήταν εφικτή η ασφαλής μετακίνηση κατοίκων ενώ «στην φωτιά στο Νταού είχαμε μόνο την Μαραθώνος με πλάτος 20 μέτρα και πεύκα που σε πολλά σημεία οι κορυφές τους είτε έσμιγαν είτε ήταν πολύ κοντά… Δεν ξέρω τι θα γινόταν, εάν θα είχαμε ή όχι περισσότερα θύματα. Πού θα πηγαίναμε όλον αυτόν τον κόσμο, μήπως είχαμε περισσότερα θύματα;».
Όπως είπε, ενημερώθηκε για την έναρξη της φωτιάς στο Νταού από τον συγκατηγορούμενό του Ιωάννη Φωστιέρη, ενώ τόνισε ότι ούτε η διαχείριση των εναέριων μέσων ήταν στην αρμοδιότητά του. «Η διαχείριση των εναέριων μέσων ήταν από την έγκριση του αρχηγού. Ο υπαρχηγός δεν έχει καμία μορφή αρμοδιότητας στη διαχείριση των εναέριων μέσων. Όταν ήμουν αρχηγός μόνο εγώ έκρινα πότε θα πετάξουν τα εναέρια».
Σχετικά με την μη κινητοποίηση των πλωτών σκαφών της Πυροσβεστικής και των πλοιαρίων της ΕΜΑΚ για την διάσωση ανθρώπων που ήταν ώρες στην θάλασσα, ανέφερε ότι «η υπηρεσία στεγάζεται στον πέμπτο λιμενικό σταθμό με έδρα το λιμάνι του Πειραιά και είναι για την πυροπροστασία λιμανιού. Είναι υπηρεσία εκτός επιφυλακής. Δεν γνώριζα εάν είναι στελεχωμένα. Αν παίρναμε όλα τα πυροσβεστικά πλοιάρια, ίσως να μην λειτουργούσε το λιμάνι. Το πολύ να μπορούσε να φύγει ένα. Ο πλεύσιμος χρόνος για την επίμαχη περιοχήείναι γύρω στις τρεισήμισι ώρες. Οπότε θα έφταναν πολύ αργά… Οι βάρκες της ΕΜΑΚ χρησιμοποιούνται σε στάσιμα νερά μετά από πλημμύρες, σε νερά δηλαδή χωρίς κυματισμό. Επιπλέον δεν μπορούν να αξιοποιηθούν κατά τη διάρκεια της νύχτας».
Ο κατηγορούμενος μίλησε επικριτικά για τον τότε αρχηγό του Σώματος Σ. Τερζούδη, λέγοντας πως εάν ήταν εκείνος στη θέση του δεν θα έδινε εντολή για την εκτροπή του ελικόπτερου από τη φωτιά στο Νταού στην Κινέτα.
Απαντώντας σε ερωτήσεις της εισαγγελέως της έδρας για το αν υπήρχε αίθουσα, ως θάλαμος επιχειρήσεων, που παρευρίσκονταν όλοι οι επιτελικοί ώστε να ανταλλάσσουν πληροφορίες, ο κ. Ματθαιόπουλος απάντησε πως εκείνη την ημέρα ήταν ο καθένας στο γραφείο του, ενώ στη συνέχεια έδειξε φωτογραφία όπου απεικονίζονται οι επιτελικοί, τραβηγμένη το διάστημα που καίει η φωτιά στην Κινέτα και πριν ξεσπάσει η φωτιά στο Νταού Πεντέλης.
Κατηγορούμενος: Είναι τραβηγμένη στις 15.55, είμαστε όλοι μπροστά στην οθόνη…
Εισαγγελέας: Αυτή η φωτογραφία γιατί τραβήχτηκε;
Κατηγορούμενος: Δεν ξέρω γιατί τραβήχτηκε.
Εισαγγελέας: Αναμνηστική; Τώρα θα γίνω κακιά: Ο κόσμος καιγόταν και εσείς βγάζατε φωτογραφίες;
Στο σημείο αυτό ακούστηκαν χειροκροτήματα και «μπράβο» στην εισαγγελική λειτουργό για την ερώτησή της από το κοινό.